Constante reboots na compileren RH 7.3

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik heb een draaiende versie van 7.3. Ik heb met kernel configurator netfilter en iptables toegevoegd, vervolgens make dep, make clean, make bzimage, make dules en make modules_install. Het image gekopieerd naar de /boor-dir, lilo aangepast. Dit is allemaal zonder foutmeldingen alleen op het eind dat het te groot is voor een bootdisk. Als ik vervolgens mijn machine reboot en ik kies voor de nieuwe kernel (de oude werkt nog gewoon) zie ik het eerste regeltje met loading linux en dan meteen krijg ik een reboot en verder komt ie niet. Heeft iemand enig idee waar ik het zoeken moet. Ik hoorde iemand zeggen dat ik vergeten ben om aan het eind "make bzlilo" te maken. Is dat de oorzaak misschien?
:?

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Verwijderd

Nee, dat is niet de oorzaak. Maar heb je lilo ook na het aanpassen van de lilo.conf gestart? Dat moet wel om de boel te activeren. Als dat wel het geval is is een fout in je kernel config waarschijnlijker.

• Silverback
Ik heb inderdaad wel lilo gedaan en dat zag er goed uit. Nou ja dan beginnen we weer opnieuw. thx
Wat doet bzlilo eigenlijk precies?

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Verwijderd

Dat maakt een bzImage en zal lilo wel aanroepen, ik gebruik het niet dus precies weet ik het ook niet. Maar je bakt verder net zo een kernel als dat ik normaal doe. Kijk eens of je de juiste cpu hebt ingesteld in je kernel ( make menuconfig ).

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Voor welke processor type is deze kernel gebakken?
Als je bijvoorbeeld een K6 hebt moet je uhm geen P3 kernel voeren (Dit is bij vanille kernels de default)

Bak de kernel voor de juiste cpu (of een lagere cpu)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Doe "make bzImage" ipv make.
Nu wordt het kernel image gecompressed. Verder is je werkwijze goed.

• Silverback
Instellingen van de CPU had ik niet nagekeken, want ik had een werkend systeem en ik heb daar wat aan toegevoegd, dus ik nam aan dat dan automatisch de juiste processor gekozen zou zijn.

Pagina: 1