[Delphi]hoe naar console schrijven(zoals java System.out.pr

Pagina: 1
Acties:

• tyball
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 14:32
Hoe naar een console(of zoiets) wat text te schijven zoals in java--> System.out.println("test") om te debuggen? Een memo in je form vind ik niet
echt handig.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

WriteLn

Maar dan kan je geen windows programma maken, maar moet je een console app maken

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Voor het op die manier debuggen voor windows programma's kan je http://www.raize.com/DevTools/CodeSite/Default.htm gebruiken.
Of gebruik de functie OutputDebugString en lees de berichten in het Event Log Debug venster van de Delphi IDE.

[ Voor 0% gewijzigd door LordLarry op 05-09-2002 16:56 . Reden: verkeerde url ]

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• tyball
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 14:32
en hoe krijg ik het voor elkaar dat in de event log alleen mijn eigen zooi staat en
niet zoals nu en heleboel delphi zooi.

Verwijderd

Delphi 6,
Heeft dit als optie onder 'project' in het menu.

Het zou ook mogelijk zijn met < 6 versies maar dan moet je toch zelf een beetje hacken.. :(

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wat je ook kan doen is gewoon naar een file schrijven voor debuggen. Doe ik ook heel vaak. Deze procedure gebruik ik ook om niet afgehandelde exceptions te loggen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Als ik op die manier debug maak ik meestal gebruik van een extra form met daarop een TMemo. En dan maak ik het zo dat heel het form met een een define weer is uit te schakelen ($IFDEF DEBUG e.d.)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1