harde schijf stopt ff met activiteit

Pagina: 1
Acties:

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
Ik heb hier een harde schijf in mijn computer (maxtor 5T040H4) die draaid op 7200 toeren maar als ik zit te gamen dan loopt ineens de computer vast beeld blijft staan hoor raare geluiden uit mijn speakers.

Ik hoor eerst een tik (net als je de pc uit doet dat de hdd uit gaat)
dan soms start de schijf weer op maar soms ook niet dan blijft wel het ledje banden van de hdd en resetten is de enige manier om em weer op te starten.

Ik heb dit probleem een half jaar eerder gehad met diezelfde schijf toen was de hele zooi onherstelbaar beschadigd na een format en schijfcontrole heb ik alles weer geinstalleerd.

is nu mijn hdd aan het doodgaan of ligt het aan de voeding ofzow ik heb nu de draden omgewisseld met de dvd speler en de hdd.(van de voeding) alles draait nu goed maar kan dat verder kwaad?

verdere specs.
voeding 250watt atx
cd brander
dvd speler
1 hdd (dus die)
floppy
matrox videokaart 32 mb
en een extra case fan

misschien is mijn voeding te licht?

die van hen is mooi....

Verwijderd

Heb dit probleem ook een keer gehad en nadat ik de ata kabel had vervangen ging het goed. Lijkt net op de voeding maar die heb ik zelf eerst ook vervangen en hetzelfde probleem gehad daarna misschien dat andere kabel helpt

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ff bij maxtor een programma downloaden om het te testen!

http://www.maxtor.com/en/...0_ultra_ata_100/index.htm

hier staan ze voor jouw schijf. hoeft natuurlijk niet het probleem te zijn maar dan weet je het zeker.

edit: welk OS gebruik je? is het niet gewoon een fout in de powermanagement?
zet dat eens uit, kijken of het nog voorkomt

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 15:56
Staat toevallig bij energiebeheer niet aan dat je hd's na zoveel minuten uit moeten?
Ik heb dit ook wel eens, en bij mij staat dat m'n hd's na zoveel minuten uit moeten gaan aan...