Toon posts:

[vc++] winXP dialup connectie delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een progje dat de dialup connectie op een pc beheert, zodat andere gebruikers op hetzelfde netwerk gebruik kunnen maken van mijn verbinding.
Ik weet dat WinXP daar standaardvoorzieningen voor heeft, maar er worden nogal wat internetsessies niet opgeschreven en kunnen dus niet doorberekend worden naar diegene die die sessie heeft gestart.
Ik wil dus een server-client combo maken, die ervoor zorgt dat de clients via de server kunnen inbellen, maar dan alleen als ze zich aanmelden. De server houdt dan tijden bij enzo.

Nu is het probleem echter dat ik geen flauw idee heb hoe ik dat serverprogje zover kan krijgen dat ie ook daadwerkelijk in gaat bellen en de verbinding ook weer kan verbreken. Ik heb al een tijdje op MSDN gezocht, maar kon daar niet echt iets bruikbaars vinden... :(

Iemand een idee? Of weet iemand misschien een progje dat dit al doet?

Alvast bedankt,
Adé

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

een ander proxy/nat pakket. www.winroute.com ofzo

o.a.
InternetAutodial(INTERNET_AUTODIAL_FORCE_UNATTENDED, 0);
InternetAutodialHangup(0);

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Ik heb me ooit eens voor m'n werk bezig gehouden met het vanuit een eigen programma installeren en bellen van een dialup verbinding. Ik heb daarvoor gebruik gemaakt van de RAS functionaliteit die in alle versies van windows aanwezig is.

Kijk eens in de MSDN naar functies als RasDial enzo. Ik zal je al vast waarschuwen; het is niet makkelijk foutvrij en betrouwbaar zo'n verbinding op te zetten en er komt nog aardig wat code bij kijken. Als je zo'n 'sleur-en-pleur' programmeur bent zoals je ze hier veel ziet wil je er misschien niet eens aan beginnen. Ik was blij dat het bleek te werken na een tijdje, maar dat had er ook wel mee te maken dat ik geen telefoonlijn had daar om mijn dialup programma te testen :(

Verwijderd

Topicstarter
een ander proxy/nat pakket. www.winroute.com ofzo
Heb ik ook naar gezocht, maar ze voldoen eigenlijk allemaal niet. Het probleem is dat er ook meerdere mensen op 1 pc werken, terwijl die kosten dus verdeelt moeten worden.
InternetAutodial(INTERNET_AUTODIAL_FORCE_UNATTENDED, 0);
InternetAutodialHangup(0);
Kijk eens in de MSDN naar functies als RasDial enzo. Ik zal je al vast waarschuwen; het is niet makkelijk foutvrij en betrouwbaar zo'n verbinding op te zetten en er komt nog aardig wat code bij kijken. Als je zo'n 'sleur-en-pleur' programmeur bent zoals je ze hier veel ziet wil je er misschien niet eens aan beginnen. Ik was blij dat het bleek te werken na een tijdje, maar dat had er ook wel mee te maken dat ik geen telefoonlijn had daar om mijn dialup programma te testen
Ik zal eens kijken, kstudeer informatica dus dat zou wel moeten lukken toch? :)
Het moet toch relatief simpel zijn om de dialup verbindingen van Windows zelf te gebruiken? Zoveel andere programma's doen het ook namelijk...

Verwijderd

Ik zal eens kijken, kstudeer informatica dus dat zou wel moeten lukken toch?
Het moet toch relatief simpel zijn om de dialup verbindingen van Windows zelf te gebruiken? Zoveel andere programma's doen het ook namelijk...
Het is relatief simpel, als je eenmaal door hebt hoe e.e.a. werkt :) . RAS is een typische microsoft API; je kan er veel mee, maar erg doorzichtig is het allemaal niet...

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

RAS is inderdaad vrij uitgebreid, maar ook lastig.

InternetAutodial is alsof je zelf op inbellen drukt. Dus proxy, inbelnummers en wat al niet meer is allemaal al ingevuld en klaar.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
WinGate kan gebruikers identificeren/authoriseren. Dat lijkt te zijn wat je wil; met de logs kun je dan zien wat voor wie gedaan is.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
MSalters schreef op 06 september 2002 @ 12:07:
WinGate kan gebruikers identificeren/authoriseren. Dat lijkt te zijn wat je wil; met de logs kun je dan zien wat voor wie gedaan is.
Volgens mij niet helemaal. Bij wingate hoef je namelijk niet in te loggen. Wanneer er dus meerdere mensen op dezelfde pc werken, wordt dit nog steeds als 1 persoon gezien...
Pagina: 1