Vastlopers +errormelding

Pagina: 1
Acties:

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:13
Tijdens het spelen van GP3 en Rainbow Six:Rogue Spear crashed mn PC steeds terug naar desktop (alleen tijdens het spelen, in de menu's heb ik er geen last van).
Ik dacht eerst dat het aan mn
geheugen(snelheid) lag, maar dat is het dus niet. Ook hitte lijkt het probleem niet te zijn. Tijdens het spelen van bijv. Tony Hawk 2 demo heb ik er totaal geen last van.

Als ik na zo'n crash mn PC opnieuw opstart (resetknop) krijg ik ipv desktop de volgende errormelding:
"Er is een beschermingsfout van Windows opgetreden. U dient de computer opnieuw op te starten."
Als ik dan reset, krijg ik steeds weer dezelfde errormelding. Ik kan pas weer windows in als ik mn PC uit en aanzet met de powerknop.

AMD K6-2 500
Via Apollo MVP3 (AT) mobo.
64 Mb 133 MHZ @100MHZ
64 Mb 66 MHZ @100MHZ
Voodoo 3 3000 AGP
ISA geluidskaart
ISA ethernetkaart
2 HD's
2 CD-Roms.

Ik heb ook geprobeerd om alleen die 133MHZ geheugen te gebruiken, maar dat maakte niet uit.

Iemand enig idee?

Raimond

iracing profile

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:48
trek al je kaarten eruit..en druk ze er 1 voor 1 weer in...als het probleem weer voordoet weet je aan welke kaart het ligt

PVoutput

Verwijderd

die amd 500 loopt op 5x100 mgh dus het lijkt me dat die 66 mgh geheugen module hier niet bij past en voor problemen kan gaan zorgen.

Ik heb ook zon probleem gehad en toen was het het loswringen van de geheugen module.
Losrukken en er opnieuw inrammen zou je kunnen proberen.
mzzl

• Raimond613
ik kan op m'n mobo de snelheid van het geheugen op 66 of 100 MHZ zetten, apart van mn CPU bus speed. Ik heb het geheugen op 66 en op 100 geprobeerd, en ik heb geprobeerd met alleen die nieuwe (133MHZ) geheugenstrip, maar dat hielp ook niet.
Ik zal effe proberen om die kaarten er uit te halen en 1 voor 1 er weer in te doen, hopelijk kom ik er dan eindelijk achter wat de oorzaak is.

Raimond

iracing profile

• Raimond613
ok, ik heb alle kaarten eruit gehad, dat hielp niet..
toen mn voodoo eruit, ouwe videokaart erin: hielp ook niet....

Ik begin nu toch te denken dat het wel degelijk een hitteprobleem is, maar hoe kan ik dat het beste checken? Ik had na zo'n error meteen effe gevoeld aan mn processor, en die voelde best wel warm, maar ja... wat is warm??!!

Raimond

iracing profile