[Photoshop] 2D plaatje 3D maken.

Pagina: 1
Acties:

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 13:32
hey,

Ik zit nu al een hele tijd te rotzooien met PS om een landschap te maken, maar het punt is dat het me niet lukt om het met wat diepte erin te krijgen.

Dit is het plaatje dat ik tot zover heb kunnen maken
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Landschapje.gif

en ik wil dus de heuvel wat diepte geven en ik ben al wat gaan rommelen met donker/licht effecten erop maar zonder succes..
Misschien dat iemand hier weet hoe ik deze berg een diepte effect kan geven (bomen enz ook eigenlijk). Bvd :)

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-08 13:52

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

teletubbies here we come :D hehe.

maar ff serieus. Je moet proberen wat meer schaduwen te geven en zo. En de heuvel niet als een plate plak maken maar bijvoorbeeld de lijn van de eerste buld iets door laten lopen.

• The System
Tweak-Freak schreef op 05 september 2002 @ 16:22:
teletubbies here we come :D hehe.
hij is nog niet af he ;)
maar ff serieus. Je moet proberen wat meer schaduwen te geven en zo. En de heuvel niet als een plate plak maken maar bijvoorbeeld de lijn van de eerste buld iets door laten lopen.
hmm ik zal wel ff proberen :)

Trouwens weet iemand ook hoe ik de wortels en takken van de bomen op een betere wijze kan verwerken in de rest..?

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

mm.. als dit nou voor een animatie was, dan zou het beter gaan (omdat je dan je objecten op het perspectief kan aanpassen, en dan zorgt de beweging wel voor de diepte. maar probeer eens inderdaad met een paar glooiingen in het landschap te spelen - niet simpel met een gradient, maar meer golvend.

teveel zooi, te weinig tijd

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:35
1) De bomen staan erg hoog op de berg, die moet je wat lager zetten.
2) De bovenkant van de berg zal door de diepte onscherp zijn, en de kleur minder verzadigd....

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• The System
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Landschapje2.gif
plaatje met schaduwen...

ik snap alleen niet hoe ik die glooiingen moet maken...

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Een berg/heuvel heeft een leuke eigenschap: je kunt m kegelvormig maken. En dat is dan in dit geval best makkelijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/heuveltjes.jpg

Ik heb ook wat schaduw om en in de bomen gemaakt...

Ik heb er een PSD van, met gelayerde lagen wat ben ik toch weer heerlijk wakker vandaag 8)7 met layers erin.... Maar dies 2 mb, die kan ik je mailen als je dat wilt...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Mercarra
  • Laatst online: 20:35
Na ff wat werk:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/landschapje.jpg

Ik vind je stijl erg tof....

Ik had dus zo'n aanpassing in gedachten, veel succes verder!

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• The System
Dark Blue schreef op 05 september 2002 @ 16:56:
Een berg/heuvel heeft een leuke eigenschap: je kunt m kegelvormig maken. En dat is dan in dit geval best makkelijk.
[afbeelding]

Ik heb ook wat schaduw om en in de bomen gemaakt...

Ik heb er een PSD van, met gelayerde lagen wat ben ik toch weer heerlijk wakker vandaag 8)7 met layers erin.... Maar dies 2 mb, die kan ik je mailen als je dat wilt...
het is nog steeds niet wat ik zoek... geheel lijkt nog steeds plat vind ik. ik wil echt "bobbels" maken in het geheel zeg maar, ik weet niet of ik het juist verwoord maar het is heel lastig om iets in je hoofd in text om te zetten.. :)
mercarra schreef op 05 september 2002 @ 16:58:
Na ff wat werk:

[afbeelding]

Ik vind je stijl erg tof....

Ik had dus zo'n aanpassing in gedachten, veel succes verder!
zoals hierboven ook al zei, ik wil echt een soort van relief in de heuvel zelf en geen "verte" effect in het geheel maar echt in de heuvel zelf..

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Landschapje4.gif

dit heb ik tot nu toe... maar het is niet echt het effect dat ik wil :/

ik zal ff plaatjes zoeken zodat ik beter kan uitleggen wat ik bedoel :)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Misschien moeten je boompjes wat kleiner, want daardoor kun je er niet echt heuvels voor maken; door de grote bomen lijken de achterste heuvels ontzettend dichtbij.

Let goed op hoe de zon schijnt, ga anders in een layer erboven eerst met dunne lijn een soort van 'kijklijnen' trekken, en dan ga je aan de hand daarvan de lichte en donkere vlakken kleuren... daar komen vanzelf heuvels van...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• The System
Dark Blue schreef op 05 september 2002 @ 17:19:
Misschien moeten je boompjes wat kleiner, want daardoor kun je er niet echt heuvels voor maken; door de grote bomen lijken de achterste heuvels ontzettend dichtbij.

Let goed op hoe de zon schijnt, ga anders in een layer erboven eerst met dunne lijn een soort van 'kijklijnen' trekken, en dan ga je aan de hand daarvan de lichte en donkere vlakken kleuren... daar komen vanzelf heuvels van...
je hebt gelijk... bedankt voor je uitleg, ik ga beginnen aan een andere (grotere) afbeelding :) ik ga deze nog afmaken

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Ik zou er eens wat foto's bij pakken, ik weet niet of je XP hebt maar zo ja, dan zou je eens kunnen kijken naar de standaard achtergrond en die met de naam 'woestijn'
Verder is er ook nog wel ander 'reference' materiaal te vinden, zoals bijv Afbeeldingslocatie: http://www.digitalphotocontest.com/getphoto.aspx?pid=308946

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Timpie schreef op 05 september 2002 @ 17:45:
Ik zou er eens wat foto's bij pakken[afbeelding]
Das idd een goed idee :)

Als je goed kijkt, kun je zien dat het effect in het verloop van de kleuren zit.
Met gradient kom je al een heel eind. Kijk maar eens naar ongeveer het midden van het plaatje.

Wacht ff. ik maak ff een voorbeeldje

Moet eerst ff eten, psd volgt zsm

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• The System
Scipionyx schreef op 05 september 2002 @ 17:54:
[...]

Das idd een goed idee :)

Als je goed kijkt, kun je zien dat het effect in het verloop van de kleuren zit.
Met gradient kom je al een heel eind. Kijk maar eens naar ongeveer het midden van het plaatje.

Wacht ff. ik maak ff een voorbeeldje

Moet eerst ff eten, psd volgt zsm
graag... ik snap er de ballen van... :)

• Scipionyx
  • Niet online
Sorry dat het zo lang duurde... ik moet nog groeien :P

Ok, hier zie je het aangepaste plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/temp1.jpg
Waar dat pijltje staat, is gewoon 1 Gradient (ik neem aan dat je weet wat dat is)
zo'n plaatje kun je dus eigenlijk opbouwen in verschillende layers. Waar dat pijltje staat zou dus 1 layer kunnen zijn. En die heuvels op de achtergrond is ook weer een gradient op een aparte layer.
In het kadertje rechts heb ik snel ff een gradient gemaakt (in Flash) om aan te tonen dat het wel kan.

Zo een beetje duidelijk? :)

En misschien kan het ook wel op een andere manier hoor, maar dit kwam ineens in mij op.. ;)

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

• The System
zoiets ?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Landschapje5.gif

vind hem persoonlijk iig al stuk beter.. we boeken vooruitgang :P

Verwijderd

randen een beetje scherp misschien? Hij lijkt iig wel wat meer '3D', maar het is nog steeds niet zo echt dat die bergjes lekker in elkaar overlopen...

• The System
linksonder loopt nu wel goed inelkaar over maar in het midden weetik niet hoe ik dat moet aanpakken... misschien achterste laag ietsjes transparant maken ofzo.. ik zal wel ff kijken

nu ziet ie er nog zo uit
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Landschapje6.gif

:)

• The System
tijd voor een update...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Landschapje7.gif

en zo ziet het eruit als het helder weer is :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Landschapje7clear.gif

iemand nog tips ??

• Scipionyx
  • Niet online
Ja ik :P

Probeer dat donkere gedeelte onder de zon wat lichter te maken. Ongeveer net zoals het midden van het onderste gedeelte B)
misschien dat je bovenstaande een paar x moet overlezen :P

• The System
welke donkere gedeelte onder de zon ? helemaal onderaan in het midden ?

• Scipionyx
  • Niet online
Dat bruine gedeelte onder de zon..
Links van die 2 grote bomen rechts in beeld..

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

haha, net yoshi's story op de SNES :P.

teveel zooi, te weinig tijd

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Yoozer schreef op 06 september 2002 @ 00:11:
haha, net yoshi's story op de SNES :P.
Roflmao, daar dacht ik ook net aan toen ik die plaat zag :D

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:16
tipjes;

een zon is niet egaal als tie achter een boom uitkomt, de boom krijgt een soort "lichtrandje" waar de zon de boom raakt.

die kleine boompjes zijn beter dan die grote, die kleintjes hebben namelijk niet zo'n strakke rand, daardoor lijken ze meer blaadjes te hebben, dat zou misschien bij die grote ook leuk staan.

verder denk ik dat de schaduw van de grote bomen wat meer naar rechts moet, onder een andere hoek, snappie? je moet van de zon uit es een recht lijntje tekenen langs de stam van je boom...

en ik vind 't een mooi plaatje verder, zou 't niet kunnen :)

• The System
zo ziet er inmiddels uit... vind hem wel mooi...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Landschapje8.gif

wat ik ermee ga doen? weet niet.. kopen ? ;)

Verwijderd

de zon is te geel. Die moet in het midden echt "lichtgevend wit zijn". Maar ik weet niet of dat bij deze tekening mooi staat.. Verder vinnik em echt gaaf.

• The System
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 17:45:
de zon is te geel. Die moet in het midden echt "lichtgevend wit zijn". Maar ik weet niet of dat bij deze tekening mooi staat.. Verder vinnik em echt gaaf.
klopt.. en de zon is ook perfect rond, maar vind dit net iets meer sfeer brengen.. :)
edit:
moet wel zeggen dat ik de zon niet echt helder vind.. misschien dat ik dat nog verander

• Neobender
  • Laatst online: 25-04 21:40
ik vind hem opzich best wel mooi, maar je moet toch maar eens proberen om die zon een witter kleurtje te geven. BTW welk effect heb je op die bomen gebruikt? wind?

• SEFje
  • Laatst online: 09-03 11:51
Hoe ziet het eruit als je die heuvels een randje geeft op het gedeelte waar ze glooien?

Volgens mij wel mooi :P

Verwijderd

Het lijkt misschien maar een klein detail, maar het kan heel veel uitmaken; zet NOOIT 2 bomen precies naast elkaar.. is funest voor het 'diepte gevoel'

En je zou wat overhangende takken kunnen maken enzo, geeft het ook allemaal wat meer diepte..
Dit zijn trouwens evengoed een beetje vreemde bomen, verhouding klopt niet.

Ben benieuwd hoe het verder gaat worden.. :)

• Bergen
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Misschien langs de linkerkant een boom die HEEL dichtbij staat en maar half in beeld is?

Verder vind ik em heel erg mooi zo !!

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Afbeeldingslocatie: http://www.casualvictims.com/Paul/bomen.jpg

Dit is wat ik er vanochtend een beetje mee heb zitten prullen :)
edit:

Bod Ross zou hier nog jaloers op worden :9

[ Voor 0% gewijzigd door akakiwi op 10-09-2002 07:06 . Reden: xtra txt ]

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Verwijderd

Nu lijkt het net of die kleine boompjes voor de grote bomen staan. Denk niet dat dat de bedoeling is toch? Ziet er in ieder geval een beetje raar uit.

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

uhm... :?
Dat lijkt idd, en dat is ook niet de bedoeling.

Aan de andere kant, zie me maar als de nieuwe Esher ;)

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• LiToKi
hmm ik vond de vorige mooier....

Verwijderd

Alle bomen hebben in de laatste afbeelding hetzelfde licht op de bladeren. Das niet goed....

Zou niet weten hoe het wel moet, maar ik weet wel dat het licht anders moet zijn bij de achterste / voorste bomen.

• LiToKi
bovendien valt 't nogal erg op dat 't allemaal dezelfde boompjes zijn, als dat de bedoeling was dat dat zo leek, heb ik niks gezegd :)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

<antfuckmodus>
Tis Escher ;)
</antfuckmodus>

akakiwi heeft het alleen ff zo geschetst, ik denk dat als The System dat overneemt, hij nog echt wel andere boompjes ervoor tekent... :)

Pagina: 1