You thought your secrets were safe. You were wrong
Verwijderd
voor zover ik weet: nee
het komt er op neer dat je de source en je ports uit cvs moet checken, en dan de boel recompilen... Of natuurlijk om de zoveel tijd de *<release>.tgz tarballs installen
het komt er op neer dat je de source en je ports uit cvs moet checken, en dan de boel recompilen... Of natuurlijk om de zoveel tijd de *<release>.tgz tarballs installen
Verwijderd
Ja dus. Zeg dan niks.Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 17:43:
voor zover ik weet: nee
CVSup is een mooie oplossing. Mocht je een nieuwe OpenBSD versie installeren dan kun je de -current nemen. In deze dir: ftp://ftp.openbsd.org/pub/OpenBSD is dat snapshots. Worden elke dag geupdate.het komt er op neer dat je de source en je ports uit cvs moet checken, en dan de boel recompilen... Of natuurlijk om de zoveel tijd de *<release>.tgz tarballs installen
Alleen een nieuwe ports installeren van de -current/snapshots is niet aan te raden. Deze heeft nl. hoogstwaarschijnlijk dependancies met de source van -current/snapshots. Dus als je upgrade: wees consequent. De ports van 3.1 worden ook bijgehouden, maar minder actief dan de core distro: dit heeft de hoogste prioriteit. Worden ook door contributors bijgehouden terwijl de core ook hoofdzakelijk door de core wordt bijgehouden dus: Espie, Art, Deraadt etc. etc.
Flame?
Hij gaf gewoon antwoordt op 0cool's vraag.
Sorry hoor, maar r3b00t vertelt het IMHO beter dan jij......
Ja, gewoon de hele mikmak recompilen. Niets geen snapshots, die zijn voor schone installs etc, upgraden doe je dmv. cvsup + make world.
.
Verwijderd
Dat snap ik ook. En dat deed hij met foutieve informatie. Mag hij ook best op gewezen worden in dat geval.2P schreef op 05 september 2002 @ 20:06:
Hij gaf gewoon antwoordt op 0cool's vraag.
Kost veel CPU. Welke manier beter is verschilt per bak en is bovendien ook subjectief. Ik vind de manier van r3b00t ook beter in de meeste gevallen. Ik geef slechts een alternatief weer want op een P200 wil je niet elke dag cvsen en compileren. Dus...Sorry hoor, maar r3b00t vertelt het IMHO beter dan jij.
Ja, gewoon de hele mikmak recompilen. Niets geen snapshots, die zijn voor schone installs etc, upgraden doe je dmv. cvsup + make world
Bedankt voor jullie reacties, kzal wel even de tijd nodig hebben om dit uit te zoeken. Blijft mij één vraag over (en ik weet het ik ben een BSD newbie).....
Kan iemand mij in het kort vertellen (of een linkje geven naar een bvb ned. talige uitleg) wat ports nu precies zijn.
bvd
Kan iemand mij in het kort vertellen (of een linkje geven naar een bvb ned. talige uitleg) wat ports nu precies zijn.
bvd
You thought your secrets were safe. You were wrong
Verwijderd
http://www.openbsd.org/ports.html0cool schreef op 05 september 2002 @ 21:05:
Als je newbie bent:
man afterboot(8 )
en http://www.openbsd.org/faq/index.html
Patch ook je bak! http://www.openbsd.org/errata.html
Check regelmatig www.deadly.org voor het nieuws en nieuwe patches.Staat ook op de site van de patches hierboven.
*copy paste #openbsd topic van OPN*
dit is ook interessant:
SECURITYNOTES: URGENT patch 14 ||FAQS: openbsd.org/faq | infobsd.org | www.xs4all.nl/~hanb/configs pf.conf & nat.conf | howto make an OpenBSD cd: sage.uniforum.org.nz/bootable.html | trumpetpower.com/OpenBSD/Meta-FAQ | holland-consulting.net/tech/ocep | screamingelectron.org/phpBB2/
en o.a. www.infomatrix.ca voor 3rd party ports
verder: Google is lief
Succes!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| bash-2.04$ man ports
PORTS(7) OpenBSD Reference Manual PORTS(7)
NAME
ports - contributed applications
DESCRIPTION
The OpenBSD Ports Collection (shamelessly stolen from the FreeBSD Ports
Collection) offers a simple way for users and administrators to install
applications. Each port contains any patches necessary to make the orig-
inal application source code compile and run on BSD. Compiling an appli-
cation is as simple as typing make in the port directory! The Makefile
automatically fetches the application source code, either from a local
disk or via ftp, unpacks it on the local system, applies the patches, and
compiles it. If all goes well, simply type sudo make install to install
the application. |
meer info op The Ports & Packages collection
Verwijderd
NOFI maarree, er is _geen_ util voor obsd waarmee je makkelijk (en dus automatisch) je systeem up to date kunt houden aka wat beschikbaar is onder lnx met auto-updaters..... Tenzij jij cvsup/make als zo'n systeem beschouwt of zelf een set scripten hiervoor schrijft...0cool schreef:
Nu vroeg ik mij af of er een handige (lees automatische) manier is om de packeges van OpenBSD te updaten en up to date te houden.
Dus wat er pcies foutief is aan mijn posting ontgaat mij een beetje ...
<nogeenedit>
Op mijn sparcstation 5 (170 MHz / 128M) duurde een complete recompile (src/ports) zo rond de 18H. Dat is best te doen 1 x per week, vooral als je het tijdens slaap(?)/werk/school doet.....
</nogeenedit>
Inderdaad ja.Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 08:22:
[...]
NOFI maarree, er is _geen_ util voor obsd waarmee je makkelijk (en dus automatisch) je systeem up to date kunt houden aka wat beschikbaar is onder lnx met auto-updaters..... Tenzij jij cvsup/make als zo'n systeem beschouwt of zelf een set scripten hiervoor schrijft...
Alleen FreeBSD heeft een handig tooltje genaamd 'portupgrade' om je ports gemakkelijk up2date te houden.
Met Open en NetBSD gaat dit niet zo makkelijk.
Pagina: 1