Toon posts:

NTFS vs. FAT32

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht maar kon er niets over vinden!

Ik ga binnenkort even WinXP erop gooien. Nu zit ik nog te twijfelen wat ik het beste kan nemen FAT32 of NTFS. Wat is jullie mening?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Algemene windows faq

Staat gewoon in de FAQ van WOS...

They made me do it.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-03 10:47

EXX

EXtended eXchange

Voor de XP partitie: NTFS

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

EXX schreef op 05 september 2002 @ 16:07:
Voor de XP partitie: NTFS
Precies dan loopt ie het stabielste (imo)

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok dat zijn de voor en nadelen, maar ik hoor vaak problemen bij mensen die door NTFS niet goed kunen FDisken, verder weet ik dara het fijne ook niet van

Verwijderd

NTFS kan meer directory's onder elkaar hebebn.... en de beveiliging is natuurlijk beter,

lees hier meer over in de FAQ

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Maar jah, zijn al die voordelen ook echt voordelen voor de standaard thuisgebruiker :?
Als je al een dik systeem hebt, hoef je het niet te doen voor de snelheid.
Als je nix geheims hebt (welke thuisgebruiker heeft dat nou), hoef je het niet voor de veiligheid te doen.

Wat rest: rottige shit, als je eens via een bootflop wil gaan werken op je C:...
Doe mij maar FAT32, als het alleen maar daarom gaat...

Hoe zit dat met die directory-diepte dan :? Is dat zo belangrijk ?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Correct me if I'm wrong, maar NTFS staat toch voor NT (New technology) File System?
Het is een deels journaling filesystem, waardoor er net iets meer mogelijkheden zijn met betrekking to beveiliging, eventuele recovery en dat soort dingen. Plus dat het stabieler draait in mijn ogen. Daarbij is FDISK nergens voor nodig als je XP installeert, daarvoor zit er een FDISK in de setup. En anders bestaat er nog zoiets als Partition Magic.

Oftewel, ik zou voor NTFS gaan (mijn volledige 135 GB = 1x15 GB systeem + 2 x 60 GB IDE RAID zijn het al).

Verwijderd

brammus schreef op 05 september 2002 @ 16:23:
Maar jah, zijn al die voordelen ook echt voordelen voor de standaard thuisgebruiker :?
Als je al een dik systeem hebt, hoef je het niet te doen voor de snelheid.
Als je nix geheims hebt (welke thuisgebruiker heeft dat nou), hoef je het niet voor de veiligheid te doen.

Wat rest: rottige shit, als je eens via een bootflop wil gaan werken op je C:...
Doe mij maar FAT32, als het alleen maar daarom gaat...

Hoe zit dat met die directory-diepte dan :? Is dat zo belangrijk ?
Het is security verhogend...

Als je MP3 db heb ga ik wel eens 10 dirs diep dus.. "Maar FAT32 kan 32 dir's diep"'

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.