Mobo werkt niet in de kast

Pagina: 1
Acties:

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-07 10:25
Ok ik heb hier een heel vreemd probleem, mijn componenten werken wel buiten mijn kast maar als ik mn mobo erin zet niet.

Je hoord de pc booten alleen krijg ik geen beeld.

Ik ziet het nu al een hele tijd mee te kloten en ik weet het nu echt niet meer.

Heeft iemand ALSJEBLIEFT ideen voor me

Mijn componenten:
standaart big tower
Abit kx7-333-RAID
met Waterkoeling

De problemen ontstonden toen ik dit mobo kocht.
Alle componenten werken gewoon dat is het vreemde

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt er dan heel sterk op dat het mobo ergens kortsluiting maakt met de kast. Probeer je kast anders eens plat te leggen en kijk og het dan wel werkt (neem aan dat je je mobo buiten je kast ook horizontaal hebt getest, vandaar). En heb je wel de afstandsbusjes gebruikt (en zitten ze op de goede plaatsen)?

Verwijderd

Probeer eens een geaard stopcontact...

En check je bevestigingspunten en je videokaart in het AGP slot (Kaart scheef = dooie PC)

Verwijderd

Kortsluiting, je hebt waarschijnlijk teveel busjes achter je mobo zitten die sluiting veroorzaken.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Pollewob schreef op 05 september 2002 @ 16:07:
Lijkt er dan heel sterk op dat het mobo ergens kortsluiting maakt met de kast. Probeer je kast anders eens plat te leggen en kijk og het dan wel werkt (neem aan dat je je mobo buiten je kast ook horizontaal hebt getest, vandaar). En heb je wel de afstandsbusjes gebruikt (en zitten ze op de goede plaatsen)?
Klinkt idd als sluiting op de een of andere manier, probeer ook te ontdekken of er niet teveel afstandsbusjes in zitten die wellicht tegen de achterkant van je mobo aankomen.

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-07 10:25
Ik heb op het moment helemaal geen afstandsbusjes meer maar ik gebruik nu die kunststof afstandhouders en ook dat heeft geen resultaat. Ik heb het al horizontaal geprobeert en ook dat heeft geen succes.

Ik dacht zelf ook al kortsluiting maar heb nu zegmaar geen idee waar dat kan zijn, jullie nog ideeen?

Verwijderd

Probeer anders even hetvolgende, dit hielp in het verleden ook bij mij..

stap 1. beplak alle afstandhouders met isolatietape

stap 2. prik in alle stukjes tape een klein gaatje zodat de schroeven in de afstandhouders kunnen worden geschroefd.

stap 3.stop je moederbord weer terug in de kast..

Ps. let even op de standaard poorten (COM1,2,LPT enz enz),.. kijk goed of daar niet iets los zit...
Pagina: 1