Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

verlichting in (de originele) iMac inbouwen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een 1ste generatie iMac staan en zat er aan te denken hier een leuke verlichting in te bouwen. Gezien de mooie transparante achterkant lijkt het er haast wel voor te zijn gemaakt maar tot mijn verbazing is er niks over te vinden (in ieder geval ben ik het nog niet tegengekomen). Op zich moet het inbouwen ook niet zo'n probleem maar ik heb nog wel een paar vragen:

- Zou er een ccfl van 30cm achter het beeldscherm passen (heb ergens gelezen dat die licht 'draden' een irritante hoge toon genereren en dat is natuurlijk niet fijn)?
- Kan ik de spanning ergens aftappen (of is het verstandiger om een externe aansluiting te maken)?

Alvast bedankt!

Verwijderd

van een ccfl hoor je niets hoor :) en ik *neem* aan dat er in een iMac wel ergens een 12 volt lijntje uit de voeding komt, weet niet helemaal zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 16:17:
van een ccfl hoor je niets hoor :) en ik *neem* aan dat er in een iMac wel ergens een 12 volt lijntje uit de voeding komt, weet niet helemaal zeker.
Die ccfl is inderdaad wel stil maar ik vraag me af of ik dat in die kast kan 'proppen'?!? Op zich zou het wel moeten lukken maar het is natuurlijk zonde om die te kopen als ik het niet zeker weet... De enige spannings aansluiting in die mac die ik kan plaatsen is de hd voeding.. Weet niet of het verstandig is hier van af te tappen en wat ik al helemaal niet weet is of de voeding het trekt (vandaar ook de hoop dat iemand mij al was voorgegaan :-) )..

Mvg,

Daniel

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

die voeding trekt het wel. Zo'n ccfl kost bijna geen stroom. Je kunt het gewoon aftappen van je kabel die naar je had loopt. en jah of het past...... meten is weten zou ik zeggen. En anders zijn er altijd nog 10 cm ccfl's die passen zeker wel
een 30 cm denk ik ook wel hoor.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ow nog iets, ik zie dat je nieuw bent. Welkom op GOT :D
Lees eerst even de FAQ door. Er zijn namelijk een aantal regels die je moet kennen om je daar aan te houden. 1 daar van is bv dat je geen groeten onder je post zet.

Verwijderd

Topicstarter
Tweak-Freak schreef op 05 september 2002 @ 16:43:
Ow nog iets, ik zie dat je nieuw bent. Welkom op GOT :D
Lees eerst even de FAQ door. Er zijn namelijk een aantal regels die je moet kennen om je daar aan te houden. 1 daar van is bv dat je geen groeten onder je post zet.
Dankje.... Zoals bijna ieder computeraar zijn handleidingen (dus ook FAQ's) niet zo aan mij besteed ;)
Heb je enig idee waar die 10cm ccfl's te koop zijn (ben alleen de 30cm tegengekomen)?

Mvg,

Daniel ( O-) )

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:16

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
stuut & bruin

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren bij de locale electronica boer al een 30cm ccfl gevonden voor 13,50 inclusief de spannings convertor.. Kwaliteit was alleen niet je van het want toen ik ging testen 'explodeerde' de convertor :'(
Toch maar naar stuut & bruin dan (hebben die een internet pagina?)...

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

http://www.stuutenbruin.com

Maar met jouw spanningsconverter (Inverter ;) ) Moet je gewoon teruggaan. Hij mag natuurlijk niet exploderen, tenzij je 'm verkeerd aansluit. Ik ben benieuwd naar het effect. Ik heb ook nog nooit een Imac gezien met licht. :9

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Topicstarter
DenniZ-X schreef op 06 september 2002 @ 15:19:
http://www.stuutenbruin.com

Maar met jouw spanningsconverter (Inverter ;) ) Moet je gewoon teruggaan. Hij mag natuurlijk niet exploderen, tenzij je 'm verkeerd aansluit. Ik ben benieuwd naar het effect. Ik heb ook nog nooit een Imac gezien met licht. :9
Die inverter gaat inderdaad terug.. Weet alleen niet of ik wel zo graag een nieuw exemplaar wil (van die serie) aangezien het niet aan de spanningsbron kan liggen... Verbaasd me trouwens inderdaad dat er geen foto's te vinden zijn van verlichte iMac's want die kast is er gewoon voor gemaakt ! Zal in ieder geval wel even een foto plaatsten als het werkt..

Verwijderd

ja tuurlijk is dat mogenlijk

maar ik heb er wel eens 1 gezien maar weet niet meer waar maar ik gaat ff zoeken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 17:21:
ja tuurlijk is dat mogenlijk

maar ik heb er wel eens 1 gezien maar weet niet meer waar maar ik gaat ff zoeken
JA gevonden

http://www.applefritter.com en dan onder het kopje hacks staan verschillende mods.

No thnx :D

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.applefritter.com/hacks/illuminatedmac/images/hardware/11.jpg

ziet er cool uit he?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ren morgen ochtend meteen naar de electronica boer :9~ Denk alleen wel dat ik ze in het bovenste deel van de mac inbouw in de hoop een mooie 'bondi' gloed te creeren :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 17:25:
[...]

JA gevonden

http://www.applefritter.com en dan onder het kopje hacks staan verschillende mods.

No thnx :D
Zie dat het nieuwere model iets makkelijker uit elkaar gaat (bij mij moet het moederbord met toebehoren er eerst uit)... Wordt een leuk projectje voor het komende weekend ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de adviezen! Dankzij nog een defecte inverter kon ik vanavond pas gaan knutsellen :/ Doet het nu gelukkig perfect al flikkert 1 ccfl een heel klein beetje als de hd wordt gebruikt (als ze het nou beide deden dan was het weer een extra pluspunt ;) ) In ieder geval is die lava lamp (die toch niet kleurt bij die mac) niet meer nodig :)

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-productions.nl/images/computers/iMac1_klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-productions.nl/images/computers/iMac4_klein.jpg

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 15:52
maak es een foto van de achter kant of gewoon met het scherm uit? Dan krijg je volgens mij een mooier plaatje.

OS X roelt btw 8-)

• eXtReMeBiE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-10 22:26
he die lavalamp heb ik ook :9
[/offtopic]
ziet er leuk uit :) k vraag me af of ik t zelfde mag doen in mn vaders praktijk e :P :)

[ Voor 0% gewijzigd door eXtReMeBiE op 14-09-2002 10:40 . Reden: Typen is moeilijk |:( ]

• 8-Ball
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2023

8-Ball

nee...gewoon nee

wow. iMac met CCFl schopt kont :D ...!!! maar maak nog ff wat pics met zwart beeld scherm enzo....lijkt me wel een mooi Koadak momentje :P

One for the mony, one for the pope, it's the ****** return of the great white dope

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 23:03
hmz, das beter, heb een tijdje ook over zoiets zitten na te denken. Een g4 kast heb ik al ooit eens gemod. De binnenste silverlaag eruit gehaald en dan ccfl's er in gestopt, dus nu een transparante zijkant :D

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

ben geen xpert maar zou een glowire niet makkelijker zijn

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Ziet er vet uit :)

Verwijderd

Topicstarter
snooze schreef op 14 september 2002 @ 18:57:
ben geen xpert maar zou een glowire niet makkelijker zijn
Heb ik wel aan zitten denken maar ik had gehoord dat die dingen een irritante pieptoon veroorzaken. Voor het moment was dit ook wel makkelijker want die plastic behuizing is zwaar verrot uit elkaar te krijgen (zonder iets af te breken)!
Denk alleen dat ik binnenkort een paar van die EL sheets aanschaf want dat zou er denk ik nog beter uitzien :)

Verwijderd

Topicstarter
SEFje schreef op 14 september 2002 @ 10:27:
maak es een foto van de achter kant of gewoon met het scherm uit? Dan krijg je volgens mij een mooier plaatje.

OS X roelt btw 8-)
Ik zal straks als het lekker donker is nog een paar foto's maken! Met een beetje geluk krijg ik die er vanavond nog wel op ;)

Verwijderd

Topicstarter
PowerCow schreef op 14 september 2002 @ 14:34:
hmz, das beter, heb een tijdje ook over zoiets zitten na te denken. Een g4 kast heb ik al ooit eens gemod. De binnenste silverlaag eruit gehaald en dan ccfl's er in gestopt, dus nu een transparante zijkant :D
Die G4 kasten lenen zich er inderdaad ook wel voor... Hoop nog altijd ergens zo'n kast tegen te komen zodat ik er mijn pc in kan bouwen :)

Verwijderd

Topicstarter
Vanacht heb ik nog een paar foto's gemaakt met het scherm uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-productions.nl/images/computers/imac5_klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.virtual-productions.nl/images/computers/imac6_klein.jpg

Zoals je ziet moet dat power knopje echt worden aangepakt want dat rooie sleep ledje valt nu wel heel erg op!

Verwijderd

oei vetjes :9~
Pagina: 1