Mac adress achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 18:42
Ik zit hier nu te internetten achter een freesco router die mijn chello verbinding verdeelt. Nu heb ik echter een paar dagen de beschikking over een e-tech router en nu wou ik graag eens testen hoe dit werkt. Nu moet ik dus (volgens de handleiding van de router) het mac adress van m'n chello netwerkkaart weten zodat de router dit dan kan overnemen.
Nu dan mijn vraag: Hoe kan ik het mac adress van de chello netwerkkaart (die dus in de router zit) eenvoudig te zien krijgen op mijn (client) pc. Ik wil dus eigenlijk niet de chello netwerkkaart uit m'n router halen en in m'n gewone pc stoppen en dan vervolgens via winipcfg o.i.d. opzoeken.

Verwijderd

een dos-promt opstarten en dan <nbtstat -a computernaam> intypen. Je krijgt dan onderaan je mac-adress te staan

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11

Reptile209

- gers -

heeft het ding een netwerknaam? Zo ja: nbtstat -a <naam> geeft onderaan het MAC adres.
edit:
Te laat :)

Zo scherp als een voetbal!

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 18:42
Nee, de freesco router heeft bij mijn weten geen netwerknaam. Ik kan hem ook niet zien in netwerkomgeving o.i.d. Pingen lukt wel.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Er zijn ook tooltjes waarmee je vanalles over een bepaald ip adres kunt vinden, ook het mac adres. Bijvoorbeeld: http://download.com.com/3000-2085-8035913.html?tag=lst-0-1

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ping het ip-adres van de router vanaf je werkstation, en tik vervolgend arp -a in. Krijg je een lijst te zien van ip- en mac-adressen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

code:
1
2
3
4
ifconfig
ifconfig eth0