[ASP.NET] Child Node toevoegen aan een TreeView

Pagina: 1
Acties:

• skiwi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 14:13
Nog 2 vraagjes over de Webform TreeView:

1. Om Nodes toe te voegen aan de pagina (ik heb een dynamische pagina omdat het laden van de hele tree anders veel te lang duurt) maak ik gebruik van de volgende code:
Om een node toe te voegen aan de root:
code:
1
TreeView1.Nodes[i].Nodes.Add(myNewNode);

Om een node toe te voegen aan een child van de root:
code:
1
TreeView1.Nodes[i].Nodes[i].Nodes.Add(myNewNode);

Nou wordt dit een beetje lastig: ik weet namelijk niet van te voren hoeveel levels de tree gaat krijgen. Volgens mij moet het ook wel nodig zijn om direct iets aan de geselecteerde node toe te voegen (het uitlezen van de geselecteerde node lukt wel). Als bijvoorbeeld een child node van de root wordt geselecteerd krijg ik de volgende code: 0.1 Nu hoop ik dat er een mogelijkheid is om hier een child aan toe te voegen met zoiets als:
code:
1
TreeView1.Nodes[SelectedNode].Nodes.Add(myNewNode);

The string 'SelectedNode' bevat dus zoiets als: 0.0 of 0.1.3 Hoe kan ik dit aanpakken?

2. Kan ik ook meerdere plaatjes gebruiken in de ImageUrl van de node? Oftewel: de node 2 kleine plaatjes geven?

Thanks!!
Skiwi

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Kun je het zo niet doen:
code:
1
MyTreeView.SelectedNode.Nodes.Add (ANewNode);

Zoiets staat trouwens in de SDK help die bij het framework zit..... Leer dat eens te gebruiken.

https://fgheysels.github.io/

• skiwi
Nee, volgens mij niet want:
code:
1
MyTreeView.SelectedNode

bestaat niet.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Ik zou de help er nog eens op na slaan:
SelectedNode Gets or sets the tree node that is currently selected in the tree view control.

https://fgheysels.github.io/

• skiwi
Ja, maar dat is dus het probleem: ik heb het over een WebForm (geen WinForm). Er is bijna geen informatie te vinden over de WebForm TreeView versie (en al zeker niet in de SDK).

Verwijderd

Klopt, maar in je vorige topic heb ik het antwoord al gegeven :Z. Gebruik GetNodeFromIndex() en doe dan node.Nodes.Add(...).
Je kan aan elke node immers gewoon child nodes toevoegen.

Verder kan je volgens mij maar één plaatje gebruiken. Dat is altijd zo, dus dat zal nu ook wel zo zijn...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2002 16:25 . Reden: toevoeging ]

Pagina: 1