[XP] Installeren in andere PC mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 09:51

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik was het volgende van plan: dual OS op 2 partities: 98se op C: en XP op de tweede partitie.

Hij gaat gebruikt worden in een systeempje met een MSI 6340 boardje en een Athlon 1200.Ik heb al een keer geprobeerd op dezelfde schijf XP in dit systeem te installeren, maar iedere keer krijg ik het probleem dat ie tijdens de installatie een aantal bestanden niet kan kopieeren. Je hebt dan de keus om het bestand opnieuw te kopieeren of overslaan. Opnieuw lukt niet en na een aantal bestandjes te hebben overgeslagen loopt ie vast met een heel tekstscherm.

Eerder heb ik gemerkt dat bij de ene CPU/mobo combo het installeren wel OK gaat en bij het andere niet.

Op dit moment heb ik W98 al geinstalleerd. Als ik nu een 2e partitie aanmaak en dan de harddisk aan een andere mobo/cpu combo hang en van daaruit XP installeer op die 2e partitie, wat kan er dan verkeerd gaan als ik 'm weer op het gewenste mobo aansluit?

Is het ook een optie om op beide partities W98 te zetten en dan de tweede te upgraden naar XP?

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

het laatste is geen optie bij mijn weten, het eerste kan je proberen, maar als windows XP om een of andere stomme reden niet goed loopt met die hardware dan wordt het lastig.

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:52
Je kan het proberen. Wat ik wel zou doen is na het installeren op de andere compu eerst al je hardware uitschakelen. Als je dan je HD in je eigen compu hangt dan vind ie de goede hardware en heb je minder kans op driver conflicten.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Rusty schreef op 05 september 2002 @ 16:05:
Je kan het proberen. Wat ik wel zou doen is na het installeren op de andere compu eerst al je hardware uitschakelen. Als je dan je HD in je eigen compu hangt dan vind ie de goede hardware en heb je minder kans op driver conflicten.
Dat is inderdaad mijn angst. Ik ben nogal een liefhebber van micro-boardjes met zoveel mogelijk aan boord....

• Rusty
Vandaar na de install alle hardware uninstallen je systeem beheer en booten in nieuwe computer. Heb ik wel eens met een Win2000 install gedaan. En dat ging goed.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Eh, alle hardware uninstallen? Hoe dan, via start>configuratie>systeem>apparatenbeheer en dan alles verwijderen?

• Rusty
Uhmm ja geloof het wel. Ik heb geen nederlandse versie. Maar klinkt goed.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Zo gezegd zo gedaan; in een Copaq Deskpro XP op de tweede partitie gezet en op die Compaq kan ik beide OS'sen gewoon opstarten. Beide FAT32.

Stop ik de HDD (Maxtor 40GB) in mijn setje met MS-6340/Athlon 1200 als master (jahaaa: de jumpers staan goed) geeft ie "besturingssysteem ontbreekt".

Het gekke is, als ik de harddisk als primary master zet, pakt ie W98 wel. Als ik voor XP kies krijg ik een zwart scherm en na een tijdje reset.

Zou het probleem 'm in de BIOS van die MS6340 zitten? Ik hoor trouwens ook wel vaker gekke dingen over die MAxtor 40 GB.

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 08:35
En als je de cd van WinXP er weer instopt en het bootmenu laat reparen. Dacht dat die optie er opzit. Lijkt me meer een gevalletje dat de verwijzing niet helemaal klopt.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
TimTie schreef op 07 september 2002 @ 18:18:
En als je de cd van WinXP er weer instopt en het bootmenu laat reparen. Dacht dat die optie er opzit. Lijkt me meer een gevalletje dat de verwijzing niet helemaal klopt.
Helpt niet, er wordt dan gevraagd welk systeem je wilt repareren. Alleen D: Windows stond vermeld. dus 1 gekozen, daarna probeert ie m gewoon weer op te starten. En jawel; besturingssysteem ontbreekt...

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik verdenk toch BIOS problemen....

Kan ik die BOIS resetten ofzo? Ik weet dat bepaalde boardjes daar een knopje of een jumpertje voor hebben. Heet dat niet CMOS?
Pagina: 1