Toon posts:

[CM] ontwerp voor nieuwe casemod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ben bezig om een Aopen H600 a te modden. fanbus en fan's zitten er al in, maar een window nog niet. om zelf weer de dremel en decoupeerzaag ter hand te nemen lokt me niet echt aan >:) , dus gaat het over een andere boeg, het plan is om een soort schild van roestvast staal te laten lasersnijden.

Afbeeldingslocatie: http://bumpy.hapklaar.com/images/Q3_2SMALL.jpg

kast zelf krijgt nog een kleurtje, en de rechterkant een airbrush. Tenminste dat is het plan ( thnx waxle ). tevens moeten er natuurlijk een aantal CCFL's in, 2 x 10 cm CCFL's, rood achter de letters (afgeschermd van de binnenkant van de kast, zodat het rood niet mixt met de andere kleuren voor het main window). voor het main window ben ik er nog niet uit wat voor kleuren ik ga gebruiken (waarschijnlijk groen en blauwe combo).

reactie en commentaar plz

(pics komen natuurlijk hier ook wel eens langs, als de mod een beetje klaar is :) )

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Even offtopic: ik wil ook graag zelf een logo ontwerpen, maar auto-cad is iets te moeilijk voor me, weet jij misschien een handig programma's om een logo te ontwerpen (en waarmee je in echte centimeters kan werken) ?

Hier komt iets hips te staan

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:17
Nice logo op de voorkant, ik ben zeker benieuwd naar het resultaat!

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Verwijderd

HyperMan schreef op 05 september 2002 @ 15:16:
Even offtopic: ik wil ook graag zelf een logo ontwerpen, maar auto-cad is iets te moeilijk voor me, weet jij misschien een handig programma's om een logo te ontwerpen (en waarmee je in echte centimeters kan werken) ?
potloot liniaal en pappier + eventueel een geodriehoek en dergelijke })

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Neen, dat wil ik natuurlijk niet, heb ik btw al geprobeerd, maar ik kan absoluut niet tekenen :D

Hier komt iets hips te staan

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:17
in photoshop misschien, en de rulers instellen op cm?

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Verwijderd

Topicstarter
autocad is niet zo moeilijk als je denkt, tenslotte kan ik er ook mee werken....
maareh, geef autocad nog een poging, dehelp files van de laatste versies zijn erg goed IMO. het enige wat je moet weten is hoe je een lijn trekt en cirkels. editten van entities is ook niet zo moeilijk, geod opletten wat acad je vraagt, onderin de commandline. (ben van huis uitgewend ,en werk ook, om met acad te werken. dus wat betreft fotosoep e.d. ben ik niet echt op de hoogte hoe je lijnen van een bepaalde lengte moet maken. ortho en polar tracking in acad 2002 0wnz me.. >:) als je meer ideen en tips nodig hebt voor acad moet je maar een gil geven ( irc.cyber2k.net, #modding_thetube)

Verwijderd

HyperMan schreef op 05 september 2002 @ 15:16:
Sorry, maar ik ben het daar niet mee eens. :) Je kunt AutoCAD eenvoudig bedienen en als je alleen het snap en draw menuutje gebruikt, raak je de weg niet kwijt.

Verwijderd

of je koopt een goed boek, bv van http://www.academicservice.nl/ . Zo heb ik het ook geleerd toen ik mijn plexiglaskast ging maken.
je kunt ook een logo via flash naar autocad exporteren, heb ik met een logo ook gedaan. Hoe t precies moet kan ik zo niet vertellen, momenteel geen flash en autocad op mijn bak staan.

• MICHIEL123
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 15:42:
[...]

Sorry, maar ik ben het daar niet mee eens. :) Je kunt AutoCAD eenvoudig bedienen en als je alleen het snap en draw menuutje gebruikt, raak je de weg niet kwijt.
Tja je leerd het ook zeer snel via commando's hoor 't is alleen dat een goed boek om je opweg te helpen noodzakelijk is ... Heb het zelf via school geleerd.

'T kost je even wat tijd en je kan het zo.

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Verwijderd

uh mensen...misschien wil hij wel ook nog wat ONTOPIC hebbe!!

bumpy...ik moet zeggen het ziet er zeer strak uit....als het klaar is meteen pics posten he!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 16:16:
uh mensen...misschien wil hij wel ook nog wat ONTOPIC hebbe!!

bumpy...ik moet zeggen het ziet er zeer strak uit....als het klaar is meteen pics posten he!!
2X " U Bet ur sweet little ass" >:)

• Dutch_Demon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01-2022
Leuk ontwerp CAD rulez _/-\o_

- Systeem Specs -

Verwijderd

Wordt het niet een beetje duur om het te laten lasercutten? Ik neem aan dat dit je sidepanel is? Wat wil je dan laten weghalen? alles buiten het schild of binnen het schild? Ik snap het niet helemaal volgens mij :)

Verwijderd

Topicstarter
alles binnen het schild gaat er uit, dus de text ( quake en arena ) en om het Q3 logo heen. voor de duidelijkheid, rood is de outline van het schild

duur, tja kost een paar centen, maar ik beschouw het als een hobby, dus mag het wat kosten...
Pagina: 1