Toon posts:

Hoe lang gaat de batterij van een PDA mee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken om een DPA te kopen; de sony Clië 625. Ik zit nu eindelijk eens op het HBO; en het lijkt me handig om kleine aantekeningen en agendadingen even op te schrijven... Wat ik me afvraag; hoe lang doet zo'n ding met een accu? Kan je een hele dag erop pennen? Of issie dan leeg?
Leert het schrijven op zo'n ding snel; of is het na een maandje nog steeds langzamer dan SMSend?

Verwijderd

Misschien vind je het interessant, misshien niet. Op de Sony site kun je de opvolger nu al aanschaffen. 499 euro. Ietsies duurder maar er zit een snellere (66mhz) proc. in.

Ik zat zelf te twijvelen tussen de 625 en de nr70v totdat ik dit tegenkwam.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 13:54

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik wil niet gaan flamen of trollen of wat dan ook, maar voor het bedrag dat je voor een "sony pda" neerlegt kun je een mooie notebook kopen. EN die notebook kan je echt wel gebruiken op de volle hbo studie's waar alle pc'tjes vol zijn :)
En voor 50/100 euro heb je al een m100/m105 en die kan ook perfect notities & agenda bijhouden :) (spreek uit ervaring).

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk niet dat je voor 400 of 500 een mooie notebook kunt kopen, ben je dus wel iets meer dan het driedubbele kwijt denk ik.
Ik heb de T665 en de batterij gaat best lang mee hoor, je moet alleen niet het scherm op volle sterkte zetten en de hele dag spelletjes en mp3's afspelen...
Een vriend van mij heeft de 615 (de amerikaanse en aziatische versie van de 625) en die laadt z'n apparaat maar 1 x per week op ofzo.. Het schrijven is ff wennen in ieder geval, maar je hebt programmaatjes waardoor je gewoon je normale handschrift kan gebruiken (simpliwrite), na een beetje spelen heb je het al aardig onder de knie hoor, dus daar hoef je je ook geen zorgen af te maken.
Voor aantekeningen tijdens college zou ik hem niet gebruiken, want daar schrijft ie gewoon te langzaam voor, voor agenda wel, daar is ie ongeveer ook voor gemaakt.

Verwijderd

Bij de T625C moet je heel erg je best doen om die accu in een dag leeg te krijgen.
Het is me 1x gelukt, omdat ik het eBook van Bram Stoker's Dracula maar niet weg kon leggen. 7 Uur later was de accu leeg, met de backlight steeds op full.

Bij normaal gebruik zie ik aan 't eind van de dag hooguit dat de lading naar 90 of 85% gezakt is. En thuis gaat 'ie toch op de cradle, om op te laden en om ervoor te zorgen dat 's ochtends m'n AvantGo en MobiPocket eNews weer bij de tijd is. :)

Graffity leer je vrij snel. 't Is even wennen, maar binnen een paar dagen gaat 't sneller dan 't on-screen keyboard.

En CT, natuurlijk kun je voor 400 euro een leuk 2e-hands notebookje kopen, maar stop je die ook in je binnenzak?
En de basisdingen gaan ook prima op een m10x, maar daar ga je niet voor je plezier een eBook op zitten lezen, of bv. AvantGo gebruiken. De 4x zo hoge resolutie van die Sony en z'n backlight leveren een veel prettiger font op, en een rustiger beeld.

Ik heb die 625 nu een paar maand, en ik zou 'm niet graag meer willen missen! Tenzij ik 'm om zou kunnen ruilen voor een 675 natuurlijk. :)

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 21:38
Had de 675 geen erg slechte reputatie qua batterij? Ik meen me verhalen van Palm Infocenter te herinneren waarin sprake was van een uur of 3-4. De hogere CPU-snelheid, meer RAM, backlight en extra MP3-chip zijn niet echt batterij-vriendelijk.

Verwijderd

Dan heeft hij die reputatie wel snel gekregen. Op het moment van schrijven ligt hij nog niet in de normale winkel. Je kan hem al wel krijgen via Sonystyle Store.

Ram is dacht ik hetzelfde als een Palm 515. CPU is het dubbele en de mp3 chip? Ik ga er vanuit dat deze geen tot bijna geen energie gebruikt als je hem niet gebruikt.
Het backlight, volgens Afterlife valt dat bij z'n 625 mee als ik het zo lees. Ik heb op www.the-gadgeteer.com een review gezien van de 515 die ook in 4 uur leeg kan, als je de verlichting gebruikt.

Verder vind ik het allemaal wat vaag. Zulke korte werktijden. Met m'n Nokia 9210 kon ik gewoon een end wegtypen met het tft scherm (echt ongelovelijk scherp beeld overigens) en de telefoongebruiken. Nooit stroom tekort gekomen.

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:09
batterij hoef je je echt geen zorgen om te maken, ik gebruik m vrij intensief tijdens colleges, met een openklapbaar fullsize toetsenbord om aantekeningen bij te houden, met backlight aan. Verder in de trein naar adam altijd mp3tje op. Meestal zo'n 6 uur per dag gebruik en dat lukt prima, ding gaat nooit over de helft leeg

ik heb bijdeweg een sony clie 770

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 21:10
Ik heb een 770c, werkt perfect. Ik heb altijd de backlight aan, ik gebruik hem ongeveer 3-4 uur per dag. 30 minuten naar school mp3, op school nog 2-3 uur, onderweg naar huis weer 30 minuten mp3. is meestal minder dan de helft leeg.

Ik laad elke 2 dagen.

Ik gebruik ook altijd SilverScreen met de ChromaCast skin

Action Names is een aanrader als je een sony hebt [hi-res met kleur etc].

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Koekoeksclocker schreef op 06 september 2002 @ 22:07:
Had de 675 geen erg slechte reputatie qua batterij? Ik meen me verhalen van Palm Infocenter te herinneren waarin sprake was van een uur of 3-4. De hogere CPU-snelheid, meer RAM, backlight en extra MP3-chip zijn niet echt batterij-vriendelijk.
Ik heb de T665 en de batterij is absoluut niet binnen 3 of 4 uur leeg, als je de backlight maar gewoon niet op full zet en niet te veel met mp3's gaat rotzooien kan ie best lang meegaan! zo'n 8 uur schat ik zo.........
Pagina: 1