XP samba connectie

Pagina: 1
Acties:

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:36
De situatie is als volgt. Op een linux machine draait RedHat 7.1 met samba 2.0.2. Mijn vorige PC was een NT 4.0 machine die op de linux machine een directory had gemapped. Mijn huidige PC is draait XP-pro. Het lukt nu niet meer om de linux machine te benaderen. Hij wordt nog wel gezien in het netwerk.
Ik heb in mijn registry plainpassword al enabled. Maar dat mocht niet baten.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik wordt het ftp'en tussen de machines een beetje zat 8)7

De foutmelding luidt:
code:
1
2
3
4
\\{linuxbak} is not accessible. You might not have permission 
to use this network resource. Contact the administrator of this 
server to find out if you have access permissions.
The remote procedure call failed and did not execute

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:54
Waarom gebruik je geen nieuwere Samba versie? 2.0.2 is al heel oud.

• htca
stekkel schreef op 05 september 2002 @ 15:12:
Waarom gebruik je geen nieuwere Samba versie? 2.0.2 is al heel oud.
Ik ben geen admin op de linux server. Om bepaalde redenen is Red Hat en ook samba niet geupgrade. Ik ben wel vriendjes met de admin. Misschien kan ik het wel voorstellen. Maar zekerheid heb ik niet (admin is op vakantie).

• Rainman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-05 15:51
With Service Pack 2 Microsoft have added some new
RPC calls and uses them to join the domain, the same
RPC calls are found on Windows XP Beta release.

Samba 2.2.0 does not have this new set of RPC calls
and this make problems to Win2000-sp2 and winXP.

Samba Team have yet fixed this bug in CVS tree and
it will be solved in samba-2.2.1 for both Win2000-sp2
and WindowsXP
Bron: Samba.org

Ik denk dat het gewoon een kwestie van samba updaten is. Hier zijn al meerdere topics over geweest. Dus kijk eens in de search als updaten niet helpt.

[ Voor 0% gewijzigd door Rainman op 05-09-2002 15:36 . Reden: Verkeerd gequote doh! ]

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Rainman schreef op 05 september 2002 @ 15:35:
[...]

Bron: Samba.org

Ik denk dat het gewoon een kwestie van samba updaten is. Hier zijn al meerdere topics over geweest. Dus kijk eens in de search als updaten niet helpt.
Dat gaat over samba als een domein controller, zonder domein controller is het wel mogelijk want dit heb ik eens gedraaid (was wel met Windows 2000+Sp2).

Heb je dit trouwens al geprobeerd:

Control Panel -> Administrative Tools -> Local Security Policy ->

Security Settings -> Local Policies -> Security Options

Domain member: Digitally sign secure channel data(always) op disable zetten.

signature has expired

Verwijderd

Kijk eens in je smb.conf config-file op je Linux bak of je daar access tot bepaalde IPs gelimiteerd hebt. Dit gebeurt in de regel:

hosts allow = 192.168.0. 127.

Indien hier geen puntkomma ( ; ) voor staat, heb je dit enabled en als jouw IP niet in deze lijst voorkomt, heb je geen access tot de share. 192.168.0. is een range, dus 192.168.0.0 tot 192.168.0.255

Succes :)

edit: Samba updaten naar laatste CVS-versie kan ook helpen, dit is sowieso aan te raden i.v.m. met bugfixes en security issues.

• htca
inmiddels alles geprobeerd behalve de update van samba. Als de sysadmin terug is zal ik dat aan hem voor stellen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

htca schreef op 10 september 2002 @ 14:43:
inmiddels alles geprobeerd behalve de update van samba. Als de sysadmin terug is zal ik dat aan hem voor stellen.
je weet zeker dat je username en password bekend is bij samba :? (vast wel, aangezien het wel heeft gewerkt, maar toch, dit is nummero 1 van de problemen met samba ;))

Verwijderd

Heb je deze al geprobeerd aan te passen in je register? Als je de machine lid wilt maken tenminste.......

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Netlogon\Parameters]
"requiresignorseal"=dword:00000000
Pagina: 1