WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

ASP aanroepenin HTML

Pagina: 1
Acties:

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:14

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Hoi,

Weet iemand hoe je ASP kan aanroepen vanuit HTML.

Normaal met die van die gratis counters enzo had je bijvoorbeeld zo'n script:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" SRC="http://members.hostedscripts.com/textcounter.cgi?user=gdtvdk"></SCRIPT>

Maar nu ik zelf ASP programeer wil ik ze mijn eigen ASP files aanroepen vanuit mijn HTML sites.

Ik heb gewoon de volgende code genomen als voorbeeld voor mijzelf om te kijken of het werkt:

<script language="JavaScript" src="10.100.1.101/testing/Inserting/Date.asp"></script>

10.100.1.101 is mijn locale webserver.

Date.asp geeft heel simpel even de datum weer

ASP script is als volgt:

<%
Response.Write Date()
%>

Als ik vervolgens mijn HTML file aanroep geeft hij gewoon niks weer.

Wat doe ik verkeerd?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Update:

Ik heb nu een klein asp script gemaakt en die online gezet, en die aangeroepen:

Dan krijg ik de volgende fout op mijn site:

Afbeeldingslocatie: http://users.raketnet.nl/dkmusic/naamloos1.gif

Ik wordt er ondertussen helemaal gaar van.

Moet je speciale code ervoor gebruiken ofzo???

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Je roept de ASP code toch vanuit een ASP pagina aan.

Of gebruik je 2 webservers, eentje die wel ASP ondersteund en eentje die het niet doet?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 17:51 schreef DeathKnight het volgende:
Hoi,

Weet iemand hoe je ASP kan aanroepen vanuit HTML.[/quote]<%"hier je VBscript/Jscript/whatever ASP code" %>
en die pagina opslaan als .asp<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR><script language="JavaScript" src="10.100.1.101/testing/Inserting/Date.asp"></script>

Als ik vervolgens mijn HTML file aanroep geeft hij gewoon niks weer.

Wat doe ik verkeerd?[/quote]Alles.
Weet je wel wat asp eigenlijk is?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

*zucht*

zoek eerst maar es op wat Active Server Pages zijn... www.whatis.com suc6.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Rob>

Nee, ik wil juist dat script in een HTML pagina laten komen zonder dat de originele HTML pagina zelf ASP ondersteund.

Dus dat zelfs iemand met Geocities bijvoorbeeld in zijn site de datum kan laten verschijnen doormiddel van mijn asp site<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR><%"hier je VBscript/Jscript/whatever ASP code" %>
en die pagina opslaan als .asp[/quote]Die pagina moet juist HTML zijn *zucht*

Anders zou ik toch helemaal geen woord hebben gerept over HTML zelf..???<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Weet je wel wat asp eigenlijk is?[/quote]Ja Godver, dat was geen ASP, dat is juist de javascript die mijn ASP moet aanroepen.

Lezen is ook een vak, ga je moeder afkraken!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 18:09 schreef CyberJunk86. het volgende:
*zucht*

zoek eerst maar es op wat Active Server Pages zijn... www.whatis.com suc6.[/quote]Heb je niks beters te doen godvergeten script kiddie!!

Bah :r ik kots op jullie, vroeger kreeg je nog wel eens zinvolle reacties!!

Ik geloof dat ik hem maar peer hierzo!!!

En ja, ik weet wat het is want ik heb al een cool gastenboek en een aantal goede form mailers geprogrammeert!

En ik heb hier Asp in a Nutshell voor mijn neus liggen!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 13:13

chem

Reist de wereld rond

peer to peer jah

maar je gaat toch geen ASP in een pagina zetten als javascript? Tuurlijk kotst 'ie dan over de inhoud van die file.

Alle meuk nog aan toe.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Sorry dat ik kwaad werd, maar das gewoon puur een schop voor iemands kont geven!

Laat ik het anders uitleggen..

Stel: Ik wil een hosted scripts service maken die aangemelde mensen een counter kan laten gebruiken op hun site.

Dan moeten de mensen op hun site in hun HTML de volgende kleine code gebruiken:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" SRC="http://members.hostedscripts.com/textcounter.cgi?user=gdtvdk"></SCRIPT>

Ik heb hier weer als voorbeeld een gratis hostedscripts service genomen.

Hetzelfde wil ik ook maken!

BackSlash32>

dan zeg je toch niet tegen de gebruikers, installeer een webserver die ASP ondersteund, dan krijg je van mij een script!

Dus het gaat erom dat die mensen juist geen ASP e.d. nodig hebben.

Dat verzorg ik dus voor ze.

Dus nu heb ik hetzelfde gedaan als die cgi maar dan met asp.. Maar als ik op dezelfde manier die ASP aanroep krijg ik een fout..

Misschien kunnen jullie me nu helpen ipv van afkraken.

Wordt je daar nu blij van ofzo om zo'n newbie site voor mij neer te zetten. Krijg je daar nu een verhogend ego van???

Sorry hoor, maar ik post hier om misschien geholpen te worden, niet om afgekraakt te worden.

Als ik zo graag afgekraakt wil worden, zet ik wel een spam topic neer.

Ik probeer andere mensen met bepaalde dingen op GOT te helpen. Laten we dat zo houden, anders wordt het 1 groot Onzin forum!

/me Out!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 18:23 schreef chem het volgende:
peer to peer jah

maar je gaat toch geen ASP in een pagina zetten als javascript? Tuurlijk kotst 'ie dan over de inhoud van die file.

Alle meuk nog aan toe.[/quote]Maar is het mogelijk of niet??

Jij begrijpt tenminste wel wat ik bedoel...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zult iets dergelijks als de nieuwstracker moeten maken dus, omdat je een .asp file door de server moet laten bewerken.

Da's het hele idee achter asp, vandaar die opmerkingen.

kortom, als je client side een script wil laten opnemen bij een host die geen serverside scripting toestaat ben je (helaas) op een doodlopende weg bezig.
[flauw] dat staat toch ook in die nutshell hoop ik? [/flauw]
Tip:

het bestand wat je wil laten weergeven als file laten wegschrijven met asp op jouw bak, inclusief de markupcode voor het opnemen in een .js en die laten linken, net zoals de update tracker.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Da's het hele idee achter asp, vandaar die
Je zult iets dergelijks als de nieuwstracker moeten maken dus, omdat je een .asp file door de server moet laten bewerken.[/quote]Die bewerkingen van bestanden bijwerken e.d. gebeuren allemaal op mijn site die asp ondersteund.

Die CGI counters kun je toch ook aanroepen in een site die geen cgi ondersteund.

Normaal open je een nieuw venster met de URL naar de asp file.

Maar nu moet de output in het scherm komen van een site van een gebruiker.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>kortom, als je client side een script wil laten opnemen bij een host die geen serverside scripting toestaat ben je (helaas) op een doodlopende weg bezig.
[flauw] dat staat toch ook in die nutshell hoop ik? [/flauw][/quote]Ik heb nog nooit meegemaakt dat je geen hosted scripts services kan gebruiken..

Dus als dat echt zo is zal het bij zeer weinig gratis space providers voorkomen.

Ik heb het boek, maar ik kan er nergens iets over vinden om zulke dingen te doen, ik heb ook nog niet gezegd dat ik het al uit had :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>het bestand wat je wil laten weergeven als file laten wegschrijven met asp op jouw bak, inclusief de markupcode voor het opnemen in een .js en die laten linken, net zoals de update tracker.[/quote]Het is gewoon de ASP uitvoer die ik wil laten weergeven.. Die files die woren weggeschreven regelt die ASP file wel..

Al wil ik dit doen:

Response.Write "Blaat"

Als de gebruiker die Javascript gebruikt hij op die plek dus: Blaat zie staan. Meer niet.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Bron:

http://www.microsoft.com/mind/0898/counter.htm<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>The examples in this article will work only with ASP files, so you cannot use them to track HTML files unless you're doing simple redirects to them. [/quote]Bedoelen ze met die redirects het aanroepen met een javascript?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 18:54 schreef DeathKnight het volgende:
Die CGI counters kun je toch ook aanroepen in een site die geen cgi ondersteund.[/quote]En die verpakken dat in een zooi JavaScript.

Kijk anders eens naar de source van zo'n tellertje..<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik heb nog nooit meegemaakt dat je geen hosted scripts services kan gebruiken..
Dus als dat echt zo is zal het bij zeer weinig gratis space providers voorkomen.[/quote]Vaak staat SSI uit ja.. dat is de reden waarom tellers e.d. met JS worden aangeleverd.
De combinatie CGI - SSI is van elkaar afhankelijk (met de meeste configs tenminste)

Dit staat ook nog in die link:
. The following code should be inserted into the ASP page you want to track:

Met die 'simple redirects' laat je bijv. met Meta refresh doorverwijzen naar de .asp pagina (0 delay).

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb nu op een paar sites gelezen dat het inderdaad niet mogelijk is...

Toch wel erg jammer.

Misschien wordt het toch tijd dat ik met PHP ga beginnen, als het daar wel mee mogelijk is.

Misschien kan je mij uitleggen waarom dit wel met CGI mogelijk is, maar niet met ASP??

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En die verpakken dat in een zooi JavaScript.[/quote]Ik dacht dat die javascript ervoor zorge dat de output gewoon op de plek van het script kwam, zodat je het niet perse in een nieuw frame hoeft gooien of een nieuw scherm hoeft te openen.

Dus die cgi script zet een zooi code om naar javascript en stuurt die terug, en die javascript geeft dan die counter weer?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tis jammer ja.

Maar de output van een CGI teller kun je door een plaatje te laden en de code met JS op een pagina te zetten op die manier remote hosten.
ASP moet door de webserver waarop de code tevoorschijn komt geparsed worden, anders moet je de output daarvan lokaal neerzetten en *die* met een link / JS laten includen.

Waarom denk je dat al die tellers met CGI/JS werken?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Ik dacht dat die javascript ervoor zorge dat de output gewoon op de plek van het script kwam, zodat je het niet perse in een nieuw frame hoeft gooien of een nieuw scherm hoeft te openen.[/quote]Dat is ong. het idee jah..<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dus die cgi script zet een zooi code om naar javascript en stuurt die terug, en die javascript geeft dan die counter weer?[/quote]Nee, dat JS zorgt ervoor dat de nodige info (plaatje) op je pagina komt, waardoor het CGI script bij het laden van je pagina ++1 doet.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Whoohoo!!!

Het is gelukt met ASP!! :) ;) :p

Dit is beter!!

That's the way I did it:

Voor de datum bijvoorbeeld:

<%@ Language=VBScript %>
<%
Response.Write "document.write('" & Date() & "')"
%>

Dus alles is mogelijk praise the lord :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...en nu nog overbrengen aan een non-CGI /SSI /ASP host, en ook nog werkend cross-browser.

Geef maar een link, test ik m' ff voor je..

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 19:43 schreef BackSlash32 het volgende:
...en nu nog overbrengen aan een non-CGI /SSI /ASP host, en ook nog werkend cross-browser.

Geef maar een link, test ik m' ff voor je..[/quote]Sir yes sir! :)

Hold on

Ik gebruik gewoon een normale gratis website provider, die geen cgi/asp ondersteund..

Over dat corss gezeik heb ik geen boodschap, want daarbij bied CGI ook geen uitkomst als ik je goed begrijp.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
http://users.raketnet.nl/dkmusic/Insert.htm

Het werkt zuurpruim :)

YAHOO!!!!!!!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Over dat corss gezeik heb ik geen boodschap, want daarbij bied CGI ook geen uitkomst als ik je goed begrijp.[/quote]CGI dus wel (want serverside)

[edit]

Hij werkt niet in Netscape als ik die link overneem:

http://home.talkline.nl/digibeet/datumtest.htm

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-06 11:17

Apache

amateur software devver

hij werkt wel onder mozilla build ID 2000101015/redhat 7.0 :P

If it ain't broken it doesn't have enough features

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jupz..hier onder NS6 pr3 ook... vreemd?

Met IE 5.01 sp1 doet-ie het weer wel, NC4.73 wel maar 4.71 niet :(

..maar hij's idd leuk.. gefeliciteerd!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 20:11 schreef BackSlash32 het volgende:
CGI dus wel (want serverside)

[edit]

Hij werkt niet in Netscape als ik die link overneem:

http://home.talkline.nl/digibeet/datumtest.htm[/quote]In IE wel, dus ligt het zoals gewoonlijk weer eens aan netschaap. Het naar mijn mening meest onstabiele proggie ANNO 2000

Maar ja, de meeste mensen gebruiken gelukkig IE.

ThanX voor de felicitatie :)

Verwijderd

In IE wel, dus ligt het zoals gewoonlijk weer eens aan netschaap.

Nee, dat ligt aan je code. :) Of zou Netscape geen 22/10/00 kunnen weergeven? :?

Verwijderd

Hij doet het wel, maar geeft hem alleen in het zwart weer. Selecteer de boel maar eens waar het ongeveer hoort te staan :)...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 18:18 schreef DeathKnight het volgende:
Heb je niks beters te doen godvergeten script kiddie!!

En ja, ik weet wat het is want ik heb al een cool gastenboek en een aantal goede form mailers geprogrammeert!

En ik heb hier Asp in a Nutshell voor mijn neus liggen![/quote]Ik ben geen scriptkid maar student Hogere Informatica

Als je kotst op ons wat doe je hier dan nog?

Psies! Doe dat! Rot op!

Gefeliciteerd! Duim voor jou! Alleen jammer dat geprogrammeerd met een D is...

Wees er gelukkig mee.

...

Of je doet wat vriendelijker ofzo, dat kan ook natuurlijk.

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 19:53

KMK

hahahaha heb je ruzie CJ86 :)

nou ja wij weten wel beter he LOL hehehehe..
Ik zit ook erg goed nu..

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 23:51 schreef CyberJunk86. het volgende:
Ik ben geen scriptkid maar student Hogere Informatica

Als je kotst op ons wat doe je hier dan nog?

Psies! Doe dat! Rot op!

Gefeliciteerd! Duim voor jou! Alleen jammer dat geprogrammeerd met een D is...

Wees er gelukkig mee.

...

Of je doet wat vriendelijker ofzo, dat kan ook natuurlijk.[/quote]Ik oprotten, en dan de paar lamers waarvan jij er 1 bent hun zin geven, ik dacht het niet.

Gelukkig zitten hier ook nog goede gasten zoals BackSlash32, van hem heb ik tenminste weer een aantal dingen geleerd, en daarvoor kom ik hier!

En wie heeft het hier nu over vriendelijk behandelen?

En dat ik later sorry zeg over dat ik kwaad werd leest meneer niet.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Maar wat je dus eigenlijk doet is ASP zo intikken dat ie er uiteindelijk Client-side javascript van maakt?

Volgens mij kan je net zo goed document.write(date()) gebruiken, is zelfs minder tikwerk. :)

Dus wat is nou de bedoeling, want op deze manier ga je niet meer kunnen met die code dan je met javascript kan.

Verwijderd

Dus wat is nou de bedoeling, want op deze manier ga je niet meer kunnen met die code dan je met javascript kan.

De bedoeling is een file-tje aan te roepen op de server om hits bij te houden ofzo. Toch? :?

Verder zal het allemaal best wel.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>hahahaha heb je ruzie CJ86 [/quote]Nee pret ;)
Groetjes KMK!<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik oprotten, en dan de paar lamers waarvan jij er 1 bent hun zin geven, ik dacht het niet.[/quote]Nou! Je stelt het zelf voor! sjees hypocriet ventje!
En dan vervolgens mij LAMER noemen?! rot een eind terug naar de basisschool waar je afgetrapt bent en leer eerst maar wat sociale vaardigheden _lamme zak_!!

...

Sommige mensen denk dat ze echt alles kunnen maken hè! Maar vergeet niet dat ik wel 364 dagen ouder ben!
En doe nou maar niet zo wijs want want jij allemaal nog lang niet met ASP kan kan ik al lang met PHP, Java, C++, VB, etc.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Studierichting: Computers[/quote]Zo zo... kun je al afstuderen in Gamboys op de MAVO? da's mooi...

FLAME :r FLAMER IK :r OP JOU! FLAME :r FLAMER IK :r OP JOU!

ZO! En nou opzouten! Miserabele Puber! tssk :(

ah... heerlijk... meer mensen die hun stress kwijt willen?

• Gert
:D

Weer eenns wat anders dan het standaard "asp zuigt, nee php is kut" gebral :)

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Wie heeft het hier nu over meer kunnen.

Maar jij mist nog 1 ding in je lijstje:

Meester in afkraken, ik zou er echt trots op zijn joh!!!

--->
het volgende stukje is voor normale wezens:

Het voordeel nu is dat mensen niet je code kunnen zien, en dat je bepaalde variables kunt vullen met info uit je ASP script.

Dus mensen kunnen niet zomaar je script jatten, en das een groot voordeel, plus dat het prof staat.

• Gert
Datum:

<script language="JavaScript" src="http://www.sfxserve.com/Homepage/aspdk/testdatum.asp"></script>Dit dus?

Lijkt me nog niet echt spectaculair, of kan je nu ook ook server side dingen als db access en form's doen via zo'n html pagina?

[edit]
aah, html staat uit :)

• The - DDD
  • Laatst online: 01-06 16:28
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 18:18 schreef DeathKnight het volgende:
Heb je niks beters te doen godvergeten script kiddie!!

En ik heb hier Asp in a Nutshell voor mijn neus liggen![/quote]Wil je effe je bek houden tegen Cyberjunk??

Fijn, dank je....

Verder, als ik het goed begrijp wil je dus het resultaat van je asp pagina "includen" in je pagina. Via SSI kan het niet want dan zou je het daar wel mee gedaan hebben (is veel simpeler).

Via een java scriptje zou het inderdaad wel moeten kunnen, maar zoals je het in je eerste voorbeeld doet lukt het niet. ASP = geen jabascript als je begrijpt wat ik bedoel.

Je moet dus de inhoudt van de date.asp opvragen met een javascipt en daar vervolgens de inhoud uit plukken.

Hoe? Weet ik niet, ik ben niet zo goed in javascript...

Maar als ik jou was zou ik toch is kijken of je het niet met SSI/ASP/PHP kunt doen, is veel makkelijker.

• The - DDD
Die error die je ziet slaat op de ; waar je elke regel mee afsluit in Java/C/C++

Wat er dus gebeurt is dat die

<%
Response.Write Date()
%>

Of
<%=Date()%>

Uitgevoerd gaat worden als javascript en dat geeft errors.

Je moet een javascript schrijven wat een http connectie opent naar jou server en daar vervolgens die ASP code ophaalt (zodat het geparsed is naar de actuele datum).

Vervolgens moet je uit dat resultaat de datum vissen met wat textbewerkings code, flikker overbodige spaties weg en haal alle returns weg.

Dan kun je het met een of andere standaard functie de overgebleven string uitschrijven naar je html pagina.

Snap je het nog?

Edit: waarom staat html uit als je ook de [ code ] [ /code ] tags kunt gebruiken?

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Gert>

Je kan natuurlijk wel meer dingen doen dan die datum :)

Was uiteraard puur voor test.

Wat je kan ligt aan de mogelijkheden die javascript biedt. Aardig wat dus, je kan text neerzetten die vanuit een ASP script komt. Dus bepaalde bewerkingen die je met ASP kan, en niet met Javascript laat je dus eerst door die ASP script gaan, en alleen de uitvoer kan via variables met de javascript uitvoer gedaan worden.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wil je effe je bek houden tegen Cyberjunk??[/quote]Ik ben uitgelult, ik ben het gezeik zat. Ik stel me wel erg aan, achteraf gezien. Maar ik snap niet wat zulke opmerkingen toevoegen aan een topic. Kan je toch beter niks zeggen?

Als ik vraag: Welke HD kan ik het beste kopen, en iemand zegt: He sukkel, kan je dat niet zelf uitzoeken, jij bent echt dom. Wat heeft zo'n post dan voor zin???

Zeg dan gewoon niks.

Maar nu begin ik me weer op te winden :)

---->

Ik snap verder niet wat je wilt uitleggen met dat Javascript geen ASP is.. Want het is me al gelukt en ik weet nu hoe het moet.

Ik ben nu javascript aan het leren, en ik heb het al aardig onder de knie.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar als ik jou was zou ik toch is kijken of je het niet met SSI/ASP/PHP kunt doen, is veel makkelijker.[/quote]Euhhhh?? Dat heb ik nu toch gedaan???

En dat ging juist niet, dus moest het met 'peer to peer' met javascript combinatie met asp.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Die error die je ziet slaat op de ; waar je elke regel mee afsluit in Java/C/C++[/quote]Jah, daar ben ik ondertussen achter.

Het is al gelukt, en hierboven staat een levend voorbeeld :)

• The - DDD
Hmm ik dacht weer te moeilijk, je kunt met ASP natuurlijk ook Javascript parsen..

Wel crea bedacht, de oplossing ligt zo voor de hand dat de meesten er niet eens aan denken. :P

Verwijderd

Hmmm cool. Toch gevonden en geen domme vraag after all. In dat geval sorry voor mijn eerste reaktie in het begin ik dacht dat je newbie was met ASP o.i.d. en je er gewoon de ballen verstand van had.
En toen deed DeadKnight HAP! En zag ik een gewillig slachtoffer voor alle frustaties van een projectweek gestructureerd programmeren :)

Conclusie: 3 doelen bereikt met dit topic:
- Ik ben m'n stress weer een beetje kwijt (sja, moet ook wel, ik lachte me een breuk :D)
- Jij bent tot het uiterst reflectieve inzicht gekomen dat een iets genuanceerdere formulering soms tot uiterst adequate en efficiente hulp kan leiden. (Mwoah, aördig opgebrabbeld wöj! Al seggik 't zelf.)
- Ohja, en je weet nu hoe het moet en The DDD en ik weten het ook weer :).
Pagina: 1