Ik wil graag een USB laadkabel voor mijn GSM zelf maken. Ik heb een kapotte lader (voor aansluiting) en een aantal USB kabels. Moet er een printje tussen komen of kan ik rechtstreeks de kabel aansluiten.
welke telefoon heb je?
bij siemens bijvoorbeeld zijn niet alle stekkertjes hetzelfde, bv een headset heeft een paar andere verbindinkjes met de foon dan een lader..
bij siemens bijvoorbeeld zijn niet alle stekkertjes hetzelfde, bv een headset heeft een paar andere verbindinkjes met de foon dan een lader..
me dunkt enkel een weerstand
uit je USB poort komt 5v
afhankelijk van hetgeen nodig is voor de gsm bepaal je de weestand
verwar wel + en - niet!
uit je USB poort komt 5v
verwar wel + en - niet!
Als dat zo is. Weet iemand hoeveel volt er uit de lader komt. De mijne is kapot en het staat er ook niet op. Vind nog niks op googleGigaTexel_BE schreef op 05 september 2002 @ 15:12:
me dunkt enkel een weerstand
uit je USB poort komt 5v
verwar wel + en - niet!
staat langs de onderkant van je lader
3,3v 355mA
3,3v 355mA
Ik laad m'n GSM ook vanuit m'n USB, en wel met een omgebouwde tafelstandaard (die je normaal op je lader aansluit. Alle regelelectronica bevind zich in je telefoon, dus het enige wat je moet doen is die 5V van je USB iets laten zakken. De bovengenoemde weerstand heeft als nadeel dat de spanning afhankelijk is van de stroom. Daarom heb ik een betere oplossing gebruikt: een diode in serie (eerst met twee diodes geprobeerd, maar dat was net iets te veel, waardoor 'ie soms niet wou beginnen met opladen).
Zie ook m'n topic: [rml][ CM] Telefoonlader op USB[/rml]
De USB-poort heeft zelf een stroombegrenzing ingebouwd, dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken. Het kan wel zo zijn dat je andere USB spullen het niet zo goed doen tijdens het laden... Eventueel een hubje met voeding kopen...
Zie ook m'n topic: [rml][ CM] Telefoonlader op USB[/rml]
De USB-poort heeft zelf een stroombegrenzing ingebouwd, dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken. Het kan wel zo zijn dat je andere USB spullen het niet zo goed doen tijdens het laden... Eventueel een hubje met voeding kopen...
Pagina: 1