Media Player 9 Beta 1 released

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:40

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Microsoft heeft vandaag Media Player 9 Beta1 gereleased voor het grote publiek.

XP Download: http://download.microsoft...9/WXP/EN-US/mpsetupXP.exe
Win98/2000 DL: http://download.microsoft...W982KMe/EN-US/mpsetup.exe

Afbeeldingslocatie: http://www.windowsmedia.com/9Series/images/Player_Screenshot.jpg

Windows Media Player 9 Series Homepage: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/default.asp

Bespreek voor de rest hier je ervaringen!

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Erhnam schreef op 05 september 2002 @ 14:49:
Bespreek voor de rest hier je ervaringen!
Zullen we dat maar in SA doen?

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

--> SA dan maar...

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hier werken de skins niet lekker.
Als ik afsluit, en weer open.
Dan staat ie weer op de standaard skin

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Mijn ervaringen: Slecht, je taskbar hangt als je een file opent vanuit Verkenner, terwijl die nieuwe "quickbar" aanstaat. Verder vind ik dat er veel te veel omheen "zit". Geef mij maar WinAMP. :)

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-10 09:12
Ik heb hem al een paar dagen en bij mij klopt de totale speelduur van DivXjes niet. Staat vaak rond de 5 uur. Dat is vervelend, niet vreselijk storend maar toch.

Verder heeft ie de neiging om je explorer te laten hangen.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
ik vind dat het in ieder geval al een vooruit gang op mediaplayer 8 is, want dat is echt niet om aan te zien :7

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• Fantomas
  • Niet online
Hij ziet er wel strak uit, maar ik vind er voor de rest niet zo heel veel aan

Verwijderd

Hij brandt beter, hij checkt eerst de MP3s op fouten! Daardoor had ik eerst een cdtje verknalt... Schijt! Die was toch voor mijn zus! Asjantie
Hoe kom je aan dat AYBABTU? Zelf gemaakt van een nes-spel ofzow???

Verwijderd

Ziet er leuk uit maar geef mij toch maar winamp :)

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
AYBABTU ook bekend als ALL you're base aRe belong to us >:) dat kiks ass

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
/mening mode
Ik blijf heerlijk bij Versie 6.4.09.1124 deze versie is snel en stabiel met divxjes. Alle mediaplayers daarna vindt ik enorm traag opstarten vreed veel meer geheugen enz. Ik vindt het ook vervelend dat mediaplayer 7 standaard bij servicepack 3 van windows 2000 is geleverd. Een rede dat ik nog service pack 2 instaleer en vervolgens handmatig de updates download van de windows update site.

Verwijderd

BETA's sucks ik w8 wel liever op de echte release ;)
en het ziet er idd goed uit 8)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:38
werkt super in vergelijking met wmp7 en 8. ik hou hem voorlopig.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Hij is zo instabiel als wat hier met het kijken van DivX.. Hoe krijg ik nu mijn standaard Media Player weer terug?

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 13:55
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 18:46:
Hij is zo instabiel als wat hier met het kijken van DivX.. Hoe krijg ik nu mijn standaard Media Player weer terug?
Your screwed :)

Wel eens Instellingen -> Software geprobeerd?

Verwijderd

Ik vind em wel relax. zitten nog wel aardig wat bugs in natuurlijk, zoals mijn itouch media toetsen die niet goed werken met WMP 9.

De officiele beta is build 2799, maar de laaste gelekte build is 2848. Die is dus nieuwer, en er zijn ook een aantal bugs uit gehaald (waaronder de hierboven genoemde bug die ervoor zorgt dat hij je standaard skin niet onthoudt.

Hier zijn wat screenshots van 2799:
http://www.ibelite.com/images/wmp9/page_01.htm

• Brent
Sn3akz schreef op 05 september 2002 @ 18:55:
Wel eens Instellingen -> Software geprobeerd?
dat werkt niet.

Verwijderd

Voor zover ik weet is de enige manier, system restore als je ME of XP gebruikt...

• Fantomas
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 16:02:
Hij brandt beter, hij checkt eerst de MP3s op fouten! Daardoor had ik eerst een cdtje verknalt... Schijt! Die was toch voor mijn zus! Asjantie

[...]

Hoe kom je aan dat AYBABTU? Zelf gemaakt van een nes-spel ofzow???
Nee joh, ken je dat niet?

Someone set up us the bomb.

Zoek maar eens op google, er is heel veel over te vinden.

all your base are belong to us _/-\o_

Verwijderd

Wmp 9 is bagger ,heb hem eruit gesloopt(met alle gevolgen van dien ;wmp stuk...mooi!)
Kan jullie aanraden om het bij 6.4 & 8 te houden.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Wmp 9 werkt prima, een stuk beter dan versie 8, vooral dat info scherm ipv die visualizations is fijn :)

Alleen jammer dat dat ding niet werkt met gedownloade muziek, en bovendien doet de albumart het ook niet meer als je muziek niet gelicensed is

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 17:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

je kan de windows cd in je la stoppen en windows herstellen, dan zettie WMP8 terug. Ik heb alleen geen idee of er dan ook andere dingen worden teruggezet.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Timpie schreef op 05 september 2002 @ 21:26:
Wmp 9 werkt prima, een stuk beter dan versie 8, vooral dat info scherm ipv die visualizations is fijn :)

Alleen jammer dat dat ding niet werkt met gedownloade muziek, en bovendien doet de albumart het ook niet meer als je muziek niet gelicensed is
En was het niet zo erg dat MS zich het recht toeeigend om je PC te laten reboten als je illegale bende op je pc had? Dat je automatisch ermee toe stemde als je hem installde? Of klopt dit niet? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
Werkt op zich prima bij mij.
Alleen jammer dat dat ding niet werkt met gedownloade muziek
Ik heb bijna geen andere muziek, maar het werkt hier prima, bovendien gebruik ik vooral Winamp voor audio en WMP voor video. (Hoe zou WMP trouwens moeten controleren of een MP3 gedownload is, zelf gemaakt, of gekocht???)

Eén puntje waar ik wel tegen aan liep; xvid (ja xvid geen divx) avi's kun je niet meer "scrollen" (vooruit/achteruit skippen in de film). Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vind het jammer dat je niet kunt uninstallen... het is toch godverdomme een beta???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 07:36

ThaHandy

Discovery Channel

meet opties meer skins meer dit maar dat groter dit groter dat en tig keren zwaarder :{

niet beter dan 6.4 :Y) (met de nieuwste codec natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 19:11:
Ik vind em wel relax. zitten nog wel aardig wat bugs in natuurlijk, zoals mijn itouch media toetsen die niet goed werken met WMP 9.

De officiele beta is build 2799, maar de laaste gelekte build is 2848. Die is dus nieuwer, en er zijn ook een aantal bugs uit gehaald (waaronder de hierboven genoemde bug die ervoor zorgt dat hij je standaard skin niet onthoudt.

Hier zijn wat screenshots van 2799:
http://www.ibelite.com/images/wmp9/page_01.htm
Ziet er zeer leuk uit, alleen moet het in mijn ogen ook nog een beetje lekker draaien, kijk het oog wil ook wat maar niet ten koste van het geduld. :)

offtopic:
Welke skin voor XP gebruikt men eigenlijk op die pics? Die is zeer erg cool. 8) Iemand? :?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Gerwin schreef op 06 september 2002 @ 04:23:
[...]

Ziet er zeer leuk uit, alleen moet het in mijn ogen ook nog een beetje lekker draaien, kijk het oog wil ook wat maar niet ten koste van het geduld. :)
hij oogt leuk maar draait ook lekker. iig beter dan 7 en 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn eerste dingetje wat ik erop wou bekijken.. warren wat seks films die ik van en vriend kreeg... Maar daar kwam de melding dat het een niet ondersteunend bestandsformaat was... Dus ik denk ik.. ik probeer het ff in MP7.0 en daar draaid ie.. precies dezelfde computer.. enkel dan onder win2k pro.. ipv winxp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veel mensen klagen hier over WMP 8 valt me op, ik heb er nooit echt problemen mee gehad, he enige wat hij niet echt leuk vindt is DIVX afspelen.

WMP 7 daarintegen is wel echt prut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Als ik een MPG opstart vanaf harddisk dan duurt het soms 10 seconden voordat het beeld start. Geluid draait dan al.

http://www.hroling.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Okee, ik vind em vies en ranzig, ik wil 8 terug..

Heb al geprobeerd om em via Windows Components te verwijderen en opnieuw te installeren, hielp niet..

Ik heb geen zin om een System Restore uit te voeren, dus da's voor mij althans ook geen optie..

Er zit wel een 6.4 bij (wmplayer2.exe ofzo) maar ik heb liever 8.. En laat die nou net niet te downloaden zijn..

Zit ie wel ergens op een MSDN cd dat iemand weet? Zo ja dan kan ik em maandag van m'n werk meenemen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
* Blizard likes his 6.4
Snel geladen, snel in gebruik, geen onnuttige dingen (ik ben persoonlijk voor eenvoudig maar degelijk en niet voor dingen als skins, visual-dingen etc), hij speelt vrijwel alles ... waarom dan 9 installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

Is er al ondertiteling support voor DivX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

ik heb behalve de Default skin bij elke start en de "file" knop hang nog geen bugs gespot
ik let er ook niet veel op aangezien ik het alleen met DivX gebruik

werkt verder gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Blizard schreef op 07 september 2002 @ 18:25:
* Blizard likes his 6.4
Snel geladen, snel in gebruik, geen onnuttige dingen (ik ben persoonlijk voor eenvoudig maar degelijk en niet voor dingen als skins, visual-dingen etc), hij speelt vrijwel alles ... waarom dan 9 installeren ?
omdat er toch wel extra handigheden bij zitten. je hebt gelijk, 90% van wmp9 = troep, maar de playlist werkt veel beter. ook is fullscreen divx-play veel handiger, en wat betreft skins/visualisations, het oog mag ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Breepee schreef op 07 september 2002 @ 18:59:
[...]

omdat er toch wel extra handigheden bij zitten. je hebt gelijk, 90% van wmp9 = troep, maar de playlist werkt veel beter. ook is fullscreen divx-play veel handiger, en wat betreft skins/visualisations, het oog mag ook wat.
Wat is er dan mis met de fullscreen van 6.4 ? En euh, .. mijn oog wil een filmpje zien, geen onoemelijk vertraagende skins die het navigeren alleen maar onduidelijk maken ;) .. nofi
En playlist ? Voor mp3 vind ik winamp nog steeds de beste die er op de markt is ...
Achja, het is uiteraard allemaal een beetje persoonlijke smaak eh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 18:14:
[..]
Als dit illegaal is, gooi ik de link wel weg.
Die 8.0 link doet het niet, de andere heb ik hier al dus heb ik niet nodig.. Helaas.. :(

[edit]

ftp://ftp.powen.zabrze.pl...dia/Mplayer/wmp8_inst.exe

Hier ben ik nu van aan het downloaden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die download van de eerste poster ging wel snel. 400 Kb/sec niet accelerated en ik heb kabel. Die snelheid maak ik niet vaak mee.

Over 1 ding met MP9 ben ik meteen blij: Die bug die ik had met MP8 dat de eerste seconde van een mp3 of filmpje word overgeslagen is verdwenen. Een ander probleem heb ik nog steeds wel: Soms blijft het beeld van filmpjes gewoon steken terwijl het geluid gewoon doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
TripleM schreef op 08 september 2002 @ 13:04:
[...]

Die 8.0 link doet het niet, de andere heb ik hier al dus heb ik niet nodig.. Helaas.. :(

[edit]

ftp://ftp.powen.zabrze.pl...dia/Mplayer/wmp8_inst.exe

Hier ben ik nu van aan het downloaden.. :)
Ehh ik heb dat ding geinstalleerd en nu krijg ik bij het starten van WMP 8 een internal application error, es zien of het met het vervangen van de executable verholpen wordt, de error treedt op in wmplayer.exe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lt_cmd_data schreef op 05 september 2002 @ 16:15:
/mening mode
Ik blijf heerlijk bij Versie 6.4.09.1124 deze versie is snel en stabiel met divxjes. Alle mediaplayers daarna vindt ik enorm traag opstarten vreed veel meer geheugen enz. Ik vindt het ook vervelend dat mediaplayer 7 standaard bij servicepack 3 van windows 2000 is geleverd. Een rede dat ik nog service pack 2 instaleer en vervolgens handmatig de updates download van de windows update site.
Draai dan ook XP met media 8 is veeeel sneller dan 2K met media7!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Blizard schreef op 08 september 2002 @ 11:01:
[...]

Wat is er dan mis met de fullscreen van 6.4 ? En euh, .. mijn oog wil een filmpje zien, geen onoemelijk vertraagende skins die het navigeren alleen maar onduidelijk maken ;) .. nofi
vind ik een beetje zwak argument. met cpu's sneller dan 400mhz heb je daar echt geen last meer van hoor.
Blizard schreef op 08 september 2002 @ 11:01:
[...]En playlist ? Voor mp3 vind ik winamp nog steeds de beste die er op de markt is ...
daar ben ik het helemaal mee eens, hoewel M$ op de goede weg ius met wmp9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Hij werkt heel slecht bij mij, als ik bv. een .avi bestand afspeel... :S

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
hoe krijg ik hem btw zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.dedigitalerevolutie.nl/images3/wmp9-2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

Of ik weet niet meer wat ik doe of M$ heeft zojuist een reclamespot op mij afgevuurd.

Zomaar uit het niets begint WMP9 te spelen. En het is gewoon een commercial van Mercedes!

Heeft iemand anders dit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Device schreef op 10 september 2002 @ 19:52:
Of ik weet niet meer wat ik doe of M$ heeft zojuist een reclamespot op mij afgevuurd.

Zomaar uit het niets begint WMP9 te spelen. En het is gewoon een commercial van Mercedes!

Heeft iemand anders dit gehad?
Wat is de URL van de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij draait het hartstikke goed, ik zou het niet zeggen dat het een beta is. Layout zit er wel mooier uit dan in WMA8.

Verwijderd

Bij mij doet ie het ook goed. :)

alleen vooruitspoelen zuigt, :( maar als je een keer stop druk en dan nog es probeert dan doet ie het wel :D

vooral erg vet met divx :) ownz

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01 17:55
Iedereen heeft het maar over Divx, maar als je de WindowsMedia pagina's een s goed leest zie je dat er vooral verbeteringen in het streaming stuk zitten.
DVD kwaliteit streaming video met 5.1 geluid!
Dat kan helemaal niemand nog volgens mij.

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-06 22:50
/offtopic

Euhmmm It_cmd_data... WMP 7 zit niet standaard in win2k SP3...

Ik heb hier namelijk ook win2k SP3 draaien (heb wel WMP eraf gegooid met "program access and defaults" >:) ). Maar als ik WMP weer zichbaar maak, dan heb ik gewoon wmp 6.4 terug, niets 7...

Aurë Entuluva!

Verwijderd

Windows Media Encoder 9 doet het bij mij niet goed, sterker nog, het wil niet eens installeren, het zegt dat ik DirectX Media 8.1 niet heb geinstalleerd. Nou dat heb ik wel dus! vervolgens knalt ie mij naar www.microsoft.com/directx en wordt de installatie afgebroken :(

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Vind het ook een hele vooruitgang!, draait als een tierelier bij mij, zelfs m'n dvd'tjes

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ikzelf ben ook erg happy met deze versie. Alles werkt soepel bij mij maar wat ik vooral een enorme verbetering vind is het feit dat deze mediaplayer WMA met VBR kan maken.
Daarnaast is de bitrate van de WMA formaten ook vermeerderd, met VBR kun je tot 355kps opnemen. heb zelf een copy van Marco Borsato met hoogste kwaliteit VBR (gemiddeld 300kbps) gemaakt en vergeleken met een eerdere copy op 160kbps en meot zeggen dat VBR toch natuurgertrouwer klinkt :) (al neemt het ook een stuk meer ruimte in beslag, kwaliteit vind ik ook belangrijk)
Natuurlijk kun je ook voor een lagere VBR bitrate gaan en hiermee ruimte besparen, dus wat mij betreft een zeer slimme toevoeging, ben alleen benieuwd hoeveel portable mp3playertjes om kunnen gaan (evt. na firmwareupgrade) met dit nieuwe formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Ziet er leuk uit maar krijgt iemand hetvolgende voor elkaar met mp3 albums op hd?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dennisdegouw/wmpl9.jpg

Dat is nou net wat ik wil en winamp niet kan :'(
Maar het werkt hier voor geen meter :| |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

schop >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 21:09
Hebben jullie ook last van dat jullie seek bar het niet doet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-10 16:46
bij mij doet de seek bar het dus niet in alle filmpjes meer. Soms wel soms niet. En wmp9 crasht ook gewoon genadeloos op sommige divx'es met subs of gewoon randomly.
Ik hoop wel dat ze vooruitspoelen in divx nu mogelijk hebben gemaakt, da's het enige wat ik in wmp < 9 miste.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Pagina: 1