Toon posts:

[CPU]+[PSU] XP 2000+ icm ATX300W

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok het volgende:

OP de laatste PC discount nieuw setje gekocht:
Asus A7V333 + Xp2000+ +ddr333 256 mb
kewler: Alpha PAL8045 met YS-Tech Fan 3500 rpm

Allemaal leuk en aardig, maar, het volgende:

allemaal voor het eerst aangesloten en kijken of ie werkte; stroom erop; en voila 5 sec aan dan auto off; vervolgens weer spanning erop en weer hetzelfde :(

Die proc teruggebracht en een nwe getest cpu teruggehad :D
Deze erin en jahoor werken maar! MAAR eenmaal winxp prof NL erop gedonderd na de zoveel minuten onstabiel en hij bevriest, KEER op KEER.

Dus ik weer terug; weer nwe proc; weer hetzelfde probleem. Dan denken jullie waarom gaat die lul 3x terug, het kan toch ook ergens anders aan liggen; ok de mogelijkheden heb ik uitgewerkt; mobo erin laten zitten, maar amd 1200 erin gegooid; en jahoor werken als een trein!! 24 uur stressed; niet 1 x vast gelopen!

Dus oorzaak leek me toch duidelijk iets met de cpu te maken te hebben :P
Nu op verschillende plaatsen gelezen over het stroom verbruik van een xp en zeker die van de hogere waarden :), hij schijnt veel meer te gebtruiken dan de amd 1200, dus ik d8 ah iets met de voeding: maarjah:

AOpen Hq08 300 Watt P4 ATX, daar denk je niet zo snel aan d8 ik zo :P
Tot een vriend van me een voeding had versierd op zn werk en deze ff aan mij kon uitlenen om te testen:

Het betreft wederom: Aopen Hq08 300 Watt ATX P4 voeding, MAAR! een ander type nr. allebei fpt300, maar eindigend op een ander type nr. Zou het dan werkelijk hierin kunnen zitten???

Allebei zelfde wattage, wat maakt een ander serienummer (wel bekend als stabieler) beter dan de mijne, is de xp 2000+ dan zo gevoelig? Ik snap niet dat het hierin kan zitten, kan iemand mij dat uitlleggen? allebei 300 watts, de een werkt perfect, de ander loopt keer op keer vast, zelfde model, ander type

Edit: ik post later deze dag de verschillende type nrs, zit nu op school :P

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Brak exemplaar, minder Ampere op de lijnen, het kan van alles zijn (je zegt zelf al dat de nieuwere als stabieler wordt gekenmerkt, dus dat zal er zeer zeker iets mee te maken hebben). Belangrijkste is dat je het spul nu werkend hebt :) Er over doorzagen heeft denk ik weinig zin, daarvoor kun je beter wat info over PSU's opzoeken en jezelf zo een beetje een beeld gaan vormen welke factoren überhaupt van invloed kunnen zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.