Toon posts:

Printer in Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal problemen met m'n printer die ik via het netwerk gebruik. Ik gebruik op dit moment een HP OfficeJet 710 printer. Deze printer hangt aan een Windows 98 SE machine met IP 192.168.0.4. Daarnaast heb ik een Windows XP machine staan met het IP 192.168.0.2 (dit is mijn eigen computer). Daarnaast is er nog een laptop die af en toe moet printen. Deze laptop heeft Windows ME en heeft IP 192.168.0.8. Daarnaast is er nog een Linux (SlackWare 8.0) server. Deze server heeft als IP 192.168.0.1. In de huidige situatie hangt de printer aan de Windows 98 SE machine. Het probleem is echter dat op het moment dat ik van de Windows XP computer ga printen dit heel erg traag gaat. Ik denk dat dit probleem veroorzaakt wordt door het verschil in besturingssysteem.

Nu had ik zelf bedacht om de printer aan het Linux systeem te kopellen. Een nadeel zal dan worden dat scannen met 't apparaat (het is een all-in-one apparaat) niet meer mogelijk wordt (tenminste niet vanaf een van de Windows machines, of heb ik dat verkeerd (bestaat er zoiets als netwerkscannen?)). Maar scannen hoeft niet vaak te gebeuren, en een kabeltje van de ene computer naar de andere zetten is natuurlijk niet zo'n heel groot probleem.

Nu is het probleem echter dat ik al eens geprobeerd heb de printer op 't Linux systeem aan te sluiten, maar 'k kreeg het niet voor elkaar om de printer te laten printen. Bovendien vraag ik me af hoe 't met 't netwerk printen zit. Als ik een van de Windows machines laat printen vanuit bijvoorbeeld Word, hoe komt het dan uit de printer, zoals het er in Word uitziet, of doet het Linux systeem dan nog iets met de printer?

Kortom, wat zijn precies de voordelen en nadelen van 't aansluiten van de printer aan 't Linux systeem. En als dan blijkt dat de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen, hoe krijg ik het dan voor elkaar om de printer te laten werken, en welke programmatuur kan ik hier dan het beste voor gebruiken.

Verwijderd

niet over de printer maar over da scannen waarom zou je netwerk scannen :S vage opmerking je zult toch het document onder de scanner moeten proppen. en kabel omzetten why ? je hebt netwerk je kunt het bestand wel met het netwerk van andere pc plukken d8 ik zo, zorry dat ik niet kan helpen met dat printen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 16:26:
niet over de printer maar over da scannen waarom zou je netwerk scannen :S vage opmerking je zult toch het document onder de scanner moeten proppen. en kabel omzetten why ? je hebt netwerk je kunt het bestand wel met het netwerk van andere pc plukken d8 ik zo, zorry dat ik niet kan helpen met dat printen
Mjah, maar 'k kan wel gaan scannen vanaf m'n Linux machine, maar 'k denk niet dat m'n vader weet hoe dat in z'n werk gaat.