Toon posts:

[CSS] Teksten met extra grijs rand erachter.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een divje om onderaan bij foto's een tekst te zetten. Die teksten worden gemaakt via innertekst. nu heb ik voorlopig een grijsbalkje achter die tekst, omdat hij anders soms niet leesbaar is. Is er ook iets, bijv via CSS om een grijsrand om letters te krijgen. Ik bedoel geen shadow, want die is net zo groot als de tekst.

Verwijderd

outlines maken bedoel je?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 14:07

André

Analytics dude

[google=filters, glow]

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Glow is volgens mij IE-only.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

OkkE schreef op 05 september 2002 @ 15:27:
Glow is volgens mij IE-only.
affirmative :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Bedoel je een vierkant blokje, of een omlijning om de letters heen?

Een vierkant blokje kun je maken door het woordje in een span of een div te zetten ,en hem dan middels CSS style="border: 1px solid #c0c0c0;" mee te geven.

Een beetje een randje om de tekst, wat niet echt zal lukken, kun je misschien door een combinatie van deze css:
code:
1
style="filter:dropshadow(color=#808080,offX=1,offY=1,positive=1)"

wat doen...
Gevonden op http://www.unladylike.org

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 14:30:
Ik gebruik een divje om onderaan bij foto's een tekst te zetten. Die teksten worden gemaakt via innertekst. nu heb ik voorlopig een grijsbalkje achter die tekst, omdat hij anders soms niet leesbaar is. Is er ook iets, bijv via CSS om een grijsrand om letters te krijgen. Ik bedoel geen shadow, want die is net zo groot als de tekst.
Als ik het goed begrijp komen dus de teksten _over_ de foto's heen hè?
Als ik jou was (misschien te veel werk, ik weet niet hoeveel foto's je hebt) zou ik een andere aanpak kiezen. Bijvoorbeeld:
* Zet de teksten in een editor al op de foto's
* Gebruik de GD lib icm PHP om de foto's serverside al van teksten te voorzien. Met GD heb je meer mogelijkheden wat betreft de opmaak van de tekst op je foto's.
* Zet de tekst onder de foto's ;)

Als ik je openingspost verkeerd geïnterpreteerd heb moet je dit maar als niet getypt beschouwen.
Pagina: 1