[win98/XP] -> NIC doet het niet...

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 20:18

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik weet niet zeker of hij hier hoort, anders moet iemand hem maar ff moven.

vraag voor een klasgenoot:

Ik heb een PC met daarin 2 NIC's. Een daarvan staat op vast IP (voor het thuisnetwerk; IP 192.168.0.1).

De 2e staat aangesloten op de ISP (TeleNet, Belgie). Hiervan krijg ik via DHCP een IP

Nu is het probleem:

Als ik in win98 start, dan krijg ik keurig het IP en kan ik lekker internetten. Als ik in winXP start, dan krijgt hij geen IP en kan ik dus niet internetten.

ipconfig /release en ipconfig /renew werken niet, hij geeft aan dat het medium niet is aangesloten. De kabel is wel goed, omdat die onder win98 wel werkt.

De kaarten zijn er allebei al helemaal uitgehaald en alleen booten met de internetNIC wil ook niet werken.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en wat ik er aan kan doen ???

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

HEb je de Drivers al voor xp ( als xp een automatish pakt wil niet altijd zeggen dat het werkt )
toch even de xp driver apart installeren

what?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welk merk/type NIC is het? Kijk idd even of er nieuwere (of juist oudere) drivers voor zijn.

Laat 'm verder eens kijken of omdraaien wel gaat - dus zet de kabel voor inet op de andere NIC.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Heb je al geprobeert om een ander netwerk ip te gebruiken? Ipv 192.168.0.1 kan je beter 192.168.1.1 gebruiken. Ik had het probleem ook en met 192.168.1.1 werkt het wel.

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
utp of coax?
reeds veel items geweest dat xp geen coax ziet

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 20:18

sus

is druk :+

Topicstarter
ik weet wel welk merk ze zijn:

De ene is een winbond-kaart waarmee hij op internet gaat.
De andere is een realtek kaart waar zowel UTP als COAX opzit, het is ene PCI kaart. type weet hij niet, maar ik denk (weet zeker) dat het een rtl 8029 is (die heb ik hier ook nog in een pctje zitten).

Zal hem eens voorstellen om de kabel eens om te draaien en om zijn IP te wijzigen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 15:02:
Heb je al geprobeert om een ander netwerk ip te gebruiken? Ipv 192.168.0.1 kan je beter 192.168.1.1 gebruiken. Ik had het probleem ook en met 192.168.1.1 werkt het wel.
Vaag ....

Kdenk dat je eerder naar de drivers van die kaart moet kijken zoals de eerste 2 replys voorstelden !
Pagina: 1