Stabiliteitsprobleem met Abit en Creative???

Pagina: 1
Acties:

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb eerst een Abit BE6 gehad en nu een BX133, maar beide mobo's lopen niet stabiel als ik mijn SB Live Platinum erin heb, zodra die eruit is, zijn de probs opgelost. Enig idee waar het aan kan liggen? Is het een bekend probleem?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Grrrrrene
  • Niet online
Ohja, effe wat meer uitleg:

Problemen varieren van volledig onverklaarbare hardwarereset tot vastlopers. De kaart is ook moeilijk te installeren, soms loopt windows vast bij het initialiseren van het stuurprogramma en dus wordt de kaart uitgeschakeld. Andere keren (als de installatie niet vast liep) blijft hij in een soort loop hangen, telkens als je in windhoos komt vraagt hij of je opnieuw op wilt starten om de installatie te voltooien, en dan de volgende keer weer dezelfde vraag, en weer, en weer... Errug irri

Ik heb voor beide kaarten (SB en Mobo) de laatste drivers/bios inmiddels gebruikt, maar ook oudere combi's werken niet. Ook andere PCI sloten gebruiken voor mijn geluidskaart is geen oplossing. Ik krijg hem niet makkelijk op een ander IRQ, maar heb hem van 5 naar 7 naar 9 gekregen en allemaal hommeles...

Pleazzzzzzzzzzzzze help me?

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 18:44
probeer hem eens in een andere PCI slot te stoppen. dat werkte bij mij. Ik heb ook een abi bx133-raid en alles werkt prima met mijn SB live 1024. Misschien de nieuwe WinME drivers dowwnloaden bij creative.
Erickov

Uncomfortable silence can be so loud...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:23
ik had eerst een be6 en nu een kt7 en allebij lopen ze perfect met m'n sblive.

• Grrrrrene
  • Niet online
Hmm, in welk PCI slot heb jij hem dan gestopt? Ik heb alleen die direct onder de videokaart nog niet geprobeerd, aangezien dat ten eerste niet aan te raden is (geluidskaart in de regel zo ver mogelijk weg van de videokaart) en omdat dan de hele koeling van mijn videokaart teniet wordt gedaan...

Hee ja, die nieuwe WinME drivers had ik nog niet geprobeerd, ik heb nml sinds een weekje ook WinME en had daar nog niet aan gedacht, maar aangezien het bij jou al eerder ook stabiel draaide neem ik aan dat dat weinig helpt, maar je weet nooit, ik post maandag het resultaat wel. Misschien ligt het ook aan mijn SB, daarvan doet de line in het niet als ik de WinNT drivers installeer (helpdesk zei dat dat aan de installatie lag van de win98 drivers dat de hoofdtelefoonuitgang van de LiveDrive het niet deed en ik moest wat files kopieeren van de NT installatie). Als ik die files niet installeer doet de line in het wel, maar de hoofdtelefoonuitgang aan de voorkant dus weer niet. Errug vaag. Scheen een bekend probleem te zijn.

Nou ja, anders stuur ik hem wel weer terug naar de leverancier of Creative zelf...