Mensen kunnen mij niet bellen

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• justguyver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:51
ik heb het volgende probleem.

sinds 2 weken ofzo kunne mensen mij niet meer bellen of smsen. ik kan hun ook niet smsen. hun krijgen dan de melding dat mijn nr niet bestaat.
heb het al in een andere telefoon geprobeerd en hou hetzelfde probleem. heb al gebelt met de helpdesk van mijn provider en die zegge dat mijn simkaart waarschijnlijk kapot is. misschien weten jullie wat er kapot kan zijn.
alvast bedankt

• kiekerjan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 21:42
Heb je een prepaid? Mischien is de geldigheid van je beltegoed verlopen.
Als je simkaart kapot is geeft mijn provider (vodafone) je eenmalig een nieuwe simkaart. Ik weet alleen niet of dit bij alle providers is.

These are my principles. If you don't like them I have others.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Je simkaart is kapot of geblokkeerd. Kun je zelf niets aan doen, de enigste mogelijkheid is een nieuwe aanvragen bij je provider, of een nieuwe kopen in de winkel...

• justguyver
heb met abbonnement, maar ik moet dus een nieuwe kopen.
geblokkeerd is hij niet want heb al met de helpdesk gebelt en die zeiden dat alles in orde is met het netwerk enzo.

mijn provider talkline geeft jammer genoeg niet eenmalig een nieuwe. moet hem kopen van ze voor 17 euro.
maja moet dan maar als dat het probleem oplost he :)

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
Wel een beetje vreemd dat ze melding krijgen dat je nummer niet bestaat.
Als je telefoon uit staat is je SIM toch ook niet actief en worden mensen toch ook doorgeschakeld naar voicemail of de melding dat ie niet aan staat. :?

• justguyver
Sanchezzz schreef op 05 september 2002 @ 14:38:
Wel een beetje vreemd dat ze melding krijgen dat je nummer niet bestaat.
Als je telefoon uit staat is je SIM toch ook niet actief en worden mensen toch ook doorgeschakeld naar voicemail of de melding dat ie niet aan staat. :?
voicemail staat niet ingeschakeld bij me, en ja ik vind het ook raar. maarja als ik mezelf probeer te smsen met een andere gsm, kan de sms ook niet verstuurt worden en ik kan ze zelf ook niet altijd versturen. nu maar wachten op de nieuwe simkaart en hopen dat het probleem is opgelost

• Blacksoul
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Als je de melding krijgt dat het nummer niet bestaat lijkt het me sterk dat het aan je SIM ligt.

Als je een probleem met je SIM hebt krijg je bijvoorbeeld eerder de melding dat het nummer niet bereikbaar is (toch compleet anders als dat het nummer niet bestaat).

Uitgaand bellen werkt nog wel?

Je vertelde dat je bij Talkline zat....welk netwerk? Vodafone of KPN??

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb je misschien ooit nummerportering aangevraagd vanaf een andere provider naar Talkline toe :? Kan nl zijn dat er in de porteringsdatabase problemen zijn en gesprekken niet goed worden doorgeschakeld. Een simkaartfout lijkt me sterk, want dan zou je ook niet moeten kunnen bellen zelf.

• justguyver
Blacksoul schreef op 05 september 2002 @ 15:22:
Als je de melding krijgt dat het nummer niet bestaat lijkt het me sterk dat het aan je SIM ligt.

Als je een probleem met je SIM hebt krijg je bijvoorbeeld eerder de melding dat het nummer niet bereikbaar is (toch compleet anders als dat het nummer niet bestaat).

Uitgaand bellen werkt nog wel?

Je vertelde dat je bij Talkline zat....welk netwerk? Vodafone of KPN??
zit op vodaphone netwerk

en ja heb nummerportering een keer gedaan ja

• Blacksoul
mech schreef op 05 september 2002 @ 16:00:
[...]

zit op vodaphone netwerk

en ja heb nummerportering een keer gedaan ja
Hmz, meestal komen dit soort problemen voor vlak nadat iemand met nummerbehoud is overgestapt, maar kan natuurlijk ook later gebeuren.

Misschien dat je nummer weer naar het vorige netwerk waar je op zat gerouteerd staat....

• justguyver
nee denk het niet, want ze zei dat het nr gewoon bij hun is en in de computer staat. maar ze hopen dat het weg is als de nieuwe simkaart eris en anders gaan ze verder zoeken geloof ik

• Blacksoul
mech schreef op 05 september 2002 @ 16:16:
nee denk het niet, want ze zei dat het nr gewoon bij hun is en in de computer staat. maar ze hopen dat het weg is als de nieuwe simkaart eris en anders gaan ze verder zoeken geloof ik
Vaag is dat.....normaal sluit je alle mogelijkheden uit....en dan pas begin je over een andere kaart....maar goed, misschien dat ik er dit keer ook wel naast zit.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
ik heb dit probleem soms ook, het frapante is dat als mensen via dutchtone mij willen bellen dat ze me soms niet kunnen bereiken. Ze krijgen als ze mijn nummer draaien eerst heel langs niks te horen en dan opeens een bezet-toon. Normaal gesproken moet je dan doorgezet worden naar de voicemail.
Nou blijkt dat het netwerk van dutchtone overvol is en dat ze ook geen reclame maken op het moment omdat het netwerk overbelast is. Nou, ik kan met niet aan de idnruk onttrekken dan dat daaraan ligt.
Iedereen die niet via dutchtone belt heeft geen problemen!!

• justguyver
larsemenneke schreef op 05 september 2002 @ 16:29:
ik heb dit probleem soms ook, het frapante is dat als mensen via dutchtone mij willen bellen dat ze me soms niet kunnen bereiken. Ze krijgen als ze mijn nummer draaien eerst heel langs niks te horen en dan opeens een bezet-toon. Normaal gesproken moet je dan doorgezet worden naar de voicemail.
Nou blijkt dat het netwerk van dutchtone overvol is en dat ze ook geen reclame maken op het moment omdat het netwerk overbelast is. Nou, ik kan met niet aan de idnruk onttrekken dan dat daaraan ligt.
Iedereen die niet via dutchtone belt heeft geen problemen!!
het zijn er ook een paar met dutchtone maar ook met ben of zelfs vodaphone zelf kunne me niet bereike.
zoals ik al eerder zei probeerde ik mezelf te smsen met een andere gsm en die kon de sms niet sturen
Pagina: 1