Hoe TV-out aan te sluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 30723

Topicstarter
Ik heb de faq helemaal gelezen, maar de essentiele dingen ontbreken helaas.

Opzet:
ATI RADEON 8500 -> TV, TV een meter of 5 van de PC.

Probleem 1:
De ATI heeft zogenaamd tv-out via s-video. Dit ding is lekker kort, dus ik heb een s-vhs kabel van 5 meter gekocht. Wat blijkt. ATI heeft ruimte voor 9 pinnetjes terwijl s-video er slechts 4 heeft. Dit past dus niet. Er zit wel een verloopstekker bij van ATI-> Tulp. Dan dien ik echter weer een composite video kabel te kopen terwijl ik net zo'n mooie s-video met vergulde koppen in huis heb gehaald.

Hoe s-vhs aan te sluiten op radeon?

Probleem 2:
Geluid zo ook leuk zijn. Dan zijn er twee subproblemen:
Subprobleem 1: Ik dien een splitter voor mijn Audigy te hebben aangezien ik niet iedere keer kabels wens te wisselen wanneer ik de tv-out wil gebruiken. Hoe heet zo'n ding en waar kan ik hem halen?

Edit:

Mijn TV heeft een tulpaansluiting voor digital audio in. Kan ik de audigy line-out aansluiten op de digitale line in avn mijn TV of dien ik daar de aparte digitale uitgang voor te gebruiken. Zo ja, Dan heb ik hier ook een splitter voor nodig (jack-male -> 2x jack Female) + kabel jack-male -> tulp voor het digitale signaal. Dan zou ik bv een DIVX toch in Dolby Digital of Dolby Prologic moeten kunnen kijken?

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 30723 schreef op 05 september 2002 @ 14:16:
Ik heb de faq helemaal gelezen, maar de essentiele dingen ontbreken helaas.

Opzet:
ATI RADEON 8500 -> TV, TV een meter of 5 van de PC.

Probleem 1:
De ATI heeft zogenaamd tv-out via s-video. Dit ding is lekker kort, dus ik heb een s-vhs kabel van 5 meter gekocht. Wat blijkt. ATI heeft ruimte voor 9 pinnetjes terwijl s-video er slechts 4 heeft. Dit past dus niet. Er zit wel een verloopstekker bij van ATI-> Tulp. Dan dien ik echter weer een composite video kabel te kopen terwijl ik net zo'n mooie s-video met vergulde koppen in huis heb gehaald.

Hoe s-vhs aan te sluiten op radeon?
gewoon een verlengkabel kopen :? :?
Probleem 2:
Geluid zo ook leuk zijn. Dan zijn er twee subproblemen:
Subprobleem 1: Ik dien een splitter voor mijn Audigy te hebben aangezien ik niet iedere keer kabels wens te wisselen wanneer ik de tv-out wil gebruiken. Hoe heet zo'n ding en waar kan ik hem halen?
geluid != tv-out ;)
dat heet gewoon een tulp-splitter... Ga naar je plaatselijke electronica boer, en koop zo'n kabel van 5 meter....

Edit:
Mijn TV heeft een tulpaansluiting voor digital audio in. Kan ik de audigy line-out aansluiten op de digitale line in avn mijn TV of dien ik daar de aparte digitale uitgang voor te gebruiken. Zo ja, Dan heb ik hier ook een splitter voor nodig (jack-male -> 2x jack Female) + kabel jack-male -> tulp voor het digitale signaal. Dan zou ik bv een DIVX toch in Dolby Digital of Dolby Prologic moeten kunnen kijken?
een digital-in kan niets zonder digi-out... :)

edit 2:
Ik vind dit wel ERG basic vragen waar je eigenlijk zelf het antwoord op geeft... je wil alleen bevestiging van "ons"?
dit is echt als in: denk 2 seconde langer na en je weet precies wat je moet hebben. ;)

Anoniem: 47458

als je de faq echt goed door had gelezen dan had je gezien dat er verloopjes zijn(of eventueel zelf te maken) van tulp >> svhs of andersom.

tevens zijn er ook kabels op de markt die jackplug en supervhs hebben aan beide kanten.

Anoniem: 47458

kijk hier voor als je er toch nog overheen gelezen ben. >:)

Anoniem: 14829

Anoniem: 30723 schreef op 05 september 2002 @ 14:16:
Line out naar SP/DIF in gaat niet werken, je moet dus idd de SP/DIF out van je Audigy gebruiken. Maar of je dat via een splitter en dan ook nog 5 meter coax zou willen doen? :?
Je zou 't kunnen proberen, maar zorg dan wel voor een goede coax kabel, bij voorkeur een kabel speciaal voor digitale signalen, dus niet zo'n goedkope schoenveter die standaard als kabeltje bij CD-spelers etc. geleverd wordt.

Overigens kun je ProLogic ook gewoon via de line-out krijgen, wanneer je TV een ProLogic decoder heeft. Voor DD of DTS gaat dat echter niet lukken.

Anoniem: 14829

Sorry, reply gedrukt i.p.v. edit... |:(

Topicstarter
zo'n adapter kabel heb ik. ATI zegt s-video. het is echter geen s-video want anders had de dure kabel die ik gekocht heb wel gewerkt. Het Door deze adapter krijg ik een tulp-uitgang en moet dus weer een tulp-> s-video kopen om s-video te hebben. Divx is dus alleen stereo (analoog geluid :? ). Hoe zit het dan met de DVD-rom. Zo ver ik weet heeft de audigy een digitale uitgang. Deze digitale uitgang splitten en naar de ingang van de tv zou dolby digital op moeten leveren. Zodat als ik een DVD afspeel ik dolby digital via mijn tv hoor.

Zelf maken is absoluut geen optie. Ik wil gewoon kant en klare stekkers kopen en heb ondertussen genoeg kabels om een winkel te kunnen beginnen :(

Dus ik dien een jack-female -> 2x jack male te kopen voor het geluid te splitten en een tulp-> s-video om s-video aan te kunnen sluiten.

Wel debiel dat je op een radoen s-video -> tulp -> s-video dient te maken omdat het anders niet past :(

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik wil gewoon kant en klare stekkers kopen en heb ondertussen genoeg kabels om een winkel te kunnen beginnen
Misschien voortaan eerst ff kijken/nadenken voordat je wat koopt?

Ik heb één kabel gekocht voor mijn TV-out: S-VHS + 9 mm => Scart (10m), precies wat ik nodig had (nou ja 2.5 à 3m te lang). Anders had ik nodig gehad: >7m s-vhs kabel (of gele tulp, maar is nooit beter beeld) + >7m audio (tulp) + 9mm naar tulp + s-vhs/Geel/Rood/Wit-Tulp => Scart converter (dat krijg je dus nooit voor het geld van zo'n complete kabel).

Maar moet er bij die ati niet een Y-kabel zitten die de 9 pins naar (europese?) 4 pins s-vhs en tulp splitst?
Weet iemand of die 9 pins bijvoorbeeld amerikaans is ofzo?

Anoniem: 21405

Anoniem: 30723 schreef op 05 september 2002 @ 14:58:
zo'n adapter kabel heb ik. ATI zegt s-video. het is echter geen s-video want anders had de dure kabel die ik gekocht heb wel gewerkt. Het Door deze adapter krijg ik een tulp-uitgang en moet dus weer een tulp-> s-video kopen om s-video te hebben.

Dat zal dus geen S-Video signaal meer opleveren natuurlijk.
Bij andere videokaarten is het meestal zo, dat er een adapterkabeltje bij zit met zowel de converter naar composite (geel) als een normale 4-pins S-video aansluiting, waar jij je mooie kabel in kwijt kunt. Die heb je dus niet, je hebt alleen een adaptertje naar composite ?

Topicstarter
inderdaad. Ik heb trouwens een Ati Radeon 8500 (Build by Ati). Het zijn trouwens maar 8. Ziet er naar uit dat Ati door zijn irri kabels dus alleen via composite is aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Laatst online: 10:49

Predator

Suffers from split brain

Anoniem: 30723 schreef op 05 september 2002 @ 15:50:
inderdaad. Ik heb trouwens een Ati Radeon 8500 (Build by Ati). Het zijn trouwens maar 8. Ziet er naar uit dat Ati door zijn irri kabels dus alleen via composite is aan te sluiten.

Je hebt een 7-pins S-video male naar 4-pins S-video nodig.

Dat zat bij m'n Ati kaartje.
7-pins s-video naar tulp + s-video 4 pins

Misschien kan je dat wel ergens kopen in een electrozaak in de buurt :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmmm, ik zal eens kijken. Ik krijg alleen die converteren naar de gele tulp (composite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Laatst online: 10:49

Predator

Suffers from split brain

Anoniem: 30723 schreef op 06 september 2002 @ 17:49:
hmmm, ik zal eens kijken. Ik krijg alleen die converteren naar de gele tulp (composite)

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/articles/img/2002/417/cables.jpg
Dit heb ik, zoals je ziet klopt dat met wat ik zei.
Jij hebt dus enkel 7pins -> composite (tulp)

Erg sneu :{
Van welke producent is die radeon van jou ?
Ati Radeon 8500 (Build by Ati).
Is het ook een echte retail Ati (met doos van Ati) ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

Als die kaart echt een SHVS-out zou moeten hebben, moet dat een 4 pin S-VHS kabeltje zijn. Mijn GF3 Dlx heeft ze namelijk beiden: een 7 en een 4 pin conectortje, die van 4 staat als S-VHS out, voor je TV dus idd :)

Ohw, ik wet het denk al: jij hebt 2 VGA of DVI uitgangen en die 7pins in het midden??
Tja, dan moet je idd zo`n verloop kabeltje hebben. Hoort die niet strd bij de verpakking te zitten als de kaart het ondersteunt?? Vind ik wel... Zo niet, probeer die dan bij de beter PC-shop te vinden, die dingen zijn niet echt algemeen verkoopwaar...
Kan je anders van alles wat er in de doos zit een pic maken? Is misschien wat duidelijker...

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72751

Anoniem: 30723 schreef op 05 September 2002 @ 14:58:
zo'n adapter kabel heb ik. ATI zegt s-video. het is echter geen s-video want anders had de dure kabel die ik gekocht heb wel gewerkt. Het Door deze adapter krijg ik een tulp-uitgang en moet dus weer een tulp-> s-video kopen om s-video te hebben. Divx is dus alleen stereo (analoog geluid :? ). Hoe zit het dan met de DVD-rom. Zo ver ik weet heeft de audigy een digitale uitgang. Deze digitale uitgang splitten en naar de ingang van de tv zou dolby digital op moeten leveren. Zodat als ik een DVD afspeel ik dolby digital via mijn tv hoor.

Zelf maken is absoluut geen optie. Ik wil gewoon kant en klare stekkers kopen en heb ondertussen genoeg kabels om een winkel te kunnen beginnen :(

Dus ik dien een jack-female -> 2x jack male te kopen voor het geluid te splitten en een tulp-> s-video om s-video aan te kunnen sluiten.

Wel debiel dat je op een radoen s-video -> tulp -> s-video dient te maken omdat het anders niet past :(
Hmmpff, wat voor aparte radeon heb jij dan??? :? De bijgevoegde kabel werkt gewoon hoor. En als je hem langer wil hebben dan koop je, ja je snapt het al, een verlengkabel!

En ik zal je nog eens wat vertellen: ik weet niet wat voor super tv jij hebt, alleen die van mij ondersteunt geen dolby digital, aangezien ik geen 5 of 6 speakers in mijn tv heb, jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En daarvoor schop je zo'n oud topic omhoog :?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.