Toon posts:

Opstarten lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Gisteren heb ik mijn computer(kast) met de bus vervoerd en dat heeft ie niet leuk gevonden. Het gaat hier om de volgende pc:
- MSI K7 Pro
- AMD Thunderbird 800 Mhz
- Aopen 52x
- HP CD-Writer 8 4 24
- Powercolor TNT2
- Creative Soundblaster 128
- Modem
- Netwerk kaart

Toen ik de pc weer aan wilde zetten na het vervoer sprong hij direct aan nadat ik de voeding erin deed (dit doet ie normaal niet). Vervolgens krijgt de monitor geen signaal. Na 1 keer gerateld te hebben stopt ook de harde schijf ermee. Op het moederbord zit het D-Led systeem en hierbij branden alle 4 de ledjes rood. Als ik de powerknop lang in houd gaat ie weer uit.

Vervolgens heb ik alles eruit gehaald behalve Video, HD, 1 strip geheugen (uit andere pc) en proccessor, maar helaas werkt dit ook niet. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is want ik heb weinig zin om naar de computerwinkel te gaan.

Alvast bedankt.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

mobo dood of CPU...

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:51

TwoR

Gekleurde stippen

Probeer eens op te starten met een ander harddisk en videokaart vooral de videokaart geeft wel eens wat problemen

Verwijderd

1 Zit je koeler nog goed vast na het vervoeren?

Dat de pc aanslaat nadat je de voeding ering doet kan geen kwaad
dat is bij veel pc's zo.

Als je hem aan zet geeft hij dan op een gegeven moment een piep?

Verwijderd

Topicstarter
is dat wel logisch als ie niet eens geheugen gaat testen

Verwijderd

Topicstarter
nee geen piep, koeling draait gewoon. Maar hij heeft 1 keer gewerkt na vervoeren maa toen duurde het wel heel lang voordat ik beeld kreeg

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Al geprobeerd met MOBO BIOSD ff te resetten?
Dat wil bij MSI nog wel eens helpen. Hebben dat probleem hier ook gehad. Na BIOS reset deed het apparaat het weer. Ook van toepassing bij aanpassingen in de hardware (VGA, SOUND etc.).

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
idd, bios reset zou kunnen helpen, anders vrees ik dat je tijdens het vervoer je core gecrushed hebt ;(
Pagina: 1