In dit topic heb ik jullie mijn (kleine) muismod laten zien. Niet iedereen was hier even enthousiast over including /me fuzzems. Vandaag ben ik ff naar de elecronica boer gehobbeld en heb een Rode Ultra Bright led gehaals. het resultaat ziet er dit x wel pretzaam uit
.

Ziet er strak uit. Hoe krijg je dat kruis in die licht stralen? Led afgeplakt of zit daar gewoon plastic in de vorm van een kruis?
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
hmmz wel mooi maar met het groene Ledje was mooier
39
dat onstaat vanzelf door de schotjes die in de ingewanden van het beestje zitten
[ Voor 0% gewijzigd door Fuzzems op 05-09-2002 15:14 . Reden: heleboel typo's ]
Xavier schreef op 05 september 2002 @ 14:01:
Dan had je net zo goed meteen een foto van binnen kunnen maken...

Dat zit in de muis zelf. Fuzzems, even paar dingen:Fire_escape schreef op 05 september 2002 @ 14:00:
Ziet er strak uit. Hoe krijg je dat kruis in die licht stralen? Led afgeplakt of zit daar gewoon plastic in de vorm van een kruis?
1. Word de muis warm?
2. Hoe moet ik beginnen met de muis?
3. Was het moeilijk, moet je ook een hoop veilen vanbinnen?
Kortom een guide, want soms ben ik me slang kwijt in het donker.

w00t
[edit]
1: word niet warm
2: zie guide
3: veilen is niet nodig
[/edtit]
had ik nouw maar foto's gemaakt
et is heel makkelijk!
benodigdheden:
kleine kruiskop schoevendraaier
soldeerbout
hete-lijmpistool (gewone lijm kan denk ik ook wel, maar dat zal niet zo makkelijk gaan)
FEL ledje, willekeurige kleur (waar ik em had gehaald hadden ze, ze alleen in rood)
250 Ohm weerstandje
2 stukjes electericteits draad (dun) van +/- 10 CM
ga als volgt te werk:
haal de schoefjes uit je muis, deze zitten onder de muisbal en onder de voorste glidepads (die moetje ff een beetje los peuteren)
pak nu een mesje of iets plats en wip de onderkant (tussen de naad waar plastic en rubber bij elkaar komen) voorzichtig loss. nu kun je de muis uit elkaar schuiven, let op dat het bij het gedeelte waar het snoer naar buiten komt een beetje stroef gaat.
nu ligt er een open muis voor je.
zoek nu de conector die je muis vanbinnen voorziet van de usb aansluiting, dit is een bruine connector met 5 draden er aan. De rode draad word de + (5volt) en de Zwarte draad die het meest naar de buitenkant van de connector zit word je min (er zijn 2 zwarte draden dus let op!). voor de zekerheid kun je je muis nog even aansluiten op je pc en doormeten waar de stroom vandaan komt en heen moet gaan.
soldeer je draadjes aan de connector of prop ze tussen de draadjes die al vast zitten (rood n zwart).
nu pak je de bovenkant van je muis, je moet muisknop 1 en 3 uit de shil zien te halen, ze zitten 8erin de muis vast geklikt. als het goes is hou je de doorzichtige kap over die aand e bovenkant van je muis hoort te zitten.
pak je ledeje en buig de pootjes van het ledje helemaal dubbel dus in tegen overgestelde richting zoals ze normaal staan (langs het ledje heen vouwen)
plak nu het ledje in de bovenschil van je muis. met d 8erkant van het ledje tegen het plastic pinnetje waar de schoef van je muis in gdraaid word.. zorg dat de pootje van het ledje aan de onderkan zitten en duz niet zichtbaar zijn als je muis normaal ligt. maak nu de muisknoppenw eer vast in de muis. Soldeer vervolgen het weerstandje aan het lange pootje van de led (de + ) en zorg er voor dat deze niet in het zigt of in de weg zit als je je muis dicht hebt. nu soldeer je het PLUS (rode draadje) aan het andre pootje van de weerstand vast en de MIN (het zwarte draadje) aan het korte pootje van het ledje.
(pootjes van ledje en weerstandje kunne redelijk kort worden afgeknipt, zolang jij er met je soldeerbout bij kan.
klik/schoef je muis weer dicht en stop hem in je usb poort. En bekijk nu of je eenhelder licht hebt/bent
suc6
[/edtit]
had ik nouw maar foto's gemaakt
et is heel makkelijk!
benodigdheden:
kleine kruiskop schoevendraaier
soldeerbout
hete-lijmpistool (gewone lijm kan denk ik ook wel, maar dat zal niet zo makkelijk gaan)
FEL ledje, willekeurige kleur (waar ik em had gehaald hadden ze, ze alleen in rood)
250 Ohm weerstandje
2 stukjes electericteits draad (dun) van +/- 10 CM
ga als volgt te werk:
haal de schoefjes uit je muis, deze zitten onder de muisbal en onder de voorste glidepads (die moetje ff een beetje los peuteren)
pak nu een mesje of iets plats en wip de onderkant (tussen de naad waar plastic en rubber bij elkaar komen) voorzichtig loss. nu kun je de muis uit elkaar schuiven, let op dat het bij het gedeelte waar het snoer naar buiten komt een beetje stroef gaat.
nu ligt er een open muis voor je.
zoek nu de conector die je muis vanbinnen voorziet van de usb aansluiting, dit is een bruine connector met 5 draden er aan. De rode draad word de + (5volt) en de Zwarte draad die het meest naar de buitenkant van de connector zit word je min (er zijn 2 zwarte draden dus let op!). voor de zekerheid kun je je muis nog even aansluiten op je pc en doormeten waar de stroom vandaan komt en heen moet gaan.
soldeer je draadjes aan de connector of prop ze tussen de draadjes die al vast zitten (rood n zwart).
nu pak je de bovenkant van je muis, je moet muisknop 1 en 3 uit de shil zien te halen, ze zitten 8erin de muis vast geklikt. als het goes is hou je de doorzichtige kap over die aand e bovenkant van je muis hoort te zitten.
pak je ledeje en buig de pootjes van het ledje helemaal dubbel dus in tegen overgestelde richting zoals ze normaal staan (langs het ledje heen vouwen)
plak nu het ledje in de bovenschil van je muis. met d 8erkant van het ledje tegen het plastic pinnetje waar de schoef van je muis in gdraaid word.. zorg dat de pootje van het ledje aan de onderkan zitten en duz niet zichtbaar zijn als je muis normaal ligt. maak nu de muisknoppenw eer vast in de muis. Soldeer vervolgen het weerstandje aan het lange pootje van de led (de + ) en zorg er voor dat deze niet in het zigt of in de weg zit als je je muis dicht hebt. nu soldeer je het PLUS (rode draadje) aan het andre pootje van de weerstand vast en de MIN (het zwarte draadje) aan het korte pootje van het ledje.
(pootjes van ledje en weerstandje kunne redelijk kort worden afgeknipt, zolang jij er met je soldeerbout bij kan.
klik/schoef je muis weer dicht en stop hem in je usb poort. En bekijk nu of je eenhelder licht hebt/bent
suc6
ziet er idd wel kewl uit jah
ik denk dat ik maar een stuur mod ga maken
das tenminste origineel
een muismod nu niet echt meer
deze ga ik namaken alleen dan met 3 groene ledjes.. kan dat denk je alles gesoldeerd op dat weerstandje? anyweez ik wil zo een gloed onder mn razer krijgen want als je hand op je razer hebt dan zie je nix meer van je bovenste led
Maar coole mod en thx voor het idee en de guide!
Maar coole mod en thx voor het idee en de guide!
Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding
Moet lukken. Ik las eerst altijd dat de muis kan gaan storen omdat hij dan niet meer genoeg spanning kreeg, klopt dat probleem, of heb jij het anders gedaan?Fuzzems schreef op 05 september 2002 @ 14:34:
[edit]
[/edtit]
guide
suc6
w00t
heb ik tot nu toe nog geen last van gehad. ik heb de stoom gewoon rechtstreeks van de usb af, dus niet van het prije van de muis zelf ofzow (staat ook in guide).Robbie007 schreef op 05 september 2002 @ 15:02:
[...]
Moet lukken. Ik las eerst altijd dat de muis kan gaan storen omdat hij dan niet meer genoeg spanning kreeg, klopt dat probleem, of heb jij het anders gedaan?
Ik geloof dat je met de ps2 poort wel moet oppassen omdat die niet zo veel kan leveren. maar het fijne weet ik er niet van.
Cool, nu denkt iedereen dat ie optisch is, of was ie dat niet al?
Hier komt iets hips te staan
als ik em op zijn kop leg is ie optisch
mooi gedaan, maarja zoiets krijg je al je nog nie op stage hoeft he, dan ga je zulke dingen maken
heb ik nu geen tijd meer voor
respect tha DON Don's SPECS
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Pagina: 1