Gratis webbased mail voor klas

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor mijn klas moet ik dit jaar een webbased mail account openen. Een gemeenschappelijk e-mail-adres dus.

Ik ben daarvoor opzoek naar een gratis webbased adres.

- GEEN POP3, dus alleen webbased, want als een of andere muts het in Outlook probeert, dan is meteen de mailbox leeggezogen.

- Geen Hotmail vanwege de beperkingen, en geen Dolfijn wegens Java gedoe.

- Interface moet snel en gebruikersvriendelijk zijn, en gewoon HTML. Ook vanaf Linux e.d. te openen (Voor mezelf als waarschijnlijk enige FreeBSD gebruiker van de hele school O-) )

- Er moet zoveel mogelijk ruimte zijn in de mailbox, dus het liefst wel meer als die 2 MB die hotmail biedt.

- Je moet er ook attachments vanaf kunnen versturen, liefst zo groot mogelijk toegestaan.

- Mail er naar toe en mail er mee verzonden moet natuulijk wel altijd aankomen

Het grootste probleem is denk ik wel continuiteit, omdat ik dat niet kan voorspellen en daar dus jullie hulp vooral bij nodig hebt (bovenstaande criteria kan ik zelf uitvinden)
Het adres moet een jaar geldig blijven. Ik heb zelf laatst een mail-adres geopend voor mailinglists, en na een maand werkte die site niet meer. Daar heb ik dus niks aan, dus een mail-provider die al een tijdje bestaat.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
http://www.gmx.net (zelf geen ervaring mee, alleen het aanmelden is duits, maar daarna kan je geloof ik de taal naar het engels zetten?) - wordt algemeen gezien als de beste.

Human Bobby

Verwijderd

squirrelmail.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04:26

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Justice schreef op 05 september 2002 @ 13:41:
http://www.gmx.net (zelf geen ervaring mee, alleen het aanmelden is duits, maar daarna kan je geloof ik de taal naar het engels zetten?) - wordt algemeen gezien als de beste.
Die is idd goed, maar hij heeft wel pop3

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Justice schreef op 05 september 2002 @ 13:41:
svdmeer schreef op 05 september 2002 @ 13:39:
- GEEN POP3, dus alleen webbased, want als een of andere muts het in Outlook probeert, dan is meteen de mailbox leeggezogen.
Gmx is dus pop3.

Maar je heb veel eisen, maar je wilt het wel gratis.
Ik denk gewoon simpelweg dat dit niet bestaat.

Gratis is in deze tijden met de huidige economie al heel moeilijk, dus je moet of nemen wat er te krijgen is (waar je zelf al een aantal van noemt) of je moet er toch echt voor betalen.

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

www.uwnet.nl

pop3 + webmail... maar over dat pop3 gebeuren hoef je niets te vertellen off courze.
HTML (PHP) webmail is dat.

Verwijderd

Je kunt ook een pop3 account gebruiken en dan openen in www.twigger.nl. Hiermee kun je alle pop3 mailboxen open als webmail.

Verwijderd

yahoo? of is die niet meer gratis?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat voor klas is het? Als het geen computeronderwijs is dan neem je gewoon een gratis pop3-account en maak je hiervoor zelf een webmail. Daar zijn wel simpele scripjes voor. Als je dan een forward gebruikt in plaats van het echte e-mailadres weten je leerlingen niet eens om welke pop3 server het gaat. Ook zou je eventueel zelf een ander wachtwoord kunnen maken voor de login van die webmail.

edit:
Yahoo is inderdaad goed, en geen pop3 meer

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

http://www.freemail.nl misschien?

Lang niet meer gebruikt, maar volgens mij is ie wel goed....

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-10 15:39
Communities.msn Of zoiets dergelijks... Gebruikten we op de opleiding ook. Hier is een supervisor (jij dus) en je kan er agendas mee maken, ik geloof meelen, forums openen etc...
Probeer het eens
http://communities.msn.nl

...

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:33

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 15:00:
http://www.freemail.nl misschien?

Lang niet meer gebruikt, maar volgens mij is ie wel goed....
Freemail idd, werkt al jaren perfect. Ook weinig last van spam en alleen webbased. :)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:47

Nitai

Live the life you love.

Wanadoo Free, als je je outlook niet instelt, kan je ook de mailbox niet leegzuigen :)

was geloof ik 10 mb of meer? Is prima webbased te bereiken....

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• RobbertC
  • Laatst online: 18:51
Even bij de systeembeheerder langs gaan voor een klas@school.nl e-mailadres? Was zelfs op de middelbare school bij ons geen probleem.

• Proggy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik bied gratis email aan via POP3 en webmail. Je kan attachments sturen en ontvangen van een mb of 20 en waarschijnlijk zelfs meer.

Surf maar even naar [URL verwijderd] en vraag er 1tje of meerdere bij me aan.

DIT IS NIET BEDOELT ALS SPAM!!

[ Voor 0% gewijzigd door Xandrios op 05-09-2002 16:36 . Reden: wat toevoegingen ]

• Xandrios
  • Laatst online: 21:27
Proggy: Ook al bedoel je het niet als spam, het is wel SPAM.
De URL heb ik verwijderd.

Verwijderd

Lycos? 15 mb voor de mail.

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

pj

Dat kan er maar een zijn en dat is:

http://www.myrealbox.com/

• Proggy
  • Laatst online: 17-11-2023
Cutebritney schreef op 05 september 2002 @ 16:37:
Proggy: Ook al bedoel je het niet als spam, het is wel SPAM.
De URL heb ik verwijderd.
Waarom mogen die andere URL's dan wel?

Ik probeer toch iemand te helpen?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2002 19:24 . Reden: Ook niet via omwegen je spam aanbieden a.u.b. ]

Verwijderd

Waarom het niet mag is simpel, je bent je eigen site aan het promoten en dit valt gewoon onder spam. Lees ook eens de faq. :)
Ben je het er niet mee eens kun je dit via mail met mij bespreken.

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:19

Priet

To boldly do what no one has..

www.mail.com is een hele goede!

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Ik heb er eentje aangemaakt bij XS4All, aangezien ik daar een abo heeft en daar 4 extra popboxen bij mogen van 20 MB. mail.com is idd een hele goede, lekker ruim, maar die XS4All is net iets beter en sneller. Kan ook webbased, helaas wel POP3, maar dan moet ik er maar goed inprenten dat ze niet de verleiding moeten krijgen om instellingen in te voeren in Outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
www.538mail.nl was ook nog een optie.

werkt simpel, snel, popie jopie emailadres ;) , 3MB ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 11:51
Ik kan je er wel een geven..
Is pop3 en webmail..

voor de webmail gebruik ik NOCC dus erg simpel...
10mb ruimte

waarom gebruik je dan btw niet forward naar iedreen z;n eigen email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
http://freemail.web.de met 12 MB ruimte en alle functies die je maar kunt bedenken :).

Er is "echter" wel een POP3 functie en het is Duitstalig...

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 21:59
svdmeer schreef op 06 september 2002 @ 13:25:
Ik heb er eentje aangemaakt bij XS4All, aangezien ik daar een abo heeft en daar 4 extra popboxen bij mogen van 20 MB. mail.com is idd een hele goede, lekker ruim, maar die XS4All is net iets beter en sneller. Kan ook webbased, helaas wel POP3, maar dan moet ik er maar goed inprenten dat ze niet de verleiding moeten krijgen om instellingen in te voeren in Outlook.
Als er een bijdehante Scholist is, die ook nog een een ICT achtig figuur is zet ie het toch wel in z`n outlook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
EmBee schreef op 06 september 2002 @ 18:39:
[...]

Als er een bijdehante Scholist is, die ook nog een een ICT achtig figuur is zet ie het toch wel in z`n outlook
Nee, het zijn geen ICT-figuren. Het zijn eerder CD-ROM-laatje-is-koffie-houder-types. Ik maak me meer zorgen om eventuele vriendjes, die de op ICT-gebied naieve meisjes uit mijn klas overhalen om het toch in Outlook te zetten omdat "het veel handiger is".
Pagina: 1