Toon posts:

Apple

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb onlangs m'n P4 1.7Ghz met 128mb GeForce3 Ti500 en 22" monitor verkocht om de nieuwe 17" iMac te kunnen kopen. Want ik ben door collega's (met goede argumenten) overtuigd dat MacOS X toch ècht veel beter werkt (en vetter is) dan welke Windows versie dan ook... Ik ben dus lekker geswitched, en het is waar. OSX Heerst!

Ik vroeg me alleen af hoe de Tweakertjes hier over Apple denken, want ik kan me niet herinneren dat ik hier ooit een Mac-related thread de revu heb zien passeren :)

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:46

TwoR

Gekleurde stippen

Nou ik vind een mac echt geweldig alleen de software is niet competible met Windows en dan kan ik dus niet mijn werk wat ik op de mac maak niet uitwisselen met mensen die een PC hebben en das flink vervelend

Verwijderd

Topicstarter
Over welk type documenten heb je het dan? Want de meeste documenten kan je makkelijk sharen hoor? Kijk hier maar es.

Daarnaast kan je ook Virtual PC installeren, waardoor je gewoon Windows XP en Windows applicaties op je Mac kan draaien.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
kijk trouwens eens in NOS daar gaat het vaak over Apple :)

Human Bobby

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Als jij denkt dat het een goede switch is, geen probleem. Vaak krijg je haat-en-nijd tussen mac en pc gebruikers. Zelfs vrienden van me hebben ruzie gehad omdat hij een mac-laptop had gekocht. Ongelooflijk. Misschien wil je dit niet eens weten wat wij erover denken. Geeft alleen maar hele vage discussie.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Wel overheersend veel Unix threads though ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik probeer jullie een beetje "het licht" te laten zien ;) MacOS 10.2 (Jaguar) is echt heel gaaf. Screensavers instellen als background enzo, zulk soort kleine gimmick's doen het voor mij :)

Macs zijn ook zeker niet voor iedereen weggelegd (programmeurs zijn beter af met een Unix-bak of PC), maar ik vind dat iedereen het een keer geprobeerd moet hebben :)

Ik probeer jullie verder niet over te halen hoor, tenzij je zelf loopt te azen naar argumenten waarom een Mac dan wel zo lollig is ;)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hmm, leuk topic :)

Ik vind MacOS ook heel lekker werken, en heb zelf ook wel es zitten denken om te switchen, maar toch kan je met een mac niet zo lekker knutselen als met een pc.

M'n ma heeft een iBook met MacOS 9.1, en ik heb daar al ff mee zitten spelen, en t bevalt mij echt prima. Ik ga binnenkort es kijken of ik MacOS X erop kan krijgen, zelf gebruikt ze die iBook toch bijna nooit :P

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Hmmz, als ik dit zo allemaal lees rijg ik steeds de neiging om er zelf eentje aan te schaffen, maar dat zou iig gewoon een G4 zijn in zo een 1337 kast met mijn eigen monitor of een breedbeeld LCD van Apple zelf :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

als je een spel wilt spelen dan moet je perse van dat OS kopen das niet zo fijn :'(

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Je kan ook gewoon 2pcs hebben , ene met windows :) en al sje er helemaal klaar voor bent dump je die windhoos :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

ik wilde ook eerst een mac kopen...............
uiteindelijk niet dus................
reden daarvoor was (zoals bij een hele hoop mensen) dat ik toen nog niet zoveel van computers afwist en ik ook geen mac experts in mijn kennissenkring heb/had.
Als ik met die pc hulp nodig had kon iedereen mij helpen.
(alweer een tijdje geleden) :)

Verwijderd

Ik hoor van Mac-gebruikers nooit een goed argument dat ze liever voor een Mac kiezen dan voor een PC.

En als er dan argumenten gebruikt worden kloppen ze niet (Een Mac is sneller of beter in grafisch/3D) of zijn het argumenten waar ik zelf geen waarde aan hecht (MacOSX roelt of is gewoon mooi).

De enige reden waarom je volgens mij een Mac moet kopen is dat die gebruikersvriendelijker is; een Mac zou makkelijker moeten zijn om op te werken. Dat heeft echter helaas als keerzijde dat je ook minder kunt tweaken aan een Mac..

Just my 2 eurocents..

• Haywire
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2025

Haywire

Macs zijn ook zeker niet voor iedereen weggelegd (programmeurs zijn beter af met een Unix-bak of PC), maar ik vind dat iedereen het een keer geprobeerd moet hebben
Het mooie van MacOS X is nou net dat het eigenlijk gewoon een Unix-bak is. Met dat verschil dat er eindelijk eens een consistente grafische shell bij zit (Aqua). Ik als programmeur ben er direct verliefd op geworden toen ik het voor het eerst gebruikte. Ik ben nu in een positie dat ik zo'n beetje tegelijk moet leren om MacOS 9 en MacOS X te programmeren en MacOS X is een enorme verbetering t.o.v. het oude MacOS. Ik ben serieus verleid om voor thuis ook een Mac te kopen, alleen vind in de hardware nogal prijzig. Normaal zet ik mijn eigen PC in elkaar (welke Tweaker niet) en dan is het nogal een financiele stap om een kant-en-klare A-merk computer te kopen.

Misschien combineer ik het met de geplande aanschaf van een tablet PC. Want het kan nooit missen dat Apple binnenkort ook met zoiets komt, gezien de standaard handschrift herkenning in Jaguar.

[ Voor 0% gewijzigd door Haywire op 06-09-2002 09:51 . Reden: Wat vergeten ]

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

TwoR schreef op 05 september 2002 @ 13:29:
Nou ik vind een mac echt geweldig alleen de software is niet competible met Windows en dan kan ik dus niet mijn werk wat ik op de mac maak niet uitwisselen met mensen die een PC hebben en das flink vervelend
zoek maar eens naar macopener... gebruik ik hier ook... installeer de macversie op de mac en de windows versie op je pc (duh) en je kan uitwisselen wat je wilt

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
Haywire, daar heb je gelijk in. De kern van MacOSX is natuurlijk gewoon FreeBSD, dat maakt het vreselijk stabiel en een goede omgeving voor shell-coders... Echter niet voor visual-coders. Dat bedoelde ik er eigenlijk mee te zeggen.

De reden die iemand hier gaf voor het niet aanschaffen van een Mac omdat er geen Mac-experts in de kennissenkring zitten, kan teruggenomen worden, want je HOEFT geen expert te zijn om 'm te kunnen gebruiken.

Bij een PC wel, helaas. Als PC gebruiker kan je niet zonder een schroevendraaier en een woordenboek met scheldwoorden.

Toch leuk dat er over het algemeen zo positief op Mac gereageerd wordt, zelfs door die-hard tweakers :)

Verwijderd

Ik vind Apples super cool, maar ze zijn een beetje te prijzig om ns een keertje uit te gaan proberen... :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja... aan mooie dingen hangt nou eenmaal een prijskaartje.

Net als Audi TT's, Porsche's en Ferrari F 360's ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 12:07:
Haywire, daar heb je gelijk in. De kern van MacOSX is natuurlijk gewoon FreeBSD, dat maakt het vreselijk stabiel en een goede omgeving voor shell-coders... Echter niet voor visual-coders. Dat bedoelde ik er eigenlijk mee te zeggen.

De reden die iemand hier gaf voor het niet aanschaffen van een Mac omdat er geen Mac-experts in de kennissenkring zitten, kan teruggenomen worden, want je HOEFT geen expert te zijn om 'm te kunnen gebruiken.

Bij een PC wel, helaas. Als PC gebruiker kan je niet zonder een schroevendraaier en een woordenboek met scheldwoorden.

Toch leuk dat er over het algemeen zo positief op Mac gereageerd wordt, zelfs door die-hard tweakers :)
Hoezo die-hard tweakers anti Mac :?

Mac is een leuk platform met eigen voors en tegens die voor een doorsnee gebruiker zeker niet onder doet voor een PC.

Toch ga ik NIET accoord met de aanname dat het makkelijker is in gebruik, gewoon anders. Ik heb eens (als ouwe rot met iedere vorm van Windows v.a. 2.0 en op dat moment Linux nOOb) met een PowerMac en OS7 moeten werken en het ging helemaal niet zo makkelijk. OK, het duurde ook niet lang om de beginselen te leren, maar ik vond het niet wezenlijk eenvoudiger dan tegelijk leren om te gaan met KDE.
Het is bovenal zo simpel voor mensen die als eerste ermee in aanraking gekomen zijn, maar dat geldt net zo voor de mensen die Unix command lines roemen voor hun eenvoud :z

* dion_b vindt dan ook DOS het makkelijkst :+

Maar goed, dat ten spijt vind ik Macs boeiend en wil ik er wel eens met eentje spelen (wat allicht binnen een paar weken lukt- ik ken wat lui bij een krantje die Macs hebben maar door enkele wisselingen in de wacht PC mensen zijn. Ik heb min of meer beloofd gekregen dat ik een 200MHz PowerMac tegen een 200MHz Pentium MMX systeem mag ruilen :D - leve Mac haters zonder benul voor IPC of überhaupt de hogere verkoopwaarde van Macs :+ )

Oslik blyat! Oslik!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een apple iMac met een 15" lcd (256 MB mem en een combo drive) en ik ben er zeer tevreden over :)
Ook heb ik een P4 pc, en daar ben ik ook heel tevreden over :)

Alleen jammer dat al die software voor de mac zo verekte duur is, en dat er vrij weinig illegaal te downen is :(

Maar als ik moet kiezen tussen die 2, dan kies ik een pc
Daar is gewoon veel meer voor te krijgen qua games

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:38

botoo

💀 too old to die young

Voor snelle games is de PC doorgaans (veel) beter toegerust. Als je het over gebruiksgemak en stabiliteit hebt doet de Mac een aardige gooi.

Zelf gebruik ik zowel OS9.2.2 (Quicksilver733) als OSX10.2 (iBook500) waarvan OSX duidelijk mijn voorkeur heeft. Ook gebruik ik minstens zo vaak een W98 (P3-933) en een WXP-Pro(AMD-XP1800), XP-Pro vind ik ook een heel prettig werkend systeem en op die pc is bv Photoshop beslist rapper dan op m'n Quicksilver.

Voor beide platforms is wat te zeggen, net zo goed dat de os'sen niet 100% backwards compatible zijn.

Toch zie ik zo nu en dan mijn broer flink schelden tegen zijn Celly600 laptop en dan ben ik weer ff xtra blij met m'n iBook :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

botoo schreef op 06 september 2002 @ 20:21:
Voor snelle games is de PC doorgaans (veel) beter toegerust. Als je het over gebruiksgemak en stabiliteit hebt doet de Mac een aardige gooi.
Kom toch op met die 'stabiliteits' bull. In de slechte oude dagen van Win95 tov OS7 was Apple idd een stuk stabieler, maar ik heb toch zeker OS9 vaker op z'n bek zien gaan dan Win2K. En er zaten een hoop meer bugs in de eerste OSX release dan in WinXP.
En wederom, gebruiksgemak is slechts wat je gewend bent- Apple gebruikers vinden Apple makkelijker, Win gebruiker vinden Win makkelijker en Unix command line freaks vinden Unix command line makkelijker 8)7
Zelf gebruik ik zowel OS9.2.2 (Quicksilver733) als OSX10.2 (iBook500) waarvan OSX duidelijk mijn voorkeur heeft. Ook gebruik ik minstens zo vaak een W98 (P3-933) en een WXP-Pro(AMD-XP1800), XP-Pro vind ik ook een heel prettig werkend systeem en op die pc is bv Photoshop beslist rapper dan op m'n Quicksilver.

Voor beide platforms is wat te zeggen, net zo goed dat de os'sen niet 100% backwards compatible zijn.
Dat zeker...
Toch zie ik zo nu en dan mijn broer flink schelden tegen zijn Celly600 laptop en dan ben ik weer ff xtra blij met m'n iBook :)
Dus? Welk OS, wat voor hardware :?

Een Mac wordt als eenheid van soft- en hardware verkocht en is dus vergelijkbaar met de beste OEM PCs qua stabiliteit die je mag verwachten. Helaas heb je ook mindere OEMs en prutsen PC gebruikers er ook lustig op los. Als die laptop een Sony, NEC, Siemens of een IBM is in de oorspronkelijke preload is het een terechte vergelijking, maar als het een el-cheapo die door je broer zelf 'onder handen' genomen is, dan gaat de vergelijking mank.

Maarja, als er WinME opstaat... :r :r

Oslik blyat! Oslik!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:38

botoo

💀 too old to die young

WinME?
ghe nee, dat heb ik eik nergens (zelfs niet eens bekeken :+ )
en natuurlijk is de vergelijking mank, het Promedionnetje van broertje is ook al 1 1/2 jaar ouder en nog steeds met W98 uitgerust (helaas, sommige bedrijfsprogs zijn nog niet onder XP te gebruiken).

Ik vel hier dan ook duidelijk (dacht ik) geen oordeel, maar reflecteer slechts mijn persoonlijke(!) bevindingen.
Als rode draad wil ik wel zeggen dat de PC anno 2002 hardwarematig rondjes draait om de snelste G4's, Win XP Pro vind ik prima werken, maar mijn voorkeur valt doorgaans toch op OSX.

OS9 is imo idd geen toonbeeld van stabiliteit, OSX daarintegen lijkt welhaast onverwoestbaar. Met het iBookje heb ik al van alles gedaan wat niet even voorzichtig was, maar er zit nog steeds het initiele OS op, meerdere malen geupgrade en nog nooit een nieuwe verse install gedaan :) Win machines zijn (bij mij iig) toch wel een stukje minder vergevingsgezind.

Alles bij elkaar genomen, wil ik wel concluderen dat niks foutloos is en dat de beste machine, of dat nu PC of PPC is, een combinatie van jouw eigen wensen is, en als je die wensen niet goed vertaalt naar een keus, dan heb je een rotding aangeschaft . . .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1