[ADSL]MxStream naar Eweka met modemtweak ?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik wil binnenkort gaan overstappen van MxStream naar Eweka Premium en ik heb nu een Alcatel Speed Touch Home modem wat nog niet getweaked is.
Nu wil ik dus mijn netwerkje aan mijn internet verbinding hangen en dat betekent dus ook een tweak, mijn software versie is op dit moment 261 en ik kon mij herinneren dat met een hogere versie je niet via de manier die bij bruring.com uitgelegd wordt hem in EXPERT mode kan krijgen. Klopt dit of kan ik gewoon firmware upgraden en werkt het dan nog steeds op die manier ? Die tweak staat netjes uitgelegd voor MxStream maar aangezien ik dus naar Eweka(BBned) wil kloppen die instellingen dus niet, en als ik op de Eweka site kijk staan daar wel de aanpassingen maar ik vrees dat dat voor een niet getweaked modem is dus als ik hem reset kan ik waarschijnlijk niet mijn modem in een switch stoppen en hem met z'n alleen delen via gateway 10.0.0.138. Heeft iemand die instellingen voor mij. Ze stellen ook als voorwaarde dat je firmware 270 of hoger is dus ik zal wel moeten upgaden. Eigenlijk is dus gewoon de bedoeling dat ik alles op een switch kan aansluiten en dat mijn Alcatel de ADSL verbinding verzorgt en de computers via de "default gateway" het internet kunnen benaderen. Is dit wel mogelijk met Eweka en is deze oplossing dus alleen maar uitgewerkt voor Mxstream of kan het wel. Moet ik het dan toch via een router PC gaan oplossen of via een losse ADSL router ?

Alvast bedankt :)

It takes one to know one...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Ten eerste: Gebruik in het vervolg aub wat meer enters en punten. Je verhaal is op deze manier niet te lezen.

Ten tweede, dit is een searchvraag. Gebruik daarom de search en zie de FAQ.

Dit topic is gesloten.