Toon posts:

[AI] Nieuwe 'gamehardware'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor ons project voor Industrial Design krijgen wij de opdracht om een soort React Robot te bouwen. Aangezien wij onze 'client' nog niet hebben gesproken moeten we ons breed orienteren.
Deze 'robot' zou je bij moeten staan wanneer je (bijvoorbeeld) aan het gamen bent. Denk hierbij aan commentaar, aanmoediging, delen van 'emotie', dat soort dingen. Het is ook de bedoeling dat je de robot 'leert'. Wanneer hij/zij zich stil moet houden, wat je wel en niet wil horen, dat soort dingen. Maar again: het is heel breed.
Je moet niet teveel vastzitten aan de nu bestaande dingen (zoals die freakin' irritante BonziBUDDY), maar zeggen zoals je het zou willen zien.

Nu heb ik de volgende vragen voor jullie:

• Zou je intresse hebben bij een 'vriend' die feedback geeft tijdens het gamen? Waarom wel of niet?

• Wat zouden jullie prefereren:
- een tastbare 'robot' die naast je (bijvoorbeeld toetsenbord) zit?
- een puur softwarematig figuur in je beeldscherm
- alleen geluid
En waarom?

• Wat voor een looks moet het ding hebben?

• Wat wil je juist wel en zeker niet zien bij dit soort 'bots'.

• Heb je nog verdere ideeën?

Alvast bedankt!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
een erg leuk project, hoewel ik aan de topictitel dacht te kunnen zien dat er een bedrijf zou komen die pci kaarten ging verkopen met AI accellerator (net als videokaarten maar dan voor de AI engine) zodat je een sterk verbeterde AI in games zou krijgen (goed idee misschien om dit gerealiseerd te krijgen, hoewel de AI dan zou kunnen verschillen aangelang de kaart ;) Anyway :)

• Zou je intresse hebben bij een 'vriend' die feedback geeft tijdens het gamen? Waarom wel of niet?
Eigenlijk niet als het niet inhoudelijk is. Zo van "zo goede score" -> dan komt het snel je strot uit. Als het intelligent is en je kan helpen bij games of "pas op een vijand komt van links" dan heb je er wel wat aan.

- een tastbare 'robot' die naast je (bijvoorbeeld toetsenbord) zit.
Waarom: anders heb je niet het gevoel dat er echt een "vriend" zit die je helpt, maar dat er een leipe programmeur bezig geweest is om irritant te wezen (ala office paperclip, daar zou ik ook eens dingen over lezen, want dat was geen success)

Wat wel leuk zou zijn is dat je er in kan knijpen net als een stressbal en dat je 'm op je bureau vast kan plakken in het beval je agressief wordt :X en armpjes, beetje cartoony: het gaat om de fun.

niet:
-beperkte woordenschat
-het gevoel dat hij dom is, je wilt dat ie net zo slim is als mij
-cheats of spoilers ertussen gooien

wel:
-humoristische opmerkingen
-slimme dingen zeggen, spelherkenning e.d.
-misschien kijken hoe je houding is in het spel en daar wat van zeggen
-misschien kijken hoe je het spel speelt, zodat je niet gestressed raakt
-verschillende standen van instellingen die persoonsgebonden zijn

Ja ik denk dat het door gamers heel sceptisch wordt opgevat, maar dat als je goed duidelijk hebt wat de meerwaarde is dat je mensen wel kan overtuigen dat het een hulpje is.

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Zeer nuttige reply, thanks!

Het is precies wat jij zeg: een beperkte woordenschat die bij bijvoorbeeld elke sprong word herhaald is juist irritant, mochten we zoiets moeten maken dan willen we dat juist NIET.

Ook het kunnen 'straffen en belonen' moet zeker kunnen, dat het langzaam gaat leren...

Verwijderd

Leuk projectje :+

PC:
Zou bij sommige games wel leuk zijn alleen zo´n ding moet niet te slim worden want anders gaat het al gauw richting cheaten (bijv me waarschuwen als er iemand achter mij (of erger achter een muur) loopt bij een FPS)
En bij een spel zoals Resident Evil of Alone in the Dark lijkt me ook irritant want dat zijn spellen waar je stil moet zijn en als dan opeens zo'n botje gaat praten lijkt me erg irritant (en kan de sfeer verpesten)

Bij RTS games lijkt het me wel weer leuk als ie als het ware tips geeft bijv als een leger (dat ik gewoon op mijn radar kan zien) mij aanvalt en ik daar niet op reageert, maar komt dat leger van een kant waar ik mijn verdediging heb staan is is het wel weer irritant

Console:
Het is leuk als iemand een compliment geeft bij een mooie truck bij bijv THPS 3 maar gelukkig heb ik daar vrienden voor :)

Ik zou het liefst alleen geluid willen hebben
Een plaatje lijdt af en neemt eventueel mijn blikveld in
Een tastbare robot gaat zodra hij mij begint te irriteren (dus iets zegt wat ik al lang wist of mij uitlacht als ik verlies :)) direkt van mijn buro af met alle gevolgen van dien })

Alleen geluid en dus geen looks :)

Zeker niet de mogelijkheid tot cheaten en ook geen belemmering van mijn beeld

Ik heb ideeen zat alleen niet hierover :+

Conclusie:
Het idee is erg leuk maar ik ben bang dat het in de praktijk niet echt heel handig is
Wat wel leuk zou zijn is dat je als het ware zo´n bot gaat maken als tegenstander voor games
Dus AI die gewoon beter word Ik denk dat mensen daar veeel meer aan hebben.
Je hebt nu ook wel bots maar die hebben allemaal vantevoren geprogrammeerde technieken/akties als je een bot kan maken die kijkt naar wat ik doe, dat opslaat en vervolgens tegen mij gebruikt
Betekend dat ik een (redelijke) constante leerfactor bij mijn spelen krijgt omdat hij steeds dingen van mij verwacht en anticipeert

Hopelijk heb je hier wat aan
Veel plezier met het programmeren >:)

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, ik denk dat twee reacties niet voldoende zijn voor een 'marktonderzoek' :)

Niemand anders? Voor een medeGoTter? :P

• YpS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

YpS

ik wil dus absoluut geen robot die konstant aandacht nodig heeft... een staande robot naast je KB bijvoorbeeld zou wel grappig zijn.. maar das wel wat lastiger met game feedback denk ik
maar net als wat de rest zei: geen cheater :p
en als hij only software word geen beeld belemerende stem,beestje whatever:P

verder een immer en altijd lerende, gaan als een sperende,ziet er uit als uit het jaar 2004 komende, dus een zwaar lonende,... Robot :Y)

Verwijderd

Topicstarter
YpS schreef op 07 september 2002 @ 12:25 zeer poëtisch:
verder een immer en altijd lerende, gaan als een sperende,ziet er uit als uit het jaar 2004 komende, dus een zwaar lonende,... Robot :Y)
Heel mooi gezegd :)

Het moet idd niet kunnen 'cheaten', dat zou jammer zijn. Maar je zou uiteindelijk de plugin's zo kunnen tweaken dat je robot begint te gniffelen als je onwijs misschiet of wanneer je een heel obvious persoon niet ziet staan, dat soort dingen...

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 16:58
ik zouw hem tastbaar maken, das echt heel koel lijkt me :)
maak hem dan wel meteen heel stevig, liefst zonder kabels (ir) zodat je hem tegen de muur kan flikkeren fzow :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Topicstarter
IR? Dude, hopeloos ouderwets man, BlauwTand!

Ik vind tastbaar zelf ook veruit het koelst, is ook veel orgineler dan puur softwarematig. Maarja, eerst maar eensa zien wat onze client er van zegt!

Verwijderd

ik denk dat je er zelf ook dingen bij moet kunnen ŽproggenŽ

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 15:53
Ik zou em et liefst tastbaar zien, das wel wat leuker, maar dan moet ie natuurlijk ook zelf kunnen bewegen enz. Het handigste lijkt me daarom een oplaadstation, waar hij standaard aan vast zit, maar zodat hij bv ook af en toe een rondje over je bureau kan rijden. voor communicatie met de pc zou je bv bluetooth kunnen gebruiken, dan heb je tenminste geen dradenzooi. Je zou de software moeten kunne updaten, en bijvoorbeeld verschillende accenten/persoonlijkheden kunnen kiezen.
Qua uiterlijk zou het beste natuurlijk zijn als je verschillende keuzes had, zoals techno, pluizig enz.

Hmm, word wel erg duur als ik dat zo lees :)

[edit] staan een paar dingen in die al gezegd zijn, had geen zin om te lezen :z

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik persoonlijk vind winamp al irritant. Ik wil tijdens het gamen gewoon goed kunnen opletten. Ik wil geen voetstap of vallende bulletshell missen...

Leuk project, maar ik zou zo'n robot na 5 seconden al uit het raam gooien.

Verwijderd

allemaal leuk een aardig
mijn mening =

Zou je intresse hebben bij een 'vriend' die feedback geeft tijdens het gamen? Waarom wel of niet?

- ja dat wel , lijkt me wel geining.. gewoon als je bij ut. weer een nice kill maakt, dat hij er dan wat van zegt .. doet je zelf vertrouwen weer goed :D

Wat zouden jullie prefereren:
- software matig... kijk ik denk eerlijk gezegt dat niet veel mensen zoiets gaan kopen

Wat voor een looks moet het ding hebben?:
ja gewoon funny style... beetje cartoon achtig

Wat wil je juist wel en zeker niet zien bij dit soort 'bots'.
- brede woorden schat
- dingen leren
- dat ie zich telkens ontwikkeldt
- niet van die standaar dingen
- meer tallig
- hij moet niet dom zijn
- lekker slim :D
- aan kan passen hoe vaak die wat zegt
- tips geven bij RPG
- je opkrikt bij FPS [ first persoon shouters ]
- je game niet belemmert, bv dat je geen slechter frame-rate gaat halen

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

ik zou niet willen dat die robot telkens door mn scherm heen loopt te huppelen, dat is zeer irritant. En hij moet heel goed weten wanneer stil te zijn.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:09
Zeer interresant project maar als zoiets naast me staat tijdens het gamen en het gaat niet goed denk ik dat hij snel die pineut is :D

Ik zie er ook niet het nut van in, als hij behulpzaam moet zijn, kan je het gaan vergelijken met cheaten, en voor complimentjes als ik online speel,heb ik zoiets ook niet nodig, krijg ik al van mijn teamm8's op Teamspeak, dus dan nog eens zo robot stem nee zou er niet kapot van zijn :)

Enige wat handig zou zijn dat hij me drinken en eten haalt :p

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Vindt het zelf al irritant als iemand zit mee te kijken als ik geconcetreerd een spelletje zit te spelen, laat staan er doorheen blaten...

Maar geinig projekt, zal later je lijst ff invullen. :)

Signature?

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

wwZou je intresse hebben bij een 'vriend' die feedback geeft tijdens het gamen? Waarom wel of niet?

feedback tijdens het gamen lijkt me niet zo geweldig... misschien de kleine dingetjes zoals een complimentje na bijvoorbeeld een monsterkill ofzo is wel leuk...

maar feedback na de game vind ik wel weer wat hebben, aangezien je dat ook hoort van anderen als je weer eens op een 31337 manier iedereen gefragt hebt :P

Wat zouden jullie prefereren:
- alleen geluid
En waarom?

Tastbaar die ook nog eens nuttig is om mee te gooien oid, dus een beetje stootvast zou wel aardig wezen, kan je je agressie ook op kwijt ipv op je buurman- / vrouw. Softwarematig is alleen maar irritant...

Wat voor een looks moet het ding hebben?

Tja, cliche... beetje vrouwelijk perhaps ;)

Wat wil je juist wel en zeker niet zien bij dit soort 'bots'.

Do's:
- Complimenten
- Verschillend
- Lerend, waaronder dus ook hoe beter jij wordt dat je 'bot' er ook harder op wordt zeg maar

Dont's
- weinig te verzinnen naast de anderen, alleen laat dus de irritatie weg !!

Heb je nog verdere ideeën?

Nope ;)

Deze plek is te koop.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:09
JA, leuk, als ik een headshot geeft dat ie headshot door de kamer blèèrt net als echte maten :+

- alleen geluid
En waarom?
alleen geluid, een hele figuur naast je TB zal wel een flink stukkie meer kosten met zich meebrengen

geen dus :P
NIET: woorden schat van minder dan 10.000 woorden
meerdere stemmen tegelijk, lekker gezellig, ze moeten btw wel snel (hotkey) aan en uit kunnen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2025
ik koop altijd alles bij Dynabyte
je krijgt daar als vaste klant altijd 10% korting op software :P

voor hardware kijk ik altijd bij Pricewatch

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Verwijderd

Lijkt me leuk als hij alles napraat

If score == >100{
Recordsound //ie: betahz!
If Sound == Already Recorded
Playsound
}
Zoiets lijkt me wel lachuh!

Maar het moet ook niet voor cheaten zijn:

If player == danger{
Playsound('Watch out! There's an CounterTerrorist behind you!')
}

Yeah mijn programmeren sucks!

En het moet niet zo'n stomme Text To Speach zijn want dat sux

Verwijderd

Topicstarter
joostve schreef op 09 september 2002 @ 16:35:
ik koop altijd alles bij Dynabyte
je krijgt daar als vaste klant altijd 10% korting op software :P

voor hardware kijk ik altijd bij Pricewatch
Euh, misgepost? Beter kijken?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2002 17:51 . Reden: Taalgebuik aangepast ]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
er is hier iets vreemds aan de hand :P

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Het lijkt mij dus fantastisch om gewoon een copiloot te hebben die in flight simulator (en dergelijke) de checklists voorleest, en als jij dan zegt 'check' dan 'vinkt hij het af' en roept het volgende. Hij kan ook bij de landing dan de hoogte roepen en zo.

Voor mensen die dat suf vinden kan hij ook roepen 'there is a bogey on your six' hoewel dat conceptueel hetzelfde is natuurlijk. :)

Oeh een 'Harkonnen units approaching from the east'-roepend orakel! *watertand*

Het lijkt mij dat je dat ding redelijk dom moet houden en de intelligentie in de PC moet stoppen, waarbij spraak twee kanten op gaat door middel van een draadloze verbinding. En hij moet in de oplader kunnen. Verder kan je misschien ook een opblaasbaar exemplaar overwegen. :9

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja inderdaad ik kan me wel een mooie mentat voorstellen zoals in dune inderdaad.
Gaaf hoor. Een lullend hoofd...

Ik zou hem inderdaad tastbaar willen hebben. Matgrijs of helemaal van staal ofzo..

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
mij lijkt het wel koel als ie zo;n arnie terminator 2 look / voice krijgt..

en alle punten zijn al wel gezegd :D

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vooruit, laat ik je vragen ook maar eens beantwoorden :)
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 13:13:
Eigenlijk niet.
Zo'n ding wat over m'n scherm huppelt vind ik irritant. Een echte lijkt me duur en zie het nut er niet zo veel van in, dus die zal ik waarschijnlijk niet kopen.
Het is natuurlijk wel geinig, maargoed, het zal mij denk ik snel vervelen/irriteren.
- alleen geluid
Tja, zoals ik al zei, zal ik nooit zo'n irritant poppetje op m'n scherm stoppen. Een tastbare bot is nog wel grappig, dus daarom die :)
Geluid? Tja, onder het gamen kun je moeilijk naar zo'n bot kijken, dus dat lijkt me wel nodig.
Zo'n Robin van Bassie en Adriaan look :D
Intilligentie. Maar goed, dat lijkt me erg moeilijk om dat te maken.
Een bot waarvan je wel weet wat hij gaat zeggen, of waarvan het niveau gewoon erg laag is gaat echt snel vervelen. Als zo'n bot intilligent lijkt/is kan het nog wel eens serieus leuk zijn. Je moet er ook wel wat aan hebben, alhoewel het ook niet naar cheaten moet gaan stinken (dus zo'n bot lijkt me dan alleen maar voor SP geschikt..)
Nee :P
Succes :)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Dinictus schreef op 09 september 2002 @ 21:18:
Ja inderdaad ik kan me wel een mooie mentat voorstellen zoals in dune inderdaad.
Gaaf hoor. Een lullend hoofd...

Ik zou hem inderdaad tastbaar willen hebben. Matgrijs of helemaal van staal ofzo..
Hehe, wat dacht je van het hoofd in Carmageddon :P

Bedankt voor alle replies, meer zijn altijd welkom!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

wat ik ook een keer las dat je je Furbie (jah dat irri beest ja) kon herprogrammeeren met bv andere stemmen enzo misschien kan je die gebuiken om je hulpje dan tastbaar te maken

This space is occupied

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13

Vuvuzela

My spire is forming

de woordenschat zou je moeten kunnen updaten.
tastbaar niet cheate

I served in a company of heroes.

Pagina: 1