Coax to UTP oplossing

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:45
We hebben hier op school in ons lokaal beneden coax liggen en naar de server toe ligt ook coax. Boven in ons lokaal ligt nu ook coax maar dat moet omgelegd worden naar UTP. Onder moet de coax blijven liggen, we zoeken dus een soort converter of zo om de coax om te zetten naar utp. We hadden al gekeken voor een hub met coax aansluiting maar we vinden nergens meer zo één. Overal utp leggen is geen optie daar ze maar een beperkt budget hebben. Weet iemand nog hoe we dit kunnen doen met de goedkoopste oplossing? :P

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Hmm, als er echt geen andere oplossing is, een pc met 2 netwerkkaarten: bnc en utp, en dan bridgen?

Maar heb dit gevonden met google:
http://www.unicomlink.com...bm_coax_av/bnc_baluns.htm
Lijkt me wel handig :)

Verwijderd

als het via een server gaat zou je de server uit kunnen rusten met 2 netwerkkaarten; 1 met coax en 1 met utp. Moet je wel de config van de server aanpassen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het is niet mogelijk om er zomaar een convertor oid tussen te gooien. ALs je nergens meer zo'n dubbele hub kunt vinden (probeer het anders ook ff bij vraeg & aanbod oid) zou je kunnen overwegen om in een server 2 netwerkkaarten te doen. Voordel dan is dat je het nieuwe netwerk gelijk op 100Mbit kunt laten lopen. Op die server moet je dan ff enkele routing dingen instellen zodat het verkeer van het ene op het andere netwerk kan komen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

ik heb hier nog een hub staan met een auipoort, converter erop -> gaan met die banaan over coax, is wel 10mbit hubje, maar is logisch natuurlijk...

ik heb nog wel wat converters liggen, mag je zo hebben hoor :)

Chriet Titulaer is de man

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

compex heeft dergelijke hubjes, ik geloof dat ze die nog steeds verkopen, ik heb er een 8poort utp en een bnc connecter werkt perfect hier, draait al ruim een half jaar zo

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:45
uzer schreef op 05 september 2002 @ 13:20:
ik heb hier nog een hub staan met een auipoort, converter erop -> gaan met die banaan over coax, is wel 10mbit hubje, maar is logisch natuurlijk...

ik heb nog wel wat converters liggen, mag je zo hebben hoor :)
Kan je even foto's sturen als gaat of wat meer informatie wat je hebt liggen naar mijn email adres :P
Ik ga het morgen eens vragen aan de leraar of het iets is

Verwijderd

Ik zou de converters van allied telesyn kopen, prima converters en ook nog eens goede 19' racks verkrijgbaar met knappe voeding voor als het netjes moet, ze doen het bij ons ook nog eens perfect.

checkout :

http://www.alliedtelesyn.com/
Pagina: 1