Toon posts:

[dimage 7] firmware upgrade op cd onvindbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via de Minolta helpdesk heb ik begrepen dat er een upgrade te bestellen is, waarmee de Dimage 7 geupgrade kan worden tot 7i.
Volgens de helpdesk moet de informatie over deze upgrade op de minolta site staan.
Ik kan 'm echter niet vinden (ze hebben deze klacht van mij genoteerd, maar konden mij niet aangeven waar ik dan moest zoeken en doen er pas wat aan als er meer klachten over komen).
Na een uurtje linkjes klikken op de Minoltasite en een paar pogingen via Google kwam ik niet tot de juiste info.

Is er een tweaker die mij een link kan geven waar ik informatie over de cd (zou dfe firmware en een software upgrade bevatten, en zou gebundeld of apart te verkrijgen zijn) en een bestelmogelijkheid kan vinden?
Als het mogelijk is ook een bevestiging of deze upgrade inderdaad upgrade van 7 naar 7i, of dat de helpdesk het over nog een andere upgrade had.

Let wel! op de Amerikaanse site kan ik er dus wel wat over vinden (die hebben een knopje 'online store'), maar die software is niet geschikt voor de Europeese modellen.

Verwijderd

Minolta Dimage 7 firmware upgrade

weet niet of hier wat info staat?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, die links zijn van Minolta USA. En bevat wel informatie over de firmware, maar daar wordt niet bevestigd dat het om een 7>7i upgrade gaat en de firmware van Amerika is niet compatible met de camera uit Europa.

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 12:18

miekol

erm

Kijk eens bij www.koopdigitaal.nl onder Minolta, daar kan je een 7 > 7i upgrade kit kopen. Misschien is dat wat?

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51

Eboman

Ondertitel

Je zou kunnen proberen even te bellen met de verkoop (sales) afdeling van Minolta Nederland, hier heb ik al eens eerder een vraag neergelegd over de beschikbaardheid van de Dimage 5. Misschien kom je via hun verder.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
miekol schreef op 05 september 2002 @ 15:04:
Kijk eens bij www.koopdigitaal.nl onder Minolta, daar kan je een 7 > 7i upgrade kit kopen. Misschien is dat wat?
Bedankt voor de tip. Het lijkt inderdaad te gaan om datgene wat ik zoek (nu alleen nog kijken of de firmware en de upgrade los van elkaar te krijgen is.)

Verwijderd

als het de v122e is dan heb ik hem wel

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 13:52:
als het de v122e is dan heb ik hem wel
Nee die is gratis te downloaden, en die heb ik al gedaan.
De firmware upgrade waar ik het over heb, moet je kopen en schijnt van een Dimage 7 een (bijna) 7i te maken.
De link van miekol verwijst naar een site waar hij opstaat, maar daar is alleen het totale pakket te verkrijgen, en niet de pakketten afzonderlijk (of iemand moet mij uitleggen waarom ik de Dimage viewer zonodig zou moeten upgraden)

Bedankt voor het aanbod overigens.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2002 23:30 . Reden: tja, hmm, tja ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een update:
Ik heb inmiddels bij Minolta de cd's bestel (100 euro voor 3 cd's) en heb de upgrade toegepast.
In vergelijking met een nog niet gepatchte dimage 7 is de scherpstelsnelheid verbeterd (zitten ook nog wat andere verbeteringen in overigens. Softwarematig is hij nu gelijk aan de dimage 7i volgens Minolta).
Ik vind de prijs alleen wel erg hoog. De Bundel is overigens niet als losse drivers en software verkrijgbaar.
Volgens Minolta Nederland is dit gedaan omdat "de software het maximale uit de firmware upgrade haalt"
Pagina: 1