[WinXP] Remote desktop webservice

Pagina: 1
Acties:

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mede tweakers,

De webclient voor remote desktop connect standaard naar poort 3389, is dit ook te veranderen?
Ik heb de cab file en de ini file doorgenomen maar kan daar niets vinden over een poort.

Om de server aan te passen moet een sleutel in het register aangepast worden, zou het ook zo zijn bij de client?

Verwijderd

het is ergens een reg key.. gebruik de search ff .. heb er ooit een topic over gezien..

• Puntslash
  • Niet online
Die kende in al maar die is enkel voor de server kant..
de webclient gebruikt poort 3389 en die moet dus veranderd worden..
snappie?

• Puntslash
  • Niet online
Goed ik heb het script van de webinterface eens doorgenomen, maar aangezien mijn kennis van VBScript ook niet echt meesterlijk is..

http://ts.xxplosive.org/default.txt

Kan iemand het eens bekijken, misschien dat je ergens achter een variabele een poort nummer kan neer zetten.. ??

Ik weet niet of het nu meer een topic word voor P&W maar dat zien we dan wel weer :D

Verwijderd

ik zou machinenaam.domein.nl:80 eens proberen. Is in de rdp-client voor XP iig. dé manier.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 20:59:
ik zou machinenaam.domein.nl:80 eens proberen. Is in de rdp-client voor XP iig. dé manier.
Helaas, de webgui dient alleen om een browserversie van RDP op te starten. De sessie zelf, is nog steeds 3389. Met de normale client kun je wel naar een andere poort dan 3389 connecten, maar de webversie kan hier niet mee omgaan.
Mocht explofiefje het nog oplossen, ben ik ook wel nieuwsgierig, want deze vraag is hier al een keer of 3 langsgekomen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 00:43:
[...]

Helaas, de webgui dient alleen om een browserversie van RDP op te starten. De sessie zelf, is nog steeds 3389. Met de normale client kun je wel naar een andere poort dan 3389 connecten, maar de webversie kan hier niet mee omgaan.
Mocht explofiefje het nog oplossen, ben ik ook wel nieuwsgierig, want deze vraag is hier al een keer of 3 langsgekomen.
Dus dat gaat weer eens niet...suf hoor.

• Puntslash
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 00:43:
[...]

Mocht ik er nog achter komen, dan laat ik het weten, maar ik vrees dat het niet zal gaan werken :(
Kan ik toch niet op m'n werkt op mn pctje komen ;)

Verwijderd

xxplosiefje schreef op 09 september 2002 @ 10:14:
Kan ik toch niet op m'n werkt op mn pctje komen ;)
Je kan/mag de normale client niet installeren?

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 08:28

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 13:04:
[...]

kan bij ons op school ook niet
maar ik heb een oude client gevonden die niet geinstalleerd hoeft te worden
werkt prima op school :)

ik zal straks ff kijken of ik zipje online kan zetten als ik die client hier thuis nog heb

edit:
ik heb hem niet thuis, morgen ben ik weer op school dus dan kan ik hem wel online zetten

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Puntslash
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 13:04:
[...]

Ja dat wel, maar we zitten achter een proxy server die alleen verkeer door laat gaan over 21, 80 en 443..
Je kan ook alleen met de internet explorer een connectie maken.

Ik kan de terminal server wel instellen op poort 443 maar dan moet de webclient die ook kunnen, en dat kan ie dus niet (zover ik weet)

Verwijderd

xxplosiefje schreef op 11 september 2002 @ 12:22:
[...]
Ik kan de terminal server wel instellen op poort 443 maar dan moet de webclient die ook kunnen, en dat kan ie dus niet (zover ik weet)
Net wat robinski zegt: de oude RDP4 client hoeft niet geinstaleerd te worden, maar slechts uitgepakt, en dan kun je CONMAN.EXE opstarten, om een connectie te maken, en dan het volgende doen om de client om te bouwen van 3389 naar 443 ofzo: http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q187623&

Wil je die RDP4 client nog gemailt hebben? (526 kb)

Verwijderd

Kan je mij die client mailen smiiley? Ik ben een zelfde soort topic gestart.. en kom er ook niet uit ;-)

flyer48@hotmail.com

tnx

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 10:17:
Kan je mij die client mailen smiiley?
Done.
Pagina: 1