[Advies] Dual AMD Athlon XP 2000+ okee?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
Hoi all,

Kheb nu thuis:

AMD Athlon 1 Ghz, 256 MB Ram, bl@bl@bl@... (flutmoederbordje, doeternietoe)

Wat ik wil:
Snel pctje, waar ik voorlopig mee vooruit kan maar uiteraard niet voor een te hoge prijs.
Kheb net bij de pricewatch gekeken dat het grootste verschil tussen Athlon XP rocessors zit tussen de 2000+ en de 2100+ dus lijkt mij dat ik het beste voor de 2000+ kan gaan.

Mijn vraag is nu, is er een goed moederbord waar ik mee vooruitkan die dual amd ondersteund?

Dan hoef ik m'n 1Ghz ook niet meteen op zolder te zetten (was ik toch niet van plan maar goed...) en draait het systeempje toch ff een Ghzje meer...

Wat is jullie advies?
Dual of scheelt dat weinig in performance? Kweet dat de cpu kracht niet meteen met een Ghz stijgt maar de helft is toch ook al aardig? En doet m'n }:O wel wat met die cpu?

Ow ja.. wat er voor de rest nog op het mobo moet zitten is een RAID controller en natuurlijk flinke geheugen ondersteuning (hoeveel mhz is op dit moment het hoogst? 400 d8 ik...?)

Hopelijk hoor ik wat van jullie,
bij voorbaat dank...

www.stevelock.nl

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

aa }:O kan je helemaal op 1 cpu zetten, en eventueel een ander distributed computing proect (seti ofzo) op de andere.

Waarvoor wil je de pc gebruiken? In niet-server opstellingen ben je meestal beter af met 1* de snelst verkrijgbare proc dan met 2 * een langzamere. Een dual kopen voor de }:O is een beetje zonde van het geld, vind ik.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit zijn dingen die allemaal al vaker besproken zijn :)

Bovendien staat er een uitgebreid gedeelte over dual CPU systemen in de
FAQ.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:28

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je zou om te beginen eens kunnen vertellen wat je zoals met je pc doet. IRC'en en ICQ'en zal niet echt veel sneller gaan op een dual. Koe zal er een vriendinnetje bijkrijgen en daardoor twee keer zo hard grazen.

50 procent extra performance door een tweede processor is voor de meeste situaties nogal optimistisch. 20 procent is realistischer. Zodra je proc hard moet trekken kan het verschil groter zijn als je aan het multi-tasken bent. Als je weinig multi-tasking doet, heeft het sowieso geen zin om een dual te nemen.

Dit topic is gesloten.