Toon posts:

[OC]athlon XP solderen niet gelukt (unlock)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn XP1800tje een paar dagen aan een vriend van me meegegeven zodat hij die op zijn werk profecioneel kon solderen. (om te unlocken natuurlijk).

hij heeft zelf verschillende soldeer diploma's maar een vrouwelijke collega op zijn werk is de soldeer expert, en hij had haar gevraagt of ze mijn brugjes wilde verbinden. Nu volgde het probleem dat het soldeersel (tin, of wat dan ook) geen verbinding maakte met de bruggen, het bleef simpelgezecht niet zitten. Zij dacht dat dit kwam omdat er een of andere beschermlaag overheen zit die voor slechte hechting zorgt.

tis iig niet gelukt en nu wil ik wat raad, want ik kan ook niet met potlood gaan kleuren. en ik wil wel graag unlocken.

1 zijn er nog andere manieren om te unlocken?
2 kan ik met een staal borstel ofzo die beschermlaag slopen?

• Tweakstarter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 12:45:
Ik heb mijn XP1800tje een paar dagen aan een vriend van me meegegeven zodat hij die op zijn werk profecioneel kon solderen. (om te unlocken natuurlijk).

hij heeft zelf verschillende soldeer diploma's maar een vrouwelijke collega op zijn werk is de soldeer expert, en hij had haar gevraagt of ze mijn brugjes wilde verbinden. Nu volgde het probleem dat het soldeersel (tin, of wat dan ook) geen verbinding maakte met de bruggen, het bleef simpelgezecht niet zitten. Zij dacht dat dit kwam omdat er een of andere beschermlaag overheen zit die voor slechte hechting zorgt.

tis iig niet gelukt en nu wil ik wat raad, want ik kan ook niet met potlood gaan kleuren. en ik wil wel graag unlocken.

1 zijn er nog andere manieren om te unlocken?
2 kan ik met een staal borstel ofzo die beschermlaag slopen?
Ik weet iet of je de methode kent mbv Bison Electro.
(de brugjes 1 voor 1 afplakken met tape en vervolgens verbinden met de electro)
Dit is een zeer fijn werkje en duurt dan ook wel even.
Zoek anders even op goggle unlocken XP. Er zijn verschillende sites hierover.
Ik ben hier ook me bezig geweest (met mijn 1800+) maar tot dusver nog zonder succes, waarschijnlijk niet secuur genoeg gewerkt.

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:39
Maybe is S39 een oplossing is maybe wel een beetje een bijtend goedje maar emt solderen werkt het wel goed :Y)
wij gebruikten het op school dan... ook al mog het niet is wel fijn spul mzzls

Verwijderd

Rick2001 is de oplossing :)

Verwijderd

Gewoon normaal unlocken met secondelijm en bison electro..

Verwijderd

Mijne is ook gesoldeerd geunlocked !
Het is priegel werk je moet ff kijken op www.overclockers.com daar staat namelijk dat er een beschermlaag overheen zit en dit moet je er proberen af te schrapen met een stanley mes.
Dit is overigens niet met mijn processor gedaan (afschrapen met stanley) ze hebben het er zo opgesoldeerd en het ziet er machtig groot uit onder de loep maar als je em er onder weg haalt schrik je je dood ! :)

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 19:59

Brazza

Byte me!

ja hoor met staal borstel kan je het er gewoon af halen>> NOT!! Zou ik maar niet gaan proberen als ik jouw was..

• Tweakstarter
En die krijg ik dus net te pakken te krijgen.
Ik heb zelf 2x geprobt mijn 1800+ te doen met electro....no luck.....te snel gewerkt ??
RICK !!!!!!!!

• Tweakstarter
Tweakstarter schreef op 05 september 2002 @ 18:52:
[...]

En die krijg ik dus net te pakken te krijgen.
Ik heb zelf 2x geprobt mijn 1800+ te doen met electro....no luck.....te snel gewerkt ??
RICK !!!!!!!!
Gevonden....Ik heb hem al gemaild..........

Verwijderd

Ik heb AS III adhesive gebruikt, gaat perfect. Gewoon met een loep en een naald.

Verwijderd

Ik heb ook mijn XP1800+ gesoldeerd. 't gaat prima, maar je moet inderdaad die beschermlaag *goed* weghalen. En dat is mij alleen mechanisch gelukt; de laag is niet gevoelig voor de organische oplosmiddelen die ik erop los gelaten heb. Fijn schuurpapier deed de truc bij mij.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 21:17:
Ik heb ook mijn XP1800+ gesoldeerd. 't gaat prima, maar je moet inderdaad die beschermlaag *goed* weghalen. En dat is mij alleen mechanisch gelukt; de laag is niet gevoelig voor de organische oplosmiddelen die ik erop los gelaten heb. Fijn schuurpapier deed de truc bij mij.
Ik heb voor het unlocken ook eerst schuurpapier gebruikt. Vergroot je kans van slagen aanzienlijk zullen we maar zeggen. Kijk wel uit, want die gouden puntjes zijn zo weg.

• Tweakstarter
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 09:41:
[...]

Ik heb voor het unlocken ook eerst schuurpapier gebruikt. Vergroot je kans van slagen aanzienlijk zullen we maar zeggen. Kijk wel uit, want die gouden puntjes zijn zo weg.
Dat zou bij mij dus wel het probleem kunnen zijn ?
Ik had de groeven tussen de brugjes opgevult met secondelijm (in eerst instantie niet zo best, de lijm zat ook iets op de puntjes) na dit verwijderd te hebben met acceton, heb ik het opniew gedaan. Vervolgens iedere brugje appart te hebben afgeplakt met celo-tape, heb ik ze verbonden met Electro.
Ik deed dit op mijn gemak, de eerste keer was al helemaal geen succes, dus dan nog maar een keer en wat rustiger aan (iedere verbinding 10 a 15min laten drogen).
Maar nu dus nog steeds geen succes.

Het zou dus kunnen dat er nog lijm op de koperen brugjes zit (wat ik niet kan zien met mijn falconeyes) en er daardoor dus logisch geen verbinding is ?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Nou ik heb het zo gedaan op mijn 1800 plus:
Eerst met assaton (nee, geen alcohol dat is niet bijtend genoeg) lekker lopen poetsen op dat ding. Dan na veel keer mislukken deze truc gedaan: ik heb het flesje met zilverspul dat geleid wat spul uitgehaald, en dat toen ff ergens op gedaan en eerst beetje laten drogen. Als het dan beetje vaster word, met slijmerig zegmaar, dan op je processor doen met een platte schroevedraaien. Hier doetie het. Alleen als ik hem overclock houd hij dat niet heel lang vol, temp te hoog vooralsnog... Wat ik wel raar vind is datie het doet als 2000+, maar als 1900+: No-Way. Start gewoon niet op.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

pierre-oord schreef op 06 september 2002 @ 17:50:
Nou ik heb het zo gedaan op mijn 1800 plus:
Eerst met assaton (nee, geen alcohol dat is niet bijtend genoeg) lekker lopen poetsen op dat ding. Dan na veel keer mislukken deze truc gedaan: ik heb het flesje met zilverspul dat geleid wat spul uitgehaald, en dat toen ff ergens op gedaan en eerst beetje laten drogen. Als het dan beetje vaster word, met slijmerig zegmaar, dan op je processor doen met een platte schroevedraaien. Hier doetie het. Alleen als ik hem overclock houd hij dat niet heel lang vol, temp te hoog vooralsnog... Wat ik wel raar vind is datie het doet als 2000+, maar als 1900+: No-Way. Start gewoon niet op.
1 brugje gewoon niet verbonden.. als je de laatste niet verbind pakt ie de 12.5 volt bv niet (dus de halfjes pakt ie dan niet) maar dan neemtie als je dus de 12.5 selecteerd voor het gemak 12 volt

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

DAMAGE schreef op 06 september 2002 @ 18:12:
[...]

1 brugje gewoon niet verbonden.. als je de laatste niet verbind pakt ie de 12.5 volt bv niet (dus de halfjes pakt ie dan niet) maar dan neemtie als je dus de 12.5 selecteerd voor het gemak 12 volt
Psss........ Het gaat niet over voltages hier maar multipliers...... ;)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Verwijderd

Topicstarter
hey, bedankt allemaal

ik ga met mijn scalpel aan de slag en daarna zien we wel weer verder, kep nu weer een ander probleem.

mijn pc wilde niet posten met die xp1800, dus ik dacht dat een bios update van me abit-kt7a wel zou helpen.
nou is er iets mis gegaan tijdens het flashen en de pc wilde helemaal niet meer posten. gelukkig had ik nog een andere bios maar die heb ik met me domme ballen op zijn kop in zijn socket gedaan. nou heb ik 2 blaren op men vingers omdat ik die bios eruit wilde halen. bios dood dus, resultaat:

1 bios die opnieuw geflashed moet worden.
1 bios die helemaal verkleurt is van de warmte.

mijn vraag:
heeft iemand van jullie een abit bordje en is tevens geinterreseerd om mijn bios te flashen die ik je dan opstuur. ik heb op een asus bord al geprobeerd te flashen maar dat pikt hij niet.
Pagina: 1