Toon posts:

divx ac3 5.1 via powerdvd of windvd ??

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt mij wel om een divx met ac3 5.1 signaal via bsplayer door te geven aan mij
versterker, maar zodra ik via powerdvd of windvd dit probeer geeft deze alleen
een stereo signaal door.
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor ?

Het vreemde is dat ik terwijl ik de film afspeel in power/windvd het geluidsignaal
niet kan omzetten van stereo naar spdif, terwijl ik dit wel kan doen bij bsplayer.

Zijn er mensen bij wie dit wel lukt ?

Ik gebruik overigens een coaxiale spdif output naar mijn versterker.

Nou laat die reacties maar komen !! :)

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:21
gebruik PowerDVD 4 deluxe

die ondersteund ac3 5.1 /DTS/ prologic2/ truesound
dit is de player die ik standaard gebruik voor alle films DIVX/DVD

Greedz..

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik powerdvd 4 maar deze herkent de ac3 5.1 niet en zet hem om in stereo.
Als ik dan via menu audio tijdens het afspelen van de divx film wil overschakelen van stereo naar spdif output dat wil dat niet.

Iemand nog een andere oplossing ??

Verwijderd

*start film in PowerDVD XP*

ff teste :)

Verwijderd

je zit met het probleem dat je een DivX wilt afspelen in een DVD prog... dit gaat over het algemeen niet... installeer AC3 codecs en probeer het nog eens in wmp of iets dergelijks

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=13311

dit zijn mijn instellingen en ik heb net ff "from hell - ac3" gestart en het was in dolby 5.1 duss.... ;)

specs >> signature

Verwijderd

Ow... sorry voor de grootte maar met resizen werd het onleesbaar :(

Verwijderd

Topicstarter
ja leuk en aardig maar op het plaatje staat dolby surround aangevinkt, wat ik bedoel is een
dolby digitaal 5.1 ac3 signaal via de coaxiale spdif output. Dit kan ik wel in bsplayer selecteren maar dus niet in power/win dvd terwijl dit wel zou moeten kunnen want beide
progjes moeten een spdif signaal herkennen, deze doorgeven aan geluidskaart die zend het 5.1 signaal door aan mijn versterker met dolby 5.1 decoder.

Iemand nog een oplossing of moet ik dan maar bsplayer gebruiken ipv power/win dvd ??

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52

inderdaad. ff zoeken, ac3 en aanverwante perikelen in afspeelsoftware is vaak zat aan bod gekomen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.