[SuSe] 9 uur aan het installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09-2025
sys specs:

p3 550 mhz
BIOS: IWILL (www.iwill.net)
128 MB RAM
GF2 MX400
3,2 GB HDD
50 x CDROM

dat is alles wat er inzit en hij is al 9 uur aan het:

POSIX conformance testing by UNIFIX

is dat niet een beetje lang?

de hdd is volledig geformateerd

Verwijderd

Nee dat is niet een beetje lang, dat is onwijs lang. Er gaat kennelijk iets fout tijdens de installatie.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Is ie niet gewoon gecrashed :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Veels maar dan ook veels te lang.
Op mijn p3 500 duurde een install ook lang maar eerder 4 dan 5 uur :)

Verwijderd

Normaal gesproken zal op een dergelijke machine de totale installatie max een uurtje duren dus. Heb je een officiele versie (met support dus) ?

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
das echt te lang ik heb het ook wel eens getest op een p3 500 duurde d8 ik 5 uur tijd geleden >:)

Verwijderd

Ik vind dat wel erg lang. Hebben we het nu over een ftp-install dan ? Vanaf cd kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het zo lang duurt. Een Slackware CD of NFS (lokaal) install duurt max een uurtje volgens mij en doordat ik deze inmiddels kan dromen een half uurtje. Op een p3 katmai zal dat iets meer kunnen zijn maar 5 uur lijkt mij ook erg lang.

• Hexyl
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 12:52:
Op een p3 katmai zal dat iets meer kunnen zijn maar 5 uur lijkt mij ook erg lang.
het is een katmai maar hij crasht niet want de cursor noem ik het maar blijf knipperen, hij zeurt wel ineens over dat ik geen 80 IDE kabel heb ofzo (zou me ide kabel rot zijn??)

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Haha moet je de code zelf nog schrijven ofzo :P

• Hexyl
xingrs schreef op 05 september 2002 @ 13:01:
Haha moet je de code zelf nog schrijven ofzo :P
voeg je post iets toe??? N E E

Verwijderd

Hmm, SuSE komt met een massa cd's. Jullie hebben toch toevallig niet de optie "install everything" gekozen ? Dan installeert ie wel voor ongeveer 6Gb aan RPM pakketten. Maar dan nog, 5 à 9 uur voor een install ?

En waar precies in de installatie hang je. Voor, tijdens of na het installeren ? Staat er output op de andere terminals (alt+F<1-12>) ?

Verwijderd

Dit is dus nog tijdens de kernel boot. Een melding uit mijn dmesg waar je POSIX testing terugkomt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Checking 'hlt' instruction... OK.
enabled ExtINT on CPU#0
ESR value before enabling vector: 00000000
ESR value after enabling vector: 00000000
Using local APIC timer interrupts.
calibrating APIC timer ...
..... CPU clock speed is 1000.0541 MHz.
..... host bus clock speed is 133.3404 MHz.
cpu: 0, clocks: 1333404, slice: 666702
CPU0<T0:1333392,T1:666688,D:2,S:666702,C:1333404>
PCI: PCI BIOS revision 2.10 entry at 0xfb520, last bus=1
PCI: Using configuration type 1

Daar lijkt het dus ergens te hangen. In BIOS pnp OS uitgezet ? Dat is meestal wel aan te raden. Vaag verder...

Verwijderd

Ahah. Inderdaad een bios upgrade doen, en eventueel de settings in het BIOS in verband met het geheugen minder agressief instellen (Cas Latency (CL), Ras Precharge (RP) en Ras to Cas delay (RCD) op 3 tikken zetten ipv 2).

Hij hangt dus inderdaad ;)

• Hexyl
Checking 'hlt' instruction... OK.

^^ daar stopt hij, maar hoe kan hij hangen als dat dingetje nog knippert?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:19

EXX

EXtended eXchange

Een knipperende cursor zegt nix. een systeem kan muurvast zitten en toch een knipperende cursor in beeld brengen. Het knipperen vd cursor wordt nl. verzorgd door hardware in de videochip.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Unifex
  • Laatst online: 02-04 13:57
Ik zag dat je geen a-drive hebt, ik weet niet of dit hetzelfde probleem is als wat ik had bij mijn suse installatie, maar bij mij bleef hij bij het opstartten hangen. Na lang zoeken bleek dat probleem te liggen in het feit dat hij gewoonweg een A-drive verwacht. Ik heb dit toen op 2 manieren weten op te lossen.
De weg van de minste weerstand, in mijn bios gezegd dat er een a-drive was en voila. 2e manier, kernel opnieuw gecompileerd met aangepaste code.

Nogmaals ik weet niet of dit jouw probleem oplost, maar ik heb toen erg lang moeten zoeken omdat hij niet aangaf waarop hij bleef hangen, die timeout toonde hij niet. Bleef naar de bios check hangen zeg maar.

Succes iig

Guess what we are not stupid, just ignorant!

• Hexyl
ik heb gewoon in me bios gezet dat ik geen floppy heb

• Unifex
  • Laatst online: 02-04 13:57
Dat gaf bij mij dus het probleem, ik zou het eens proberen.
Omdat aan te zetten of de kernel aan te passen.
Aan de andere kant kan jouw probleem heel anders zijn.

(Just my 2 cents)

Guess what we are not stupid, just ignorant!

• Hexyl
Unifex schreef op 05 september 2002 @ 13:45:
Dat gaf bij mij dus het probleem, ik zou het eens proberen.
Omdat aan te zetten of de kernel aan te passen.
Aan de andere kant kan jouw probleem heel anders zijn.

(Just my 2 cents)
kernel aanpassen ???(me = n00b)

Verwijderd

Phant0m schreef op 05 september 2002 @ 13:00:
[...]

het is een katmai maar hij crasht niet want de cursor noem ik het maar blijf knipperen, hij zeurt wel ineens over dat ik geen 80 IDE kabel heb ofzo (zou me ide kabel rot zijn??)
Heb je ATA66/100/133 disks? Zo ja, zitten daar wel 80 aderige kabels aan?

• Hexyl
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 13:48:
[...]

Heb je ATA66/100/133 disks? Zo ja, zitten daar wel 80 aderige kabels aan?
dat is al opgelost dat lag aan de HDD die gaar is (had er ff een ander in gehangen om te kijken of dat uitmaakte)

damn ik heb geen passende floppy kabel

• Hexyl
hij is een stukje verder, nadat ik floppy aan had gezet in de bios ging hij wel verder en is nu bij:

Looking for braille display

klopt het dat hij daar ff een tijdje mee bezig is?

Verwijderd

Phant0m schreef op 05 september 2002 @ 14:02:
hij is een stukje verder, nadat ik floppy aan had gezet in de bios ging hij wel verder en is nu bij:

Looking for braille display

klopt het dat hij daar ff een tijdje mee bezig is?
Mja, op een P3-800 is hij daar een "tijdje" mee bezig. Iets in de orde van 10 seconden of zo ;), dus als het langer is, hangt ie daar ook.

• Hexyl
jaaaaaaaaaa het werkt

onee toch niet

GVD nu blijft hij weer hangen bij:

code:
--------------------------------------------------------------------------------
Filesystem NOT cleanly unmounted

--------------------------------------------------------------------------------

ofzoiets

Verwijderd

Dat is te wijten aan het feit dat je je pc niet netjes afsluit. Een net commando daarvoor is halt waardoor je deze melding niet meer zult zien. Ten minste dat is de meest waarschijnlijke oorzaak. Je moet even een fsck loslaten op je schijf als dat al niet is gebeurd (meestal gaat dat automatisch).

• Hexyl
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 01:54:
Dat is te wijten aan het feit dat je je pc niet netjes afsluit. Een net commando daarvoor is halt waardoor je deze melding niet meer zult zien. Ten minste dat is de meest waarschijnlijke oorzaak. Je moet even een fsck loslaten op je schijf als dat al niet is gebeurd (meestal gaat dat automatisch).
en nu in leken taal

Verwijderd

ipv je machine met de aan uit/knop uit te zetten op je console prompt
code:
1
 halt
of
code:
1
 shutdown -h now
typen en als ie niet vanzelf uitgaat wachten op de melding
code:
1
 power down
Het kan zijn dat je dat als root moet doen...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2002 02:35 . Reden: server ?? --> machine :) ]

• Hexyl
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 02:34:
ipv je server met de aan uit/knop uit te zetten op je console prompt
code:
1
 halt
of
code:
1
 shutdown -h now
typen en als ie niet vanzelf uitgaat wachten op de melding
code:
1
 power down
Het kan zijn dat je dat als root moet doen...
het is geen server, het is een gewone pc, ik zie ook helemaal geen console ofzo op de monitor die eraan zit

Verwijderd

Eerst moet je X afsluiten, dat doe je denk ik door op in je menu iets van uitloggen te selecteren. Kom je dan op een zwart scherm met een knipperende cursor ?

• Hexyl
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 02:38:
Eerst moet je X afsluiten, dat doe je denk ik door op in je menu iets van uitloggen te selecteren. Kom je dan op een zwart scherm met een knipperende cursor ?
neej hij start niet meer op, de stroom viel weg hier , en toen wilde ik rebooten en toen kreeg ik dat unmounted verhaal

Verwijderd

aha oke. dan moet je eerst een fsck uitvoeren op de je filesystem. Dat doe je door :
code:
1
2
3
fsck -t  <welk filesysteem je hebt> -a /dev/hd[a=z][1-100] 
Voorbeeld:
fsck -t ext2 -a /dev/hda1

SuSE heeft toch zo'n lading boeken er bij zitten. Staat het vast wel ergens in :)

• Hexyl
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 02:42:
aha oke. dan moet je eerst een fsck uitvoeren op de je filesystem. Dat doe je door :
code:
1
2
3
fsck -t  <welk filesysteem je hebt> -a /dev/hd[a=z][1-100] 
Voorbeeld:
fsck -t ext2 -a /dev/hda1

SuSE heeft toch zo'n lading boeken er bij zitten. Staat het vast wel ergens in :)
neej heb er geen boeken bij heb die cd van iemand van me msn geleend

edit: waar voer ik dat in? ik kom niet in een soort van dos hoor

Verwijderd

Meestal vraagt ie om een root password voor een soort maintanance mode of Control D. Als je die vraag krijgt het rootpassword intypen en dan kun je dat commando wel invoeren. Als jij die vraag niet krijgt kun je ook overwegen te booten van een rescuedisk (kan evt ook via cd) en dan alsnog al je filesystems te controleren op de bovenstaande beschreven manier.

• Hexyl
GVD nou is me login weer fout, ik doe wel ff format c:

ram die hd wel in een ander systeem

• Hexyl
op een andere pc met die sneller is werkt het wel zou het dan gewoon komen omdat die pc waar het voor bedoelt is te traag is?

Verwijderd

Of omdat jij te weinig geduld hebt. Mwa, 9 uur wachten tijdens een installatie is natuurlijk erg veel geduld :)

Verwijderd

phantum, ff een beetje info voor je.

linux != Xwindows
als jij zegt dat je geen soort van dos kan krijgen :D
zegt mij dat al genoeg.
om de echte linux experiance te krijgen, zou je eens een terminal moeten openen
en
$>su -e "init 1"
moeten typen.
dan even je root password intypen.
en dan krijg je de echte linux experiance.
zonder X.

ummm en om weer terug te komen in je veilige X
moet je init 3 hebben.
of SuSe zal wel meteen naar 4 willen eigenlijk maar daar zie ik het nut weer niet van.

ff ook wat uitleg over init zodat je niet helemaal maar commando's zit over te typen.

init's zijn staten waar je bakje in kan verkeren.
(net zoals windows b.v. een safe mode heeft. oid.)

je hebt init 1 t/m 6
1 is single user mode.
geen X, geen netwerk, maar 1 login.
2 weet niet, en geen zin om te zoeken
3 is normaale opstart. geen auto X behalve als dat in een bepaaalde file staat
4 is geloof ik opstarten naar X. geen flauw idee hoe dat werkt. ik ben 1 van die mensen die nog startx typt als hij kleurtjes will zien in meer dan 16 soorten.
5 is halt als ik me het goed heriner
6 is reboot.

Verwijderd

# These are the default runlevels in Slackware:
# 0 = halt
# 1 = single user mode
# 2 = unused (but configured the same as runlevel 3)
# 3 = multiuser mode (default Slackware runlevel)
# 4 = X11 with KDM/GDM/XDM (session managers)
# 5 = unused (but configured the same as runlevel 3)
# 6 = reboot

Deze info is te halen uit /etc/inittab :)

Verwijderd

ja weet ik. maar zit op werkt, dus de postjes die ik maak maak ik meestal snel :D
moet ook gewerkt worden enzo.

maar vond gewoon dat zulk soort personen ook met de terminal in aanraking moeten komen.
en als iemand dan niet eens weet dat linux standaart een terminal omgeving is oid.
dan gaat daar mijn haar van overeind staan eigenlijk.

• Hexyl
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 12:26:
ja weet ik. maar zit op werkt, dus de postjes die ik maak maak ik meestal snel :D
moet ook gewerkt worden enzo.

maar vond gewoon dat zulk soort personen ook met de terminal in aanraking moeten komen.
en als iemand dan niet eens weet dat linux standaart een terminal omgeving is oid.
dan gaat daar mijn haar van overeind staan eigenlijk.
ik heb dus linux geinstalleerd om te experimenteren, crasht het geen probleem, format en opnieuw erop, maar nu werkt het wel op een andere pc, maar die pc heeft 2 hdd's op de ene staat WinXP en op de andere LinuX, hoe zie ik van uit linux de hdd waar XP op staat en kan ik dat dan ook booten, want me ouders/broertje willen dingen doen in XP, en als ze XP afsluiten dat hij dan weer trug gaat naar LinuX

Verwijderd

Het voordeel van distro's als SuSE/Mandrake/RedHat is dat ze laagdrempeliger zijn dan distro's als Gentoo/Debian/Slackware. Dat komt dan met name door de grafische installer en configuratietools.

De keerzijde van dat alles is dat nieuwe Linux-gebruikers dus niet eerst een bak met documentatie meer doorlezen om te leren hoe alles 'onderhuids' werkt. Maar dat kun je die users niet echt kwalijk nemen.

Denk dan met name even terug aan de eerste keer dat je zelf Linux installeerde, toen (en nu spreek ik over mezelf) was het een erg wazige en onduidelijke ervaring (RH 5.2). Die heb ik toen kunnen installeren met een boek dr naast maar heb het om een of andere vage reden nooit gebruikt en wist absoluut niet waar ik mee bezig was. Pas toen ik hulp kreeg van een vriend met de installatie van RedHat 6.0 ben ik Linux echt gaan gebruiken.

Vandaar dat ik me dit soort topics wel kan voorstellen en dit soort opmerkingen ook wel kan plaatsen. En troost je, zonder de console kun je toch niet dus dat leert ie nog wel een keer :)

• Hexyl
kijk het leert makkelijker uit ervaringen van andere mensen dan uit een boek, misschien haal ik het boek nog wel in de bieb ofzo

Verwijderd

Phant0m schreef op 06 september 2002 @ 12:40:
[...]

ik heb dus linux geinstalleerd om te experimenteren, crasht het geen probleem, format en opnieuw erop, maar nu werkt het wel op een andere pc, maar die pc heeft 2 hdd's op de ene staat WinXP en op de andere LinuX,
*shrug* als het maar ergenst staat :D
hoe zie ik van uit linux de hdd waar XP op staat
mkdir /windows
mount /dev/hda1 /windows
(er van uit gaand dat winXP op je eerste HDD staat en op de eerste partisie)
en kan ik dat dan ook booten, want me ouders/broertje willen dingen doen in XP, en als ze XP afsluiten dat hij dan weer trug gaat naar LinuX
ja moet je /etc/lilo.conf ff anders instellen.
ken het niet uit mijn kop, maar janjanjansen zal het zo wel zeggen en anders zoek ik wel even en edit deze post.

• Hexyl
kijk het leert makkelijker uit ervaringen van andere mensen dan uit een boek, misschien haal ik het boek nog wel in de bieb ofzo, maar ik wil eerst kijken of ik vanuit linux win XP kan starten dat op een andere HDD staat (voor me ouders/broertje/gamez) en als XP dan afsluit dat hij automatisch terug komt in linux

edit: waarom voert het niet gewoon exe files uit als je erop klikt

Verwijderd

ummm, dan kun je beter linux vanuit windows draaien.
met behulp van umsdos. maar daar ben ik niet al te bekend mee.
wat jij voorsteld kan meschien met VMware. maar dat weet ik niet zeker.

out of my area of expertise and all that.

--------
OMG exe files runnen in linux. ja met wine en meschien nog wel op een andere manier, maar zeker niet standaart.
linux werkt met ELF binaries.

Verwijderd

Phant0m schreef op 06 september 2002 @ 12:52:
kijk het leert makkelijker uit ervaringen van andere mensen dan uit een boek, misschien haal ik het boek nog wel in de bieb ofzo, maar ik wil eerst kijken of ik vanuit linux win XP kan starten dat op een andere HDD staat (voor me ouders/broertje/gamez) en als XP dan afsluit dat hij automatisch terug komt in linux

edit: waarom voert het niet gewoon exe files uit als je erop klikt
exe files werken niet onder linux..., het is dus NIET mogelijk om je windows programma's onder linux te draaien, als je wat meer ervaring hebt zou je ze hooguit kunnen laten emuleren met wine of vmware oid.

ik zou toch eens wat meer gaan lezen over linux als ik jou was.

edit: je kunt vanuit linux niet zo windows starten(je kunt niet het ene OS vanuit het andere starten), wel kun je met lilo een bootmenu maken waaruit je kan kiezen of je windows XP of linux wilt starten, je moet dan je ouders/broertje etc zo africhten dat ze dat snappen en dan in windows komen. eventueel kun je instellen dat lilo na bv 10 seconden automatisch linux opstart

• Hexyl
edit: ik wil gewoon bij XP kunnen vanuit LinuX en daarna ga ik wel documentatie zoeken

Verwijderd

Phant0m schreef op 06 september 2002 @ 12:58:
ik wil gewoon trilian installen
dat gaat niet!, lees nou eerst eens wat basic dingetjes van linux, anders krijg je het erg moeilijk...

en lees de reply's van mij en die erboven eens

Verwijderd

sorry modjes maar phant0m RTFM
FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 09/08

en ik heb echt sterk het gevoel dat je gewoon zit te trollen.

• Hexyl
trollen?

damn ik snap het gewoon niet

Verwijderd

Phant0m schreef op 06 september 2002 @ 13:02:
trollen?

damn ik snap het gewoon niet
lees dan eerst die faq eens door, en lees eens wat andere dingen over linux, daarna kunnen we je verder helpen

Verwijderd

Je vraagt een groot aantal dingen die je met enige moeite (lees zoekwerk, leeswerk) ook wel had kunnen ontdekken. Maar ja, hier vragen is makkelijker. :) Dus het lijkt me dat je de beoogde volgorde maar even om moet draaien, eerst lezen en dan kun je je XP partitie ook wel benaderen (read-only in geval van NTFS). Want om nou elke dag 5 topics over hoe een windows fs te mounten schiet ook niet echt op :)

Verwijderd

Dit soort topics loopt eigenlijk finaal uit de klauw. Ik zit dit nu zo wat door te worstelen allemaal maar ik vind dit eigenlijk echt niet kunnen.

Al die energie die hier door bekwame mensen moet worden gestoken in 1 persoon met vreselijke beginner vragen dan lijkt de prijs me te hoog. Uiteindelijk moet ook gedacht worden aan het algehele niveau van het forum. Nu weet ik wel iedere gebruiker die Linux gaat gebruiken is tof dus zoveel mogelijk hulp bieden als mogelijk is sta ik helemaal achter, maar iemand die nog niet eens weet hoe een console eruit ziet?

Het lijkt me toch echt dat zo iemand moet worden doorverwezen naar boekjes als linux in 24 uur ofzo (daar heb ik ook veel van geleerd). Kijk als hij zoiets nou eerst leest dan kan hij daarna terugkomen met zinnige vragen als ik lees hier nu blah blah en nou doe ik blah blah maar nou krijg ik die blah melding.

Ik stel soms zelf ook domme vragen en op sommige krijg ik niet eens antwoord zoals hulp bij het aan de praat krijgen van mms streams met mplayer waarbij achteraf dan bleek (zelf uitgevonden) dat 2.95 een bug heeft die sig fault 11 veroorzaakt bij het afspelen van mms streams en dat 2.95-3 uit de cvs wel goed is. Maar goed zo'n topic verdwijnt en niemand is ook erg geinteresseerd (snap ik ook wel) maar als iemand post en die zegt: 'ik heb nog nooit een console gezien maar ik denk dat mn linux het nu doet en ik wil mircen'. Vaak 1 en ander voorzien van de nodige hoofdletters en uitroeptekens dan wordt er 3 a 4 pages aan hulp besteed. Het lijkt me gewoon dat dit soort dingen moet worden doorverwezen naar een 'eerste hulp Linux' page ofzo maar het past niet in dit forum. Denk ik..

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
ben ik het redelijk mee eens ... zie ook
[rml][ SuSE] het werkt nu @ last maar ik wil mircen[/rml]

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

ik snap wat je bedoelt smasr, maar ikzelf betrap me er ook wel eens op om gewoon de duidelijk moeilijke vragen over te slaan eigenlijk. onder het moto weet ik toch niet. (wat vaak ook wel zo is :D )

maar door de toestroom van windows afval (ummafval als in afvallers van windows. niet troep ofzo). zijn er nu gewoon enorm veel newbie vragen,
en alhoewel we op zich wel een soort devschuur sfeer kunnen creeren. (zie vooral het topic daar over uur loon van een programmeur, je lacht je de tievus om het stelletje eleetisten)
lijkt me dat nou niet echt in de spirit van linux, en ook niet echt goed voor de gezeligheid.

maarja echt middelmatige vragen over linux zijn er niet.
tis meestal of 1 of ander obscuur iets of iets super simpels. (IMHO)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 14:38:
Dit soort topics loopt eigenlijk finaal uit de klauw. Ik zit dit nu zo wat door te worstelen allemaal maar ik vind dit eigenlijk echt niet kunnen.

Al die energie die hier door bekwame mensen moet worden gestoken in 1 persoon met vreselijke beginner vragen dan lijkt de prijs me te hoog. Uiteindelijk moet ook gedacht worden aan het algehele niveau van het forum. Nu weet ik wel iedere gebruiker die Linux gaat gebruiken is tof dus zoveel mogelijk hulp bieden als mogelijk is sta ik helemaal achter, maar iemand die nog niet eens weet hoe een console eruit ziet?

Het lijkt me toch echt dat zo iemand moet worden doorverwezen naar boekjes als linux in 24 uur ofzo (daar heb ik ook veel van geleerd). Kijk als hij zoiets nou eerst leest dan kan hij daarna terugkomen met zinnige vragen als ik lees hier nu blah blah en nou doe ik blah blah maar nou krijg ik die blah melding.

Ik stel soms zelf ook domme vragen en op sommige krijg ik niet eens antwoord zoals hulp bij het aan de praat krijgen van mms streams met mplayer waarbij achteraf dan bleek (zelf uitgevonden) dat 2.95 een bug heeft die sig fault 11 veroorzaakt bij het afspelen van mms streams en dat 2.95-3 uit de cvs wel goed is. Maar goed zo'n topic verdwijnt en niemand is ook erg geinteresseerd (snap ik ook wel) maar als iemand post en die zegt: 'ik heb nog nooit een console gezien maar ik denk dat mn linux het nu doet en ik wil mircen'. Vaak 1 en ander voorzien van de nodige hoofdletters en uitroeptekens dan wordt er 3 a 4 pages aan hulp besteed. Het lijkt me gewoon dat dit soort dingen moet worden doorverwezen naar een 'eerste hulp Linux' page ofzo maar het past niet in dit forum. Denk ik..

:)

Ben het grotendeels met je verhaal eens.

1 vraag alleen. Waarom staat dit topic dan niet in Schop een Modje?

Phant0m, wil je iets bereiken onder GNU/Linux dan zul je toch aardig wat zelfwerkzaamheid moeten verrichten. Dit betekent o.a. enorm (maar dan ook enorm) veel lezen en zelf dingen uit te zoeken.

Aan de manier van je replies in deze en het andere topic te zien, schort het daar nogal aan en ik raad je dan ook aan, om daar de volgende keer eens goed over na te denken voordat je in NOS een nieuw topic neerzet.

Dit betekent overigens geenszins dat een nieuw topic van je niet welkom is in NOS. Integendeel zelfs.

Verder geldt voor deze topic ook weer dezelfde link als waarmee ik je andere topic sloot.
Succes in ieder geval :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.