Consument gaat meer betalen voor kabelaansluiting

Pagina: 1
Acties:

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 18:37

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
De precieze hoogte van de prijsverhoging is moeilijk aan te geven. Per gemeente zal deze verschillen

RIJSWIJK - Consumenten moeten binnenkort maximaal een paar euro per maand meer gaan betalen voor kabeltelevisie. De kabelbedrijven kunnen door deze prijsstijging nieuwe diensten gaan aanbieden en het netwerk moderniseren. Dat zei algemeen directeur R. van Esch van brancheorganisatie Vecai donderdag.

Zo snel mogelijk

Consumenten gaan voortaan een vast maandbedrag betalen voor hun kabelaansluiting. De precieze hoogte van de prijsverhoging is volgens Van Esch moeilijk aan te geven. Per gemeente zal deze verschillen. Voor kabeldiensten als internet of televisiepakketten moet de gebruiker extra gaan betalen. Momenteel betalen de ongeveer zes miljoen klanten gemiddeld 10 euro per maand. De kabelbedrijven willen de verhoging zo snel mogelijk invoeren.

De prijsstijging is het gevolg van een convenant dat kabelbedrijven, programma-aanbieders en de overheid hebben afgesloten. Daarin is afgesproken dat kabelbedrijven meer internet-, tv- en telefoondiensten gaan aanbieden. Bovendien gaan ze hun netwerken openstellen voor concurrenten.

"Als we iedereen op een moderne infrastructuur willen aansluiten, is het redelijk daar een hogere prijs voor te vragen. De huidige tarieven zijn een ratjetoe. Die willen we standaardiseren. Bovendien werken sommige kabelbedrijven voor een te lage prijs", aldus Van Esch.

De Vecai pleit voor een nationale toezichthouder, bijvoorbeeld de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) of telecomtoezichthouder Opta, om de prijsstijging te reguleren. De Opta zei donderdag in een reactie dat de organisatie het convenant wel ziet zitten. Het bevordert immers de concurrentie en klanten moeten kunnen kiezen, aldus een woordvoerder.

Bron: www.nu.nl

Dit betekend dus dat mensen indirect gaan betalen voor het open stellen van het kabelnet. Maar gaat men met dat geld ook de kabelnetwerken die niet 2-weg geschikt, geschikt maken??

Dich bis echt unne foëzen haas

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
slaay schreef op 05 september 2002 @ 12:24:

Dit betekend dus dat mensen indirect gaan betalen voor het open stellen van het kabelnet. Maar gaat men met dat geld ook de kabelnetwerken die niet 2-weg geschikt, geschikt maken??

Mischien wel, maar wederom alleen in de druk bewoonde gebieden waarschijnlijk.
Ook met zo'n meevaller is het voor een kabelboer waarschijnlijk niet lonend om in kleine dorpjes te gaan investeren...

[edit]
Inderdaad even een titel-edit gedaan :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Wildfire

Joy to the world!

Je topictitel klopt niet.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
nog meer betalen :( het is toch goed zo :? upc heeft ook een misstap gemaakt bij dat nieuwe tv pakket ...

Verwijderd

belgië : TELENET = 41,95 euro/maand voor kabel
lekker goedkoop ivm holland :)

Verwijderd

Dit betekent dus ook dat je meer gaat betalen voor nieuwe diensten, die er dus nog niet zijn, en waarvan je nog maar moet afwachten of er behoefte aan is, of je het zelf ooit gaat gebruiken. Normaal is dat een aanbieder ZELF investeerd voordat z'n klanten er voor gaan betalen. vanwaar eigenlijk deze voorkeurs positie?

Belgie :
idd (erg) duur. Maar ... ik heel Belgie is in ieder gehucht een kabel aansluiting mogelijk, ook al woon je alleen op een berg. In Nederland houdt de kabel op te bestaan bij het bordje bebouwde kom.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Idd Snars, ik woon zelf in een gebied waar UPC verrekt iets up te graden, maar dan moeten we zeker wel meer betalen? En dat geld stoppen ze dan weer lekker in een stad die al alles heeft liggen zeker? Pff, dikke onzin. Als ze niks aan je eigen netwerk doen, hoef je toch zeker er ook niet voor te betalen? Anders maar eens antenne uit de mottenballen halen :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Inderdaad, nu moeten we extra betalen voor diensten die in de grote steden al draaien (lees Internet) en nieuwe diensten (straks natuurlijk alleen in de grote steden). Volgens mij wordt het langzamerhand tijd voor een schotel...

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:49
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 07:13:
Inderdaad, nu moeten we extra betalen voor diensten die in de grote steden al draaien (lees Internet) en nieuwe diensten (straks natuurlijk alleen in de grote steden). Volgens mij wordt het langzamerhand tijd voor een schotel...
alsof je goedkoper uit bent met een schotel.

Verwijderd

De schotel is (helaas) geen alternatief, maar hierover lopen wel andere topics.
Kabel(tv) vergelijken met satelliet(tv) is trouwens al geen goede zaak; het betreft twee totaal verschillende zaken. Meer als vrachtwagen<->bus, je gebruikt ze om (whatever) te vervoeren, maar dat is ook de enige overeenkomst

Verwijderd

Schotel is zeker een alternatief voor de kabel...niet alleen het zenderaanbod is 30 keer groter, de beeldkwaliteit is ook nog eens 10 keer beter.
Jammer alleen dat de duurdere decoders twin-tuner aan boord hebben zodat je iets kan opnemen van zender 1, terwijl je zender 2 kijkt.
Ik zit er steeds meer aan te denken om die kabel eruit te gooien, voor internet komt toch niet en KPN gaat met ADSL binnenkort onze grote vriend worden ;)
Jammer UPC....ze bekijken het daar maar!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

Mooi systeem he, wij gaan meer betalen zodat er concurrentie komt zodat we minder hoeven te betalen 8)7

Imho moeten ze opzouten met concurrentie op de kabel, en het weer lekker door de overheid laten regelen. Publieke zenders gratis doorgeven (NL, Belgie, Engeland, Duitsland) en voor een klein bedrag extra paketten,zoals een paar euro als je ook de HMG zenders wil, eurootje extra als je ook SBS6, V8 en Net 5 wil. Nog een eurootje extra voor de muziekzenders. Oh Discovery hoort er ook bij ;) Het is leuk dat ze concurrentie willen, maar als dat inhoud dat wij nu meer gaan betalen, zodat er straks concurrentie is en de bedragen weer teruggaan naar het huidige nivo, vind ik dat nogal raar. Mjah wie ben ik, de opta is het er mee eens dus het zal wel goed zijn :O Die is er tenslotte om ervoor te zorgen dat concurrentie mogelijk is. Dat wij als consument voorlopig alleen maar de lul zijn door de privatisering en concurrentie-mogelijkheid wordt voor het gemak maar vergeten.

PS dat je voor kabelinternet apart moet betalen vind ik logisch, ADSL zit ook niet standaard bij je KPN abbie in, alleen zoals het er staat klinkt het alsof iedereen alvast wat meer gaat betalen ook al heb je geen eens kabelinternet....

PS2 de consumentenbond is het er ook niet zo erg mee eens :) http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1031202623169.html

Exact expert nodig?

Pagina: 1