Toon posts:

Achteruitkijk camera op motor

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De spiegels op mijn motor werken perfect. Hoe ik ze ook afstel.. ik blijf tegen mijn schouders of ellebogen aankijken.

Nu zit ik te denken aan een cameraatje onder het kontje van de motor en een lcd display onder het kuipruitje. Aan een paar dingen heb ik al gedacht:

- Aangezien iedereen gewend is om in een spiegel naar achteren te kijken lijkt het me enorm handig om het beeld van de camera in spiegelbeeld weer te geven. Kan dat?

- Een groothoeklens(je) op de camera is een must. Zoveel mogelijk zicht is het best.

Weet iemand welke componenten ik kan gebruiken? Hoe kan ik een beeld inverteren? Is iemand anders hier al mee bezig? Enne... alles moet op 12 V werken.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:56

duderuud

Sliden is koel

Wat vind je hiervan:

http://files.motor-forum....d_zzr_frontwheel_ride.avi (29mb!)

Kleine DV-camera (JVC GR-DVP1) met tape vastgeplakt...

Motor-Forum.nl

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:22
Heh prachtig :)

Maar Mooseman, kun je eens niet kijken naar de setjes die vrachtwagenchauffeurs gebruiken in hun vrachtwagen als dodehoek camera. Ik weet alleszins dat dat camera's met groothoeklenzen zijn, spiegelbeeld weet'k niet.

Verwijderd

Topicstarter
Een vrachtwagen heeft iets meer ruimte om mooie cameraatjes te monteren. Op een motor houje het het liefst zo klein mogelijk. Een DV camera is buiten een dure ook een onpraktische oplossing. Het hele idee is dat ik zonder spiegels kan rijden. Vasttapen is leuk om te stunten... gebeurt ook wel regelmatig.. Ik ben meer op zoek naar een structurele oplossing. (Dat de beelden op te nemen zijn zou eventueel ook leuk zijn >:) )

Verwijderd

Als je dan je cam hebt geïnstalleerd op je moto, probeer dan mij eens te evenaren:

>:) ;-)

http://warrior.bikepics.c...-Hayabusa-320km-13sec.wmv

Verwijderd

Topicstarter
Gaat me niet lukken. Een 900SS haalt hooguit 220 op de klok. Keertje dijkje pakken?

Ik heb overigens nog geen bevredigend antwoord gehad. Is er niemand die er ervaring mee heeft?
Pagina: 1