Toon posts:

[XP] Zuigt. (Zoeken in netwerkfolders)

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik begin zo onderhand strontziek te worden van Windows (XP). Vooral met netwerken.

Zodra ik iets ga zoeken (bijvoorbeeld *.psd) op een andere computer in mijn workgroup, dan verdwijnt na een tijdje plotseling mijn taakbalk :?

Met alt-tab kan ik dan nog wel tussen programma's switchen, maar de taakbalk is dan gewoon pleite.

Het gaat om een schone Win XP installatie op een nieuwe computer.

En zo heb ik nog wel 1000 bugs elke dag die ik nu even niet bij de naam kan noemen, maar ik heb geen zin meer om me halve leven te vergooien aan het doorspitten van de knowledge-base van Microsoft naar oplossingen voor bugs.

Ik begin er (na 5 jaar) :r van te worden. Op elke computer (nieuw of oud) heb ik problemen en bugs met Microsoft OS'sen (van Win95 tot WinXP). Dat is ook waarom ik die troep nooit orgineel koop :(

Zoals je ziet, begon deze topic met een vraag, maar eindigde het in een soort troll/flamebait. Van dit gedrag heb ik eigenlijk nooit last, maar nu lucht ik mijn hart weer even, zodat ik weer een jaartje energie heb om vrolijk bugs te omzeilen tijdens het werken (zoals iedereen doet).

Check trouwens voor de gein eens alle topic-titles van GoT > WOS, dan weet je waar ik over praat 8)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2002 11:45 . Reden: Typo's ]

Verwijderd

stap dan over naar win2k en ga iemand anders vervelen

Verwijderd

XP home of XP-pro ?
Maar als je zoveel problemen hebt snap ik niet dat je niet (bv) een Apple koopt, met Linux, BEOS of ... gaat draaien, of gewoon iets heel anders gaat doen.

edit:

tiepvouten weghalen

Verwijderd

slotje? ;)

Verwijderd

Opgelucht?

Er zijn trouwens massa's mensen die zeer tevreden zijn met Windows 2000/XP, het ligt dus niet alleen aan het OS, maar misschien ook wel aan de gebruikte hardware, de drivers, en niet te vergeten ook een beetje aan de gebruiker.

(als je je zo lang al ergert, waarom stap je dan niet over op een ander OS?) :?

Verwijderd

PS: Bugs oplossen houd het een beetje leuk. Wat zou het leven zijn zonder problemen.

• Future
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Hoe was dat ook alweer? De grootste bug zitten tussen het beeldscherm en de bureaustoel in?

Blaat

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 11:46:
XP home of XP-pro ?
Maar als je zoveel problemen hebt snap ik niet dat je niet (bv) een Apple koopt, met Linux, BEOS of ... gaat draaien, of gewoon iets heel anders gaat doen.

edit:
tiepvouten weghalen
Windows XP Home (Legaal op mijn werk) Windows is gewoon leuker, omdat alles compatible is en iedereen het heeft.

Alleen jammer van de bugs. Soms heb ik trouwens mazzel. Mijn PC thuis heeft het ongeveer een jaar perfect gedaan zonder hem te hoeven formatteren (Win ME). Toen hij uiteindelijk toch gek begon te doen installeerde ik hem opnieuw en vanaf toen alleen weer problemen gehad. Het is dus "gokken" of het deze keer een goede installatie wordt of niet. De ene keer doet XP het perfect en de andere keer (onder dezelfde omstandigheden) wordt je geconfronteerd met de ene bug na de andere :(

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 22:18
Er zijn anders veel mensen (zoals ik) die nog geen last gehad hebben van hun win2000 en xp professional. :)

Verwijderd

Topicstarter
Future schreef op 05 september 2002 @ 11:51:
Hoe was dat ook alweer? De grootste bug zitten tussen het beeldscherm en de bureaustoel in?
Je hebt gedeeltelijk gelijk... sommige mensen gaan lopen rommelen en tweaken met drivers, hardware en software en vernaggelen zo zelf hun systeem.

Ik ben die fase al gepasseerd en doe alles volgens het boekje en laat gewoon alle instellingen staan.

Dan kun je volgens mij niet zeggen dat de bug tussen het beeldscherm en de bureaustoel zit.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
* Vorkie heeft nooit problemen gehad met WIndows Xp...

Alleen met mezelf... maarja overklokken, verkeerde timings...

Ik ben blij dat Xp dan niet opstart, of gaat vastlopen, Win9x wordt er zo instabiel van als de toren van pisa...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:18

Smarron

The bend

Ik heb geen enkel probleem met zoeken op het netwerk. Vind altijd alles en hij kapt er nooit meer. Lijkt me idd iets van een brakke installatie of hardware probleem. Het is wel wat je zegt, soms perfect, soms een slechte installatie. Daar heb ik soms ook last van. Heel weird.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik heb ook een gelijkaardig probleem.
Voor verse reinstall ging browsen via netwerk erg traag en van executable files kon ik geen properties opvragen.
Nu kan ik snel browsen maar downloaden kan ik vergeten. max 2 tot 6mbit met een 100mbit kaart. Hetzelfde wanneer iemand naar mijn pc wil uploaden (zelfde richting)
Uploaden naar andere pc's doe ik aan de volledige snelheid.
Ik heb al kabels gecontroleerd, de switch, alles.
Dan kwam ik op het idee om effe een ftp server te installeren op de andere pc.
Ik download weer aan de maximum snelheid. Blijkbaar een probleem met de drivers van men NIC en filesharing. Toen er nog een pc met win98 in het netwerk hing geraakte ik daar helemaal niet op.
Nu draaien ze voorlopig allemaal Windhoos XP Prof. Ik ga binnekort een reinstallen met win2k/linux en een andere pc met win98/linux en dan nog eens kijken wat hij doet. Voorlopig behelp ik mij met ftp.
Men NIC is een D-link 530TX, welke heb jij?

Verwijderd

XP home (netwerk support eruitgesloopt) zuigt, en bladeren in je netwerkomgeving is bekend dat het ontzettend traag is. Gewoon drive mappen zal sneller gaan.

Verwijderd

Windows XP zuigt???? Hoezo, heb je via een case mod een stofzuiger gemaakt of zo??

Jij poneert de stelling dat je windows nooit legaal koopt, hoe kun je dan weten of het zuigt. Je mag die "rotzooi" niet eens op je PC hebben man. |:(

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 06:50
in tweakXP zit een functie om de netwerk toegang in XP te versnellen.
taakbalk kun je terugkrijgen door op Ctrl+Alt+Del te duwen, en dan in dat menu nieuwe taak >>>> explorer>>>>enter

bij CustomizeXP zit een functie die dit voor je doet elke keer als je explorer crashed..

wees blij dat je XP hebt, bij 98 ed gebeurt dit ook, maar als dan je explorer crashed kun je resetten.

TheS4ndm4n#1919

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 13:28

S1W

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 12:24:
Windows XP zuigt???? Hoezo, heb je via een case mod een stofzuiger gemaakt of zo??

Jij poneert de stelling dat je windows nooit legaal koopt, hoe kun je dan weten of het zuigt. Je mag die "rotzooi" niet eens op je PC hebben man. |:(
Amen! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 12:24:

Ik heb het ook helemaal niet :) Ik draai het (legaal) op mijn werk. En thuis heb ik Win 98 (oem bij computer). Maar de volgende keer ga ik er echt geen geld meer aan uitgeven totdat ze eindelijk eens een OS maken dat altijd gewoon goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Maar in ieder geval kun je dus zeggen dat een MS installatie afhankelijk van de hardware, omstandigheden en geluk het soms wel goed doet en soms niet.
Ik ben in ieder geval nog niemand tegen gekomen waarbij echt ALLES het perfect doet. Maar bij de meeste mensen is het wel werkbaar. Ik moet zeggen dat Win 98 het thuis momenteel (aardig) bugloos doet.
De problemen bij nieuwe installaties lopen uiteen van stomme dingen, zoals het niet onthouden van printer instellingen tot het iedere keer vastlopen bij het openen van een JPEGje in MS Paint :(
Moet je dit nou accepteren als normaal en er Euro's voor over de toonbank leggen, of niet?
Ik geef toe dat er veel ontwikkel-werk in de OS'sen van MS zit. Maar het gaat er uiteindelijk toch om of het een deugdelijk product is, of niet?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2002 12:52 . Reden: Typo's ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 12:51:
Maar in ieder geval kun je dus zeggen dat een MS installatie afhankelijk van de hardware, omstandigheden en geluk het soms wel goed doet en soms niet.
Ik ben in ieder geval nog niemand tegen gekomen waarbij echt ALLES het perfect doet. Maar bij de meeste mensen is het wel werkbaar. Ik moet zeggen dat Win 98 het thuis momenteel (aardig) bugloos doet.
De problemen bij nieuwe installaties lopen uiteen van stomme dingen, zoals het niet onthouden van printer instellingen tot het iedere keer vastlopen bij het openen van een JPEGje in MS Paint :(
Moet je dit nou accepteren als normaal en er Euro's voor over de toonbank leggen, of niet?
Ik geef toe dat er veel ontwikkel-werk in de OS'sen van MS zit. Maar het gaat er uiteindelijk toch om of het een deugdelijk product is, of niet?
Alles doet het bij mij thuis perfect met Windows XP op drie verschillende PC's. En dat was met Windows 2000 ook al zo.

Hiep hiep, ik ben de eerste!! :?

effe serieus nu
De belangrijkste reden dat Windows 2000 of XP het soms niet stabiel doet is inferieure hardware en/of drivers. Dat ligt niet aan Windows zelf. Als je op dezelde -inferieure- hardware in dit geval Linux zou installeren zou best wel een je messages of je dmesg vol kunnen staan met allerlei wazige onzin.

Verder betekent het feit dat twee installaties op dezelfde hardware de ene keer een brakke, en de andere keer een stabiel OS oplevert alleen maar dat er niet exact op dezelfde wijze gewerkt is. kan niet anders.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2002 13:52 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 13:48:
[...]

Alles doet het bij mij thuis perfect met Windows XP op drie verschillende PC's. En dat was met Windows 2000 ook al zo.

Hiep hiep, ik ben de eerste!! :?

effe serieus nu
De belangrijkste reden dat Windows 2000 of XP het soms niet stabiel doet is inferieure hardware en/of drivers. Dat ligt niet aan Windows zelf. Als je op dezelde -inferieure- hardware in dit geval Linux zou installeren zou best wel een je messages of je dmesg vol kunnen staan met allerlei wazige onzin.

Verder betekent het feit dat twee installaties op dezelfde hardware de ene keer een brakke, en de andere keer een stabiel OS oplevert alleen maar dat er niet exact op dezelfde wijze gewerkt is. kan niet anders.
Hmmm, ik heb een nieuwe P4 op m'n werk met een riva tnt2, een standaard Realtek 10/100 NIC en een onboard AC97 geluidschip. Hij is vorige week schoon met (legaal) WinXp erop afgeleverd.

Als ze hiervoor al geen normale drivers kunnen maken, dan weet ik het ook niet meer...
Verder doet de PC het trouwens goed, ik moet alleen geen Searches over het netwerk doen, want dan verdwijnt mijn taakbalk. Niet echt cruciaal, maar toch irritant.

Verwijderd

Om een lange en oeverloze diskussie te voorkomen zou ik maar 1 ding kunnen zeggen: Er is toch echt een reden waarom die PC niet stabiel is, dat ligt niet aan Windows.

Windows XP kan toch echt heel stabiel zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 15:06:
Om een lange en oeverloze diskussie te voorkomen zou ik maar 1 ding kunnen zeggen: Er is toch echt een reden waarom die PC niet stabiel is, dat ligt niet aan Windows.

Windows XP kan toch echt heel stabiel zijn.
De discussie loopt idd niet echt ergens op uit, nee :)
Maarja, toen ik dit topic strartte, was ik ff pissig en dat is er nu gelukkig weer uit.
Ik vond gewoon dat alles het een keer zonder gezeik moest doen.

Nu ga ik maar weer vrolijk door modderen met Windows ;)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Niet echt een nuttige discussie ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.