Ik heb een UBB code die op zich wel lekker werkt echter een paar dingen werken niet zoals het moet.
Als eerste heb ik een stukje code welke zorgt voor het vervangen van emailadressen door klikbare exemplaren, echter het tweede stukje code gaat rustig nog vervangingen doen in de uitkomst van het tweede stukje code. Wat moet ik hieraan veranderen wil het wel de dingen doen die ik wil :):
Daarnaast lukt het mij niet om tags te nesten. Zo kan ik het niet voor elkaar krijgen om met deze code
De code die ik gebruik voor die tags is:
Als eerste heb ik een stukje code welke zorgt voor het vervangen van emailadressen door klikbare exemplaren, echter het tweede stukje code gaat rustig nog vervangingen doen in de uitkomst van het tweede stukje code. Wat moet ik hieraan veranderen wil het wel de dingen doen die ik wil :):
PHP:
1
2
3
4
5
| // email adressen invoeren $artikel = preg_replace('#\\[email=([^\]]+)]([^[]+)\[/email]#i', '<a href="mailto:$1" class="body">$2</a>', $artikel); // zorgt voor een klikbaar emailadres // is alleen iets te aggressief met de vorige :{ $artikel = eregi_replace("[[:graph:]]+@[^<>[:space:]]+[[:alnum:]]", "<a href=\"mailto:\\0\" class=\"body\">\\0</a>", $artikel); |
Daarnaast lukt het mij niet om tags te nesten. Zo kan ik het niet voor elkaar krijgen om met deze code
code:
een plaatje te krijgen welke gecentreerd is en linkt naar iets.1
| [center][url=hyperlink][img]plaatje[/img][/url][/center] |
De code die ik gebruik voor die tags is:
PHP:
Ook hier weer de vraag, hoe kan ik het oplossen?
1
2
3
4
5
6
7
| // maakt een hyperlink $artikel = eregi_replace("\\\[url=([^\\\[]*)\\]([^\\\[]*)\\\[/url\\]","<a href=\"\\1\" target=\"_blank\" class=\"body\">\\2</a>",$artikel); // centreert $artikel = eregi_replace("\\[center\]","<center>",$artikel); $artikel = eregi_replace("\\[/center\]","</center>",$artikel); //Afbeelding invoegen $artikel = preg_replace("/\\[img\](.*?)\\[\/img\]/si", "[img]\"\\1\"[/img]", $artikel); |