Toon posts:

Welke Case?-->Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke kast kan ik het beste nemen? De Chieftec Midi Dragon DX-01B-D Zwart met een Enermax EGP301 300w of de Thermaltake Xaser II 5000 Plus + orginele Thermaltake 350watt voeding?

Tevens ben ik op zoek naar negatieve!!! ervaringen met de genoemde kasten. Zoals niet passende componenten, bedieningsproblemen van Thermaltake Xaser II 5000 Plus(fans,temp), Deurtje's die uit de Chieftec vallen :P.

Ik hoor het graag.
Grtz My

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2002 10:52 . Reden: Voeding Chieftec Toegevoegd ]

Verwijderd

uhmm ik denk dat je de thermaltake moet nemen omdat daarbij een temp ding bij zit en 350 watt voeding

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 10:49:
uhmm ik denk dat je de thermaltake moet nemen omdat daarbij een temp ding bij zit en 350 watt voeding
Bij de Chieftec zit een Enermax EGP301 300w

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:19
* RocketKoen heeft een sjiefteg met 360W ernemax en nog geen enkel probleem, alleen lekker ruim en veel plaats voor koeling en mods

TheS4ndm4n#1919

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Waarom zou je een losse Enermax voeding kopen? (Ik neem aan dat je voeding en kast los koopt.) Bij Salland Automatisering heb ik onlangs een Chieftec DX-01BL-D (zelfde type als jij maar dan blauw ipv zwart) met High Power HPC-340-201 PFC 340 W voeding erbij gekocht voor EUR 111,55.
Dit schijnt wel een goed merk te zijn http://www.highpowersupply.com/product-ps-hpc340201.htm , en ook een fluisterstille voeding te zijn...

De specs van de HPC website:

* 340 Watts output;
* Recommended by AMD for Athlon/XP/Thunderbird/Duron (+P4 compatible);
* Extra long cables to support server (full) tower cases;
* Fan speed Monitor connector;
* Automatic fan speed control (AFC) with built-in temperature sensor;
* I/O Switch for manual shut-down;
* Built-in Triple Protection.

In de T.net Pricewatch is de laagste prijs voor een losse Chieftec kast (van het type DX-01-XX-D) is nu EUR 77 (of 69), dus die voeding krijg ik voor EUR 34 (resp 42)!! Een losse (Enermax oid) 350 W voeding kost je dan natuurlijk veel meer (tussen de 65 en 91 nu).

Ik krijg de Chieftec case als het goed is vandaag, dus ik kan er nu nog weinig over zeggen. Zo'n Thermaltake Xaser vind ik zelf op het eerste gezicht iets te afzichtelijk (ok, misschien een beetje sterk uitgedrukt) om te kopen. Als ik m'n case vandaag heb, en ik stuit nergens op, geen problemen, dan hoor je dus niks van mij aangezien je alleen om negatieve ervaringen vroeg. >:)

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ho, de voeding die ik erbij heb gekregen is 360 W!! Hoera! :D
Ik m'n kast net binnen, en mooi dattie is! :9~
Maar goed, als je verder niet wil weten hoe handig het hele systeem van Chieftec is dan zal ik daar geen letter aan verspillen. ;)

1 dingetje dan misschien: het zijdeurtje valt al uit de zijkant van de kast als je hem nog maar een stukje open doet, terwijl ik in een review dacht gelezen te hebben dat het deurtje pas open ging als je hem helemaal open had gezet. Maakt verder niet uit, maar ik vind dat het eigenlijk geen deurtje meer is als je hem niet open kan zetten/laten staan (alsof je bij de voordeur van je huis als je hem open doet de deur meteen uit zijn scharnieren valt).

Edit: die Thermaltake kasten zijn toch gewoon aangepaste (professioneel gemodde :) ) Chieftec kasten? Dan zal het deurtje wel op exact dezelfde wijze werken.

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor de response
Pagina: 1