Toon posts:

Deeplinks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor mijn werk ben ik op zoek naar meer informatie met betrekking tot "deeplinking" ik wil hier graag de voordelen en nadelen van weten.
Aangezien wij op onze eigen website/server een groot aantal plaatjes hebben van diverse producten en leveranciers, willen wij eigenlijk nu gebruik gaan maken van het zogenaamde deeplinking. Kan iemand mij hier de voordelen/nadelen of eventuele andere informatie overgeven?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

Nadeel: anderen kunnen jouw plaatjes (en evt,. pagina's) op hun site gebruiken, en het kost jouw geld. Het is alleen "goed gebruik" (imho dan) om als je een plaatje altijd op je site wilt tonen, 'm gewoon op je eigen server te hosten, of als je site behoorlijk druk is (nogal lullig om iemand anders voor weet ik veel hoeveel Mb op te laten draaien omdat jij hun plaatje op de site wilt tonen).

Voordeel: zie nadeel, aangezien dat imho ook een voordeel is. Het is handiger om iemand een directe link te kunnen sturen, dan de url van de hoofdpagina en dan een stappenplan hoe je die ene pagina of dat ene plaatje kunt vinden.

Bedoel je eigenlijk dat je deeplinking mogelijk wilt maken op jullie eigen site, of juist dat je afbeeldingen linkt naar de sites van de leverancier?

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
We kunnen kiezen of we zetten alle plaatjes van al onze leveranciers en dat zijn er nogal wat op onze server, en die updaten we een keer in de zoveel tijd.
Of we doen het via een deeplink naar de leveranciers en halen daar de plaatjes vandaan...
Vandaar dat ik de voordelen/nadelen wil weten :)

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Nadeel zou ook kunnen zijn dat als de site van een leverancier down is (als ze bijv. bij een crappy provider zitten of zo) je op jullie site van die afbeeldingen natuurlijk ook niks te zien krijgt.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

Down zijn is idd ook een nadeel... en als ze het logo veranderen en een andere naam geven heb je ook een probleem.
Ik zou zeggen, overleg het eens met je leverancier. Ik weet niet hoe druk bezocht jullie site is, maar ik kan me voorstellen dat Parse bv het Parse logo onderaan toch liever niet vanaf hun eigen server laat halen. Wordt ie natuurlijk wel wat gecached, maar ja, bij iedere harde refresh haal je ook de afbeelding opnieuw op of genereer je iig weer extra dataverkeer.

Voordeel is natuurlijk ook dat als zij het logo veranderen maar dezelfde naam houden, je automatisch het nieuwe logo hebt :) Ik zelf vind het het netste om afbeeldingen in principe vanaf je eigen site te laten komen, behalve als je een Links sectie hebt, dat vind ik weer iets waarbij je wel plaatjes vanaf de betreffende site laat komen.

Exact expert nodig?