[javascript] Mouseover probleem

Pagina: 1
Acties:

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Topicstarter
Goede morgen,

Ik heb een probleempje met een mouseover die ik heb gemaakt. Het mouseover event wordt aangeroepen vanuit een <td>, en in die <td> zitten wat andere tags.
Nu is het probleem het volgende.
De mouseover werkt keurig, maar "te vaak".
Even code van een willekeurige <td>
code:
1
2
3
4
<td onmouseover="fnSetSubMenuItem(this, iId, 'on');" onmouseout="fnSetSubMenuItem(this, iId, 'off');">
   [img]"/Images/CVLogo.gif"[/img]
   <b>Gastenboek</b>
</td>

Wanneer ik dus met de muis over een <td> ga, worden er !!!5!!! events getriggerd, nml onmouseover/out/over/out/over.
Heeft iemand een idee hoe dit kan??

Ik heb MSDN, Google, Devguru, de search, en natuurlijk m'n eigen kennis al geraadpleegd, maar geen van deze resources geeft mij een antwoord. ;)

Alvast bedankt.

oh ja, voor een voorbeeld, check http://msc.casualvictims.com

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:35
Ik zie geen probleem. Maar geld die mouseover voor de hele td, of alleen de content? Ik gebruik het enkel met plaatjes.

Wat ook wel mooi werkt, is een timer, die er voor zorgt dat het menuutje ook weer weggaat.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

Dit komt doordat je zodra je over de image of de tekst gaat met je muis je een onmouseout creert voor de td.

Het is niet zo dat als je een onmouseover op een td zet dat die dan ook geld voor alles wat daar in staat. ;)

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
Hallo Yogho,
Dat klopt wat je daar zegt, maar, is er geen manier om dat af te vangen??
Ik heb dat al geprobeerd met de event codes, maar, daar kan ik geen fatsoenlijke data uithalen.
Ik vind het namelijk zonde om te veel acties te creeeren, ook al zijn ze slechts client side.

• André

André

Analytics dude

Zoveel acties zijn dat niet hoor, met die kleine events heeft een 486 zelfs geen moeite. Probeer onmousemove maar eens, die geeft pas een lading events.

En je kunt het niet afvangen.

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Mischien door het hele zooitje binnen de <TD> tussen <SPAN>...</SPAN> te zetten?
En dan de OnMouseOver op de <SPAN> van toepassing te laten zijn?

Ik denk ff hardop, dus ik garandeer niet dat het werkt :)

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan.
Vergroot de gif met het logo, zorg dat het rechtergedeelte transparant is, want dan blijft het het wijzigen van de achtergrondkleuren van de TD zichtbaar.
En geef de Gif een Id, daar trigger je dan op.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<script language="javascript">

function actvt(ww){
objct=ww.id;
if (objct=="voorbeeld1")
fnSetSubMenuItem(this, iId, 'on');
else
if (objct=="voorbeeld2")
jouw_functie3();
objct="";
}

function dactvt(ww)
{
objct=ww.id;
if (objct=="voorbeeld1")
fnSetSubMenuItem(this, iId, 'off');
else
if (objct=="voorbeeld2")
jouw_functie4();
objct="";
}
</script>
</head>

<td>[img]"="/Images/CVLogo.gif"[/img]
   <b>Gastenboek</b>
</td>

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
Ik heb al een stuk meer code geprobeerd, waaronder ook de onMouseMove, maar het probleem is dat het submenu moet blijven staan wanneer je van een hoofditem af gaat, en het submenu op gaat.
Probleem hierbij is dat dan toch de onMouseOut van het hoofditem wordt getriggerd.
Nu heb ik geprobeerd om x en y coordinaten bij te houden, deze dan te vergelijken met de vorige waarden, maar helaas mocht dat ook niet werken.

Toen heb ik de div waarin het submenu wordt gebouwd over het hoofditem heen gelegd, zodat deze de events zou overnemen, maar dat werkte ook al niet.

Mocht iemand weten hoe je een submenu weg kunt halen wanneer je aan de linker/rechter/bovenkant met je muis weggaat, en laten staan wanneer je aan de onderkant weg gaat met de muis, post je idee. :)
Zou ik erg blij mee zijn :)

• André

André

Analytics dude

Als je onmouseout getriggerd word moet je met een vertraging van 100 msec het menu sluiten tenzij je binnen die tijd weer een onmouseover hebt gehad. Want zodra jij over letters heen gaat in die TD word onmouseout getriggerd en tegelijk daarna ook onmouseover.

Dus als je die vertraging er op zet zal het menu aleen sluiten als je echt van de TD af bent, omdat na de onmouseout niet binnen 100msec een onmouseover is gekomen. :7

* André vind zichzelf een beetje vaag maar wel lekker. 8)7
Pagina: 1