Toon posts:

Wat is welk voltage?

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals mijn vraag dus is, wat is welke voltage, ik bedoel dus, op hoeveel volt draaien de cdrom spelers nou en de harde schijven?? op de 12 volt of zit die ergens anders op? ik weet wel dat m'n proc op 1,8 v draait en het geheugen op 3,3. maar nu de rest nog? :?

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:38

TwoR

Gekleurde stippen

wat dacht je van even zoeken met google.

Verwijderd

Topicstarter
ja zover was ik ook al, alleen nix gevonden.

Verwijderd

beetje simpele search vraag..

maar goed... overal waar een rood draadje heen gaat gebruikt 5 volt
gaat er ook nog een geel draadje heen dan gebruikt ie ook 12 volt

( naar diskette station bijv. gaat een geel en rood draadje, maar als je goed kijkt op je printplaat van je diskette station zie je dat hij alleen de rode draad gebruikt, dus werkt deze op 5 volt.)

(zwart is de nulleiding)

Verwijderd

Topicstarter
aha juistem dus er gaat wel 12 volt door die stekkertjes, het ligt er dus alleen aan of de apparaten die gebruiken ja of nee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 10:11:
aha juistem dus er gaat wel 12 volt door die stekkertjes, het ligt er dus alleen aan of de apparaten die gebruiken ja of nee.
precies, meestal kun je dat bij de aansluiting al zien of ie ook gebruikt wordt... dus sloop je kast open pak een onderdeel en kijk welke voedingslijnen(draden) hij gebruikt. :)

Verwijderd

Topicstarter
nee prima, dan weet ik genoeg :) , ik wou dat ff weten omdat ik van plan ben om zo'n KITT (die auto weetjewel) licht in te bouwen, en dat wou ik slopen uit een 3e remlicht :P

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 10:21:
nee prima, dan weet ik genoeg :) , ik wou dat ff weten omdat ik van plan ben om zo'n KITT (die auto weetjewel) licht in te bouwen, en dat wou ik slopen uit een 3e remlicht :P
als je dat soort grappen uit gaat halen zou ik gewoon een multimeter aanschaffen. Meten is weten he...

de betaler vervuilt

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:58
Basiskennis dit soort dingetjes. Gebruik de search..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.