Datalimiet bij Planet ADSL

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hi,

Zoals jullie hieronder kunnen lezen gaat Planet een datalimiet instellen voor het gebruik van ADSL.

http://www.webwereld.nl/nieuws/12343.phtml

Dit was eerst een fair-use-policy. Nu wil graag weten hoeveel dataverkeer online gamen veroorzaakt. Kom ik als ik zo'n 3 uur per dag online game dan boven 1GB uit?

Voor de rest vind ik het bullshit. Ben je 11 maanden keurig onder die limiet, in de ene maand in het jaar dat je bijv. een aantal Linux distro's (3 x 650MB = 1950MB) binnenhaald mag je meteen al 1000/100 * 0,5 = 5 Euro extra betalen. Niet dat ik dat niet overleef, maar ik vind het wel te ver gaan! :(

Meer info:
http://www.planet.nl/adsl/0,1309,93_1477_,00.html

Godfather Bodybuilding topic reeks

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
10 kB/sec* 3600 = 36000 kB/uur
36000 / 1024 = 35MB

Ongeveer zoveel MB per uur dus, wat ook gewoon te meten is :P

dus per dag 100MB, zodat je per maand al boven de 3GB zit..
Is die limiet 1 GB/maand? Dat is dan wel erg laag :o

🌞🍃

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:35
Het gaat hier wl om de Lite versie en niet om de bestaande comfort en advanced vormen.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• kamerplant
  • Niet online
Jeroen Blom schreef op 05 september 2002 @ 08:16:
Het gaat hier wl om de Lite versie en niet om de bestaande comfort en advanced vormen.
O ja, dat is waar ook :)
Dan vind ik het alsnog erg weinig. Maarja, 1 euro per extra GB is het dan, wat ook wel weer te doen is. :P

🌞🍃

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:49
DataBeest schreef op 05 september 2002 @ 08:20:
[...]

O ja, dat is waar ook :)
Dan vind ik het alsnog erg weinig. Maarja, 1 euro per extra GB is het dan, wat ook wel weer te doen is. :P
0,50 euro per 100MB -> 5 euro/GB

Verwijderd

Omg ik schrok me dood 8) Download meer dan een gig per dag :D
Heb hier comfort

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 16:16
Nou, geloof me maar dat als ze deze 'lite' abonnementsvormen gaan monitoren dat het een kwestie van tijd is dat de gewone vormen ook aan de beurt komen. Ik hoorde dat er tot nu toe eigenlijk niet echt gemeten werd door XS4ALL, etc. maar als ze nu een goed systeem daarvoor hebben dan blijft het vast niet bij de Lite versies. Natuurlijk konden ze het altijd al meten maar waarschijnlijk zijn nu de tools in place.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40
Ik vind het wel goed dat er nu meer differentiaties komen. Je kan het misschien niet leuk vinden, maar wie veel download mag ook meer betalen. (als je meer km per dag met je auto rijdt, moet je toch ook meer aan brandstof uitgeven...). Zo wordt breedbandinternet ook aantrekkelijk voor de "gewone" surfer. :Y)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

Vulcan750 schreef op 05 september 2002 @ 10:02:
Ik vind het wel goed dat er nu meer differentiaties komen. Je kan het misschien niet leuk vinden, maar wie veel download mag ook meer betalen. (als je meer km per dag met je auto rijdt, moet je toch ook meer aan brandstof uitgeven...). Zo wordt breedbandinternet ook aantrekkelijk voor de "gewone" surfer. :Y)
Vind ik sowieso wel een goed plan, ben je tenminste ook van die zeikerds af die maar roepen dat ze wel betalen voor zoveel Gb maar het niet gebruiken. (xs4all.general vroeg er toevallig laatst eentje om een datalimiet zodat ie niet "teveel" betaald). En tis sowieso ook eerlijker, waarom zou je buurvrouw die alleen maar html paginaatjes checkt en wat mailt, net zoveel moeten betalen als iemand die 100Gb per maand naar binnen slurpt.

Exact expert nodig?

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Maar t concept van breedband is toch onbeperkt internetten voor een VAST bedrag..... t lijkt wel analoog inbellen dan! Hoe langer (lees meer) hoe duurder t wordt!

Verwijderd

Roelemewoel schreef op 05 september 2002 @ 10:32:
Maar t concept van breedband is toch onbeperkt internetten voor een VAST bedrag..... t lijkt wel analoog inbellen dan! Hoe langer (lees meer) hoe duurder t wordt!
Ze proberen alleen maar te bemiddelen voor de mensen die niet perse 512 kbit en een hoge fup/datalimiet hoeven te hebben...dat is de enigste manier om de kosten een beetje te drukken. Dus wat jij zegt is onzin. Je hoeft niet perse het Lite abbonnement te nemen.

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13
Veel mensen i-netten gewoon alleen beete site`s bezoeken en al die huisvrouwen die op IRC chatten etc, daarvoor is het LITE abbo gekomen

Verwijderd

planet heeft het al heel lang. de nieuwe abbo vorm die ze invoeren (256//64) heeft een dataliemiet van 1 gb/maand. De basic versie (512//128) heeft een fair use policy maar ook een vast datalimiet die vast staat op 30 gb.

die 30 gb is geen probleem om te halen, als je ff een beetje leecht uit de newsgroepen haal je het zo (193 mb/uur --> 4,5 gb/dag). Maar voor de normale mensen die af en toe een album / film downloaden is het echt meer dan genoeg (ik zit er meer tussen in).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ze doen er trouwens niets mee hoor. Ik zit hier met drie man op die aansluiting en we downloaden alledrie weleens een film ofzo... we hebben maanden ruim die 30/40gig gehaald en je hoort er niets van...

Bij het lite abbo is het inderdaad wel zo dat je bijbetaalt, als is 5 euro per gigabyte wel heel erg veel....

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Aha, ik schrok al.

Kennelijk niet goed gelezen. Dus 30GB voor 'mijn' abbo? Hmmm, moet lukken om eroverheen te komen eronder te blijven... :P

Godfather Bodybuilding topic reeks

• jadjong
  • Niet online
JvS schreef op 05 september 2002 @ 11:38:
Ze doen er trouwens niets mee hoor. Ik zit hier met drie man op die aansluiting en we downloaden alledrie weleens een film ofzo... we hebben maanden ruim die 30/40gig gehaald en je hoort er niets van...

Bij het lite abbo is het inderdaad wel zo dat je bijbetaalt, als is 5 euro per gigabyte wel heel erg veel....
Zoveel is 5 euro per GB niet, zeker niet als je het vergelijkt met aanbieders als Chello en Zeelandnet.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

Roelemewoel schreef op 05 september 2002 @ 10:32:
Dat is de moeilijke discussie "wat is onbeperkt".
t Moet niet zo zijn dat je een soort telefoontikken hebt alleen dan op kabel of adsl, maar verschillende pakketten voor verschillende eisen... ik zou dan gaan voor mn huidige abbie (Maxx met 100Gb datalimiet) maar ik kan me prima voorstellen dat sommigen misschien zeg 10 euro minder willen betalen voor ook 2-8mbit maar dan met zeg 50Gb dataverkeer. Als je die keuze hebt, is dat toch alleen maar mooi. (moet je uiteraard wel makkelijk kunnen switchen en zo, maar als je alleen maar 1 album in mp3 formaat download, wat moet je dan met 100Gb dataverkeer. Als ze dan de mogelijkheid bieden om goedkoper ook die verbinding te kunnen nemen, alleen met minder dataverkeer, perfecte oplossing lijkt me. Uiteraard betaal je meer als je ook meer verbruikt, lijkt me logisch. Dat onbeperkt is een foutje geweest, net als een jaar geleden (naja ondertussen langer) dat alles gratis werd aangeboden, dat kan gewoon niet, sim-pel. Bij kabel en adsl hebben ze toch ook een beetje die fout gemaakt, en je ziet nu dan ook datalimieten of "faire use policies" wat in de prakijk van alles kan zijn... als ik meer water gebruik omdat ik dagelijks een uur douche betaal ik ook meer (watermeter), en als ik de tv 24/7 aan laat staan ook, waarom zou je als je veel internet (als in : veel dataverkeer genereerd) niet meer moeten betalen dan iemand die dat niet doet?

Exact expert nodig?

Pagina: 1