Policy mbt tot wat illegaal is en wat niet...

Pagina: 1
Acties:

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 13:44

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Topicstarter
Hetgeen me de laatste tijd is opgevallen is de vervaging voor wat betreft wat illegaal is en wat niet O-)

Het beleid voor wat betreft unlocken van gsm's is duidelijk, maar ondertussen word er vrolijk op los geunlocked met DVD spelers.

Links van illegale downloads van games zijn niet toegestaan maar ondertussen worden zgn beta's (illi downloads) tot in elk level beschreven.

Het posten van playboy pics of links daarvan word bestraft met een ban, terwijl er diverse pics gepost worden waar wel een copyright op is maar da's in de US dus no problemo :?

De topics met betrekking tot het ombouwen van consoles worden ook zonder meer geduld terwijl er nu al bekend is dat het in NL illegaal is..en dan nog een topic als dit in LA klik .....

Wanneer begint het beleid dat we zeggen jah alles mag of ok alles illi mag dus niet...

Tot nu toe is het alleen maar vanwege juridische wegen van playboy etc, maar wanneer gaat tweakers zich nu richten naar de wet? Of zich juist hier vanaf keren?

IMHO is de huidige policy hypocriet en reageerd alleen op juridische reacties van andere partijen en neemt niet de hand in eigen boezem..

Correct me if i'm wrong.....moest het alleen wel ff kwijt

Verwijderd

ik denk als ze hier te streng gaan worden dat de lol er dan van afgaat en dat ze dan gebruikers kwijd gaan raken

en dat is nooit goed voor een bedrijf (ook dit is dus een bedrijf)

• NightHawk4

NightHawk4

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 03:36:
ik denk als ze hier te streng gaan worden dat de lol er dan van afgaat en dat ze dan gebruikers kwijd gaan raken

en dat is nooit goed voor een bedrijf (ook dit is dus een bedrijf)
Waar het dus om gaat is of het bedrijf (zoals jij wilt) zich wil associeren met illegale praktijken...en dit begrip gaat vrij ver vandaar mn policy vraag :+

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-10 17:51
euhm juissst ik vind dingen zoals gsm unlocken niet mogen al ondredelijk ...
ik bedoel cpu's unlocken mag ook niet ofzo en dat is toch ook regen de regels in.
we moeten niet vergeten dat GoT er om die reden eigenlijk is geloof ik .
om dingen te modden maar die instelling word nu kennelijk vergeten

Verwijderd

maar goed wat is iligaal ??

amd ontlokken mag niet
foto mogen niet of er nu wel of geen copyrigt op heeft want je heb geen toestemming van de persoon die er op staat.

tja dvd regio vrij maken mag ook niet

of laat ik anders zeggen

ongeveer dik 70% is illigaal hier

en 20% is gewoon problemen
10% is onzin zoals de huiskamer

dus wat wil je dan gaan doen >?>?

de boel sluiten

dan zit famme zonner een bedrijf .

dus we kunnen hier wel gaan praten over wat wel en niet mag ????
maar daar komen we toch niet uit

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04:26

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Unlocken van een DVD speler is niet illegaal (het is een industriestandaard, terwijl een GSM unlocken diefstal is van een gesponsorde telefoon)

Beta's hoeven niet illegaal te zijn, der zijn ook mensen die door de producent gevraagd worden om beta's te testen. Praten over door het rood licht rijden is ook niet strafbaar, terwijl het doen dat wel is. Zolang er geen links staan is tweakers.net BV niet betrokken in het illegaal verspreiden van een beta.

Als ik me niet vergis heeft Playboy gedreigd met een rechtszaak als er nog materiaal van hun op de servers van Tweakers/Fok terecht zou komen. Van andere foto's is het vaak moeilijker om de copyrighthouder te weten te komen(het mag ook niet als ze gekopyrighted zijn, maar je kan niet van elke foto de auteursrechten gaan natrekken, terwijl het aan de stijl van playboy foto's vaak duidelijk te zien is waar ze vandaan komen)

Voor zover ik weet gold die rechterlijke uitspraak enkel voor de PSX/PS2, en de topics die ik daarover gezien heb zijn steeds op slot gegaan.

Ik zou het juist hypocriet vinden van T.net als ze heiliger willen zijn dan de paus(of in dit geval de wet), en zolang iets niet verboden is mag het 8)

[ Voor 0% gewijzigd door The Bad Seed op 05-09-2002 03:48 . Reden: typo's ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• NightHawk4

NightHawk4

Topicstarter
Duracell schreef op 05 september 2002 @ 03:47:
Unlocken van een DVD speler is niet illegaal (het is een industriestandaard, terwijl een GSM unlocken diefstal is van een gesponsorde telefoon)
Heb je helemaal gelijk in hoewel het unlocken wel mogelijkheid geeft tot het spelen van een regio waar de desbetreffende DVD speler niet voor bedoeld is.
Beta's hoeven niet illegaal te zijn, der zijn ook mensen die door de producent gevraagd worden om beta's te testen. Praten over door het rood licht rijden is ook niet strafbaar, terwijl het doen dat wel is. Zolang er geen links staan is tweakers.net BV niet betrokken in het illegaal verspreiden van een beta.
Er zijn aparte forums voor beta testers, waar zij hun ervaringen kunnen melden. Dus maak mij niet wijs dat er in GoT "echte beta-testers" hun bevindingen gaan posten.
Als ik me niet vergis heeft Playboy gedreigd met een rechtszaak als er nog materiaal van hun op de servers van Tweakers/Fok terecht zou komen. Van andere foto's is het vaak moeilijker om de copyrighthouder te weten te komen(het mag ook niet als ze gekopyrighted zijn, maar je kan niet van elke foto de auteursrechten gaan natrekken, terwijl het aan de stijl van playboy foto's vaak duidelijk te zien is waar ze vandaan komen)
Ok moeilijker dus daarmee geef je precies aan waar het hier om gaat.
Voor zover ik weet gold die rechterlijke uitspraak enkel voor de PSX/PS2, en de topics die ik daarover gezien heb zijn steeds op slot gegaan.
Heb je ook helemaal gelijk in dus de rest mag allemaal gewoon?
Ik zou het juist hypocriet vinden van T.net als ze heiliger willen zijn dan de paus(of in dit geval de wet), en zolang iets niet verboden is mag het 8)
Oftewel puur de essentie van mijn topic waar legt Tweakers BV de grens...

Puur juridisch of preventief?

Verwijderd

NightHawk schreef op 05 september 2002 @ 03:33:
Hetgeen me de laatste tijd is opgevallen is de vervaging voor wat betreft wat illegaal is en wat niet O-)

Het beleid voor wat betreft unlocken van gsm's is duidelijk, maar ondertussen word er vrolijk op los geunlocked met DVD spelers.
Zolang ik een DVD-drive uit een andere regio mag laten overkomen mag jij me nog eens uitleggen wat hier 'illi' aan is.
Links van illegale downloads van games zijn niet toegestaan maar ondertussen worden zgn beta's (illi downloads) tot in elk level beschreven.
Bespreken is ok, aanbieden niet. Het gaat er niet zozeer om dat 'illi' games fout zijn, Tnet moet er gewoon niet op gepakt kunnen worden (aanbieden).
Het posten van playboy pics of links daarvan word bestraft met een ban, terwijl er diverse pics gepost worden waar wel een copyright op is maar da's in de US dus no problemo :?
Idem, Playboy inc. let wat beter op en onderneemt actie.
De topics met betrekking tot het ombouwen van consoles worden ook zonder meer geduld terwijl er nu al bekend is dat het in NL illegaal is..en dan nog een topic als dit in LA klik .....
Gelden DMCA en EUCD al in Nederland?
Wanneer begint het beleid dat we zeggen jah alles mag of ok alles illi mag dus niet...

Tot nu toe is het alleen maar vanwege juridische wegen van playboy etc, maar wanneer gaat tweakers zich nu richten naar de wet? Of zich juist hier vanaf keren?

IMHO is de huidige policy hypocriet en reageerd alleen op juridische reacties van andere partijen en neemt niet de hand in eigen boezem..

Uiteraard reageert Tnet op de juridische reacties, het voortbestaan is erg belangrijk. Qua topics is het dansen op een vulkaan, wijs het verschil maar eens aan tussen het praten over het opblazen van de Euromast en het daadwerkelijk doen. Het eerste mag, maar ik geef je op een briefje dat je dan een slotje krijgt. Het zijn afwegingen die erg moeilijk liggen, de crew reageert zowel binnen de wet als realistisch, hoe had jij het anders gewild?

• NightHawk4

NightHawk4

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 04:10:
[...]

Zolang ik een DVD-drive uit een andere regio mag laten overkomen mag jij me nog eens uitleggen wat hier 'illi' aan is.

[...]

Bespreken is ok, aanbieden niet. Het gaat er niet zozeer om dat 'illi' games fout zijn, Tnet moet er gewoon niet op gepakt kunnen worden (aanbieden).

[...]

Idem, Playboy inc. let wat beter op en onderneemt actie.

[...]

Gelden DMCA en EUCD al in Nederland?

[...]

Uiteraard reageert Tnet op de juridische reacties, het voortbestaan is erg belangrijk. Qua topics is het dansen op een vulkaan, wijs het verschil maar eens aan tussen het praten over het opblazen van de Euromast en het daadwerkelijk doen. Het eerste mag, maar ik geef je op een briefje dat je dan een slotje krijgt. Het zijn afwegingen die erg moeilijk liggen, de crew reageert zowel binnen de wet als realistisch, hoe had jij het anders gewild?
Idd met de meeste gevallen heb je gelijk, maar waar ligt de grens? Je moet niet gepakt worden? Beetje fout voor een bedrijf in mijn ogen.......doet me denken aan de hedendaagse bouwfraude? Alles ok de belastingbetaler betaald toch wel?

• NightHawk4

NightHawk4

Topicstarter
Hetgeen war ik op wacht is dus en reply van de crew waar ze staan niet van users die denken hun recht te halen door middel van uitspraken. Im wil gewoonweg weten waar de policy begint en waar deze ophoud...ook al is dit een grijs gebied....

Als de crew alleen reageert op juridische acties ok.....dan komen ze vanzelf

De policy is hier alleen niet duidelijk in en de FAQ ook niet...vandaar dus

Verwijderd

NightHawk schreef op 05 september 2002 @ 03:58:
Er zijn aparte forums voor beta testers, waar zij hun ervaringen kunnen melden. Dus maak mij niet wijs dat er in GoT "echte beta-testers" hun bevindingen gaan posten.

Echt wel :) 1 voorbeeld (er zijn er veel meer): Ragnarok Online open beta1 en open beta2 hebben een 25 man aan meegedaan. RO heeft overigens geen eigen forum. Problemen dienen via mail te worden aangeleverd.

GoT is een NL forum; de meeste Beta's zijn Engels of Aziatisch. Via GoT is het dus mogelijk via een NL groep makkelijker in een beta te stappen. Voor RO (bijvoorbeeld) hebben de oudere spelers een hoop nieuwe spelers geholpen wegwijs te worden door het geven van geld, wapens en de makkelijkste routes te vertellen cq. de betere strategieen :)

Verwijderd

NightHawk schreef op 05 september 2002 @ 04:36:
Hetgeen war ik op wacht is dus en reply van de crew waar ze staan niet van users die denken hun recht te halen door middel van uitspraken. Im wil gewoonweg weten waar de policy begint en waar deze ophoud...ook al is dit een grijs gebied....

Als de crew alleen reageert op juridische acties ok.....dan komen ze vanzelf

De policy is hier alleen niet duidelijk in en de FAQ ook niet...vandaar dus

Er word gemodereerd met gezond verstand :)
Er word verwacht van de users dat ze met gezond verstand posten :)

Het posten van foto's mag tenzij(!) deze via een maandblad te verkrijgen zijn. In het algemeen word er niet moeilijk gedaan over 1 foto maar bij een serie foto's heb je een probleem (herinner je schaatser De Jong). In principe is volgens mij de enige die actief achter (c) aangaat PlayBoy. Van Ami's Angels is ooit ook een schrijven geweest over het veelvuldig benaderen van foto's.

In het algemeen: een enkele foto posten is niet zo erg; groepen van foto's posten wel.

Voorbeeld: PlayBoy foto's posten is illegaal. Waarom? Fok heeft daar een juridisch schrijven over gehad en aangezien dat dus geheel T.net betreft zijn deze -niet- toegestaan.

Voor software is het ook heel duidelijk: ALLEEN links naar officiele FREEWARE en SHAREWARE zijn toegestaan. Links naar Beta's zijn alleen toegestaan indien ze via de officiele websites downloadbaar zijn. Voor het overige mag er gesproken worden over games tot men een ons weegt :)

Het gebruiken van modchips is niet illegaal. Het aanbieden wel :)

En zo kunnen we een hele boel verschillende situaties schetsen waar een illegaal handelen niet toegestaan is. Van die situtaties zijn er naar mijn idee veels te veel waardoor het niet mogelijk is een compleet overzicht te geven van wat wel en wat niet mag dus is het een kwestie van voor de user vooraf goed na te denken en voor de crew achteraf te corrigeren :)

Oh ja: en al mijn uitspraken in deze draad zijn door een hogere macht (bijv MT) terug te draaien :+

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bij het unlocken van een DVD speler is er iets HEEEEL anders aan de hand. Je verbreekt daar niet een contract wat je hebt omdat je korting op je DVD speler hebt. Dat mag dus gewoon. Is ook allang besproken (ook in LA)
Dus? Je mag er toch over lullen? We zijn geen uitwisselforum, heel simpel. Je mag erover lullen maar niet naar downloads vragen/ze aanbieden. Op downloads zijn we erg streng, omdat dat ongeveer DE plaag van een forum is (warez)
Nee, als er een nieuwe reportage in de playboy is, wordt daar vaak een heel topic aan gewijd om even die hele reportage te showen, terwijl je daarvoor eigenlijk dat blad moet kopen (dat soms nog niet eens in de winkel ligt). Zulke reportages posten of requesten is heel wat anders dan een fofo posten waar misschien ook copyright op zit. We moeten het wel een beetje leuk houden. We kunnen ook alle icons wel verbieden, maar gelukkig maken we de regels met een beetje gezond verstand... Dat jij dat dan "hypocriet" noemt.. Sja een mens moet wat te zeuren hebben he? :O.

Je ziet hopelijk wel waarom topics over complete playboy reportages requsts/posts van het blad dat nu net in de winkel ligt/lag iets anders is dan een plaatje met copyright.
Nooit, we doen niet zo kortzichtig/principieel. We doen dingen om het een beetje normaal te houden. Leuk ook.

Ik vind het prima dat je het hypocriet vindt jongen, dan verbied ik jou bij deze elke vorm van copyrigthschending en wil dus dat je plaatjes in je browser uitzet enzo...

Nogmaals complete reportages van andere sites/tijdschriften mogen niet, een plaatje zo af en toe wel. Er zit een heel verschil in.
correct me if I'm wrong, maar wat is er mis met modden met gezond verstand? Of moet alles netjes tot in het puntje gereguleerd worden? zullen we dan ook maar een rechtboek starten? Of zullen we maar gewoon normaal doorgaan en dan moet je maar accepteren dat een fotoreportage niet mag...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Een plaatje met een toilet erop met een drol erin is ook illegaal.... ik kreeg er een ban voor.
En voor het breken van het persoonsrecht (topic over de onderbroeken flimpjes, ik heb een vrouw in m'n huis) werd nix gegeven...... Hmmmm, wat is nou illegaal, hier op Got heeft het af en toe een verkeerde betekenis

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Koenzie schreef op 05 september 2002 @ 23:00:
Een plaatje met een toilet erop met een drol erin is ook illegaal.... ik kreeg er een ban voor.
En voor het breken van het persoonsrecht (topic over de onderbroeken flimpjes, ik heb een vrouw in m'n huis) werd nix gegeven...... Hmmmm, wat is nou illegaal, hier op Got heeft het af en toe een verkeerde betekenis

:z

heb je je mail wel uberhaupt gelezen? stond er iets in over copyright? :z

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

heb je je mail wel uberhaupt gelezen? stond er iets in over copyright?
Neej, en dat zou jij moeten weten

Verwijderd

Er wordt op fora uberhaupt te makkelijk hiermee omgegaan. Foto's zit heel vaak copyright en sowieso auteurswet op. Daar gaat niet alleen GoT hier de fout in, ook een heleboel andere fora. Dus niet alleen Playboy maar ook van de Penthouse en van andere blaadjes. Maar dat niet alleen! Er is ook nog zoiets als auteursrecht. GoT doet er nu pas iets tegen wanneer ze klachten erover ontvangen en da's dan mooi mosterd na de maaltijd. Maar goed, daar stoten ze zich nog wel eens hun hoofd aan.
Mee eens wat betreft auteursrecht.
Hmm, ik vind het best knap het beleid. GSM's is btw wel aangescherpt daar was GoT eerst minder streng mee. Behalve het auteursrecht, dat met name geschonden wordt op HK in de triestige meiden-topics waar menig kansloos rukkertje op geilt (iets overdreven weergegeven - red.). M.i. overbodig, niet legaal, onvriendelijk tov. de 3rd party serversdie behoorlijk wat data te voortduren krijgen, je zet er GoT/Tweakers mee voor aap als zijnde kansloze lui die op foto's van meiden (en soms jonge meisjes) geilen en het is vrouwonvriendelijk.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Koenzie schreef op 05 september 2002 @ 23:09:
[...]

Neej, en dat zou jij moeten weten

precies, vertel me dan eens waarom je dat moet betrekken in dit topic? Lijkt me wel erg overbodig, of niet?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

laat die hele discussie over die drol hier maar achterwege, die is totaal offtopic.

Plaatjes posten met copyright gaan we inderdaad vrij makkelijk mee om, misschien is dat wel een goeie om dat soort topics waarin plaatjes om de plaatjes gepost worden eens wat kritischer bekeken moeten worden.

Maar complete reportages uit bladen waarvoor die bladen zich blauw betalen rippen en op het forum neerpleuren is toch wel wat anders.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

precies, vertel me dan eens waarom je dat moet betrekken in dit topic? Lijkt me wel erg overbodig, of niet?
Sorry, had de topicstarter even fout begrepen. Was een beetje pist gistren avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Topicstarter
Koenzie schreef op 06 september 2002 @ 07:14:
[...]

Sorry, had de topicstarter even fout begrepen. Was een beetje pist gistren avond
Dat had ik dus ook toen ik het topic opende... 8)7

Bij deze dus mijn excuses voor de wat harde posts van mijn kant, ze waren niet zo bedoeld, ze kwamen alleen een beetje rot m'n strot uit :X

Diverse onderdele zijn me dus wel een stukkie duidelijker geworden ..dank daarvoor _/-\o_
Pagina: 1