Ik zit op @home en heb nu een ECS-bord met netwerk aan boord. Nu heb ik een nieuw bord zonder ( Asus A7V333 ), dus wil ik als netwerk-leek weten, wat ik het beste erin kan douwen. Een dure 3Com, of een cheapo realtek ( wat betekent NIC ?). Moet het 10, 100 of een 10/100mbit-kaart wezen. Ik wil de maximale performance hebben voor kabel-internet, dus als het nodig is qua stabiliteit of snelheid, wil ik er wel wat geld meer tegenaan gooien.
Verwijderd
Neem maar een 10/100 Mbit kaart, die kun je in de toekomst dan ook nog ergens voor gebruiken. Ik zou een a-merk nemen maar dat is persoonlijk. Voor een beetje @home Internet delen is in principe elke pci 10 Mbits kaart wel goed genoeg.
NIC - network interface card.
NIC - network interface card.
Network Interface Card 
tenzij je echt verwacht boven de 10 megabit te komen met je internet verkeer... zou ik je een realtek icm stabiel OS aan raden, een intel of een 3com is volgens mij wat overkill.
tenzij je echt verwacht boven de 10 megabit te komen met je internet verkeer... zou ik je een realtek icm stabiel OS aan raden, een intel of een 3com is volgens mij wat overkill.
blup blup
Neem maar een cheapo Realtek 8139, zeker voor kabelinternet is die snel genoeg.
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
inprincipe is een 10 Mbit NIC voldoende voor je @home internet verbinding, maar toch raad ik je een 10/100 netwerkkaart aan... dan ben je ook een beetje op de toemkomst voorbereid en zoveel scheelt het niet qua prijs...
als je een snelle processor hebt kan je gewoon een El-Cheapo kaartje nemen van Realtek, maar als je een wat langzamere processor in je PC hebt hangen kan je beter een 3Com nemen, omdat die je processor minder belast...
als je een snelle processor hebt kan je gewoon een El-Cheapo kaartje nemen van Realtek, maar als je een wat langzamere processor in je PC hebt hangen kan je beter een 3Com nemen, omdat die je processor minder belast...
Man - a being in search of meaning
Probeer een 10/100 kaart met Intel-chipset te krijgen. Geen Realtek dus, die belast de processor vrij veel. Ik ben zelf erg tevreden over m'n Compex Freedomline.
Belast zo'n ESC onboard netwerk de processor ook nogal ? Dus zo'n beetje als een onboard grafische kaart met shared memory ?
Die ECS onboard netwerkkaarten zijn meestal SiS netwerkchippies die erop zitten.Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 02:18:
Belast zo'n ESC onboard netwerk de processor ook nogal ? Dus zo'n beetje als een onboard grafische kaart met shared memory ?
In mijn ervaring maakt het voor een netwerkkaart niet uit of die onboard zit of in een pci slot. Zo'n onboard netwerk zit toch op een virtueel pci slot. Als het bord goed is gemaakt is er geen reden om aan te nemen dat een onboard netwerkkaart belastender zou zijn dan een die er los in zit.
Dus is de vraag eigenlijk of een netwerkkaart met SiS-chip de processor belast... een intel-chip belast de processor erg weinig in vergelijking tot een rtl-chip. Hoe is dit met de Sis-chip?Duracell schreef op 05 september 2002 @ 02:47:
[...]
Die ECS onboard netwerkkaarten zijn meestal SiS netwerkchippies die erop zitten.
In mijn ervaring maakt het voor een netwerkkaart niet uit of die onboard zit of in een pci slot. Zo'n onboard netwerk zit toch op een virtueel pci slot. Als het bord goed is gemaakt is er geen reden om aan te nemen dat een onboard netwerkkaart belastender zou zijn dan een die er los in zit.
Wat noem je belasten? Ik merkte in een Celleron 633 geen verschil tussen SiS onboard netwerk en een 3com(voor kabelverbinding)Ali_Illegali schreef op 05 september 2002 @ 13:24:
[...]
Dus is de vraag eigenlijk of een netwerkkaart met SiS-chip de processor belast... een intel-chip belast de processor erg weinig in vergelijking tot een rtl-chip. Hoe is dit met de Sis-chip?
Ik denk dat dat dan aan de traagheid van je kabelverbinding ligt. Ik merk hier (100 mBit UTnet) bijvoorbeeld heel duidelijk verschil tussen een kaartje met Intel-chip (Compex FreedomLine) en een kaartje met een RTL8139-chip. Scheelt in m'n workstation (P3 667) toch redelijk wat in snelheid.Duracell schreef op 05 september 2002 @ 17:04:
Wat noem je belasten? Ik merkte in een Celleron 633 geen verschil tussen SiS onboard netwerk en een 3com(voor kabelverbinding)
Als je een kabel verbinding hebt dan komt je max. op 1,5mbit/ps. Zelfs de slechtste 10/100Mbit NIC's kunnen dat leveren. ADSL is max. 8mbit/ps, dat is ook absoluut geen probleem.